Piotrek_G Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Witam. Jestem na etapie pokrywania lakierem w/w modelu i przymierzam się do uzbrojenia go w silnik, regulator, pakiet, śmigło i pozostałe drobiazgi. Od dwóch tygodni przeglądam sklepy internetowe i szczerze mówiąc nie mogę na nic się zdecydować. Model bez wyposażenia będzie ważył nie więcej jak 700g. I teraz nie wiem, czy szukać silnika o ciągu 700g, czy 1000g, bo tyle pewnie będzie ważył po uzbrojeniu. Pod uwagę brałem takie silniki: - 3F RAY C 3530/14 outrunner + regulator ECO 25 + śmigło APC 9 x 6 E - DUALSKY XM3530CA-12 + regulator Dualsky 25A + śmigło APC 9 x 6 E - Tower Pro Combo Set 3015-7T + reg. 40A + programator + 10x5 E Jeśli przesadzam, proszę o wskazanie czegoś co się lepiej do niego nada. Drugą sprawą są drobiazgi. Ponieważ jestem totalnie zielony, to pokażcie mi paluchem co powinienem kupić do każdego silnika. Z tego się orientuje, to powinienem zacząć od śmigieł na gumkę, żeby uchronić je i silnik przed uszkodzeniem. Ale w takim przypadku w grę nie może wchodzić kołpak, tak? Bez niego samolot będzie wyglądał jak samochód bez zderzaka, ale jeśli ma mi to zaoszczędzić parę złotych to się na to zgodzę. Czy może w/w silniki, ze względu na dużą moc, muszę pracować ze śmigłami stałymi? I tu kolejne pytanie, czy plastikowy kołpak wystarczy, czy zakłada się coś jeszcze. Pokażcie mi na przykładzie tych silników. Jak już raz załapię, nie będę więcej zawracał gitary. Pozdrawiam i liczę na pomoc fachowców.
Gość Anonymous Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Model bez wyposażenia będzie ważył nie więcej jak 700g. I teraz nie wiem, czy szukać silnika o ciągu 700g, czy 1000g, bo tyle pewnie będzie ważył po uzbrojeniu. Toto 7 to zdaje się trenerek, i nie jest tu potrzebny ciąg równy bądź większy od wagi modelu. Spokojnie wystarczy zwykły dzwonek z regulatorem 18 A lub np Emax Cf 2822 z takim samym reglerem. Śmigło np 9x3.8 SF. Ale śmigło to najlepiej dobierać doświadczalnie (oczywiście w granicach rozsądku aby czegoś nie usmażyć... Kołpaki na początek bym sobie darował, lapsza będzie piasta typu prop saver. EDIT W opisie tego modelu kolegi Motylastego znalazłem taki fragment: Z pewnym strachem z racji zamontowanego silnika "dzwonek" przystąpiłem do latania. Jak wiadomo wszem i wobec w dokumentacji "dzwonka" zostało stwierdzone " trener, szybowiec - 800 g. Czyli moja waga została dość mocno przekroczona. Świadom faktu że model może byc mułowaty dość mocno pchnąłem go w powietrze. Zdziwienie moje i zgromadzonych było znaczne, na 3/4 gazu ToTo spokojnie wzbijał się w powietrze, gaz na full, model pnie się chętnie w górę.
Piotrek_G Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Dzięki za szybką odpowiedź, ale poczekam na inne opinie. Nie wiem czy latanie na full jest dobre dla osprzętu. Wolałbym mieć lekki zapas mocy.
krzylas Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Do tego modelu proponuję następujące wyposażenie z HC: Silnik: KEDA A22-20L Regulator: TURNIGY: Sentry 25 , Plush 25 lub Plush 30A Serwa: 4x TP MG90S lub 4x Hextronik MG-14 Pakiet: Turnigy 1800mAh 3S1P lub Turnigy 2200mAh 3S1P Śmigło: Śmigło stałe APC E 10x5 lub śmigło składane np. Aeronaut 10x6 ( nie ma w HC ) + odpowiedni kołpak. Jeszcze tylko należy dokupić 1 złączkę T-Deans - na połączenie pakiet - regulator. Do silnika dodawane są: 3 gumki od propsavera, propsaver i piasta stała, dodatkowa oś, mocowanie silnika, śróbki, komplet termokurczek i konektorów. Wszystko jest w pudełku. Silnik przy podanej wyżej konfiguracji ma ciąg, o ile pamiętam, ponad 1000g - wystarczy. Nie będę podawał reszty danych, bo wszystko jest na stronie. Powodzenia w budowie.
MiQ27 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Silnik: KEDA A22-20L Jasne. Wy na pewno chcecie budować Toto-7 ? O ile pamiętam, to jest trenerek górnopłat z depronu. Bo wyposażenie pasuje do jakiegoś hotlinera full-laminat :roll:
Piotrek_G Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Silnik: KEDA A22-20L Jasne. Wy na pewno chcecie budować Toto-7 ? O ile pamiętam, to jest trenerek górnopłat z depronu. Bo wyposażenie pasuje do jakiegoś hotlinera full-laminat :roll: Model już jest zbudowany. Czekam tylko na farbę i lakier. Waga bez wyposażenia to około 700g, więc nie mało jak na depron Nareszcie mogę pochwalić się ukończeniem prac nad modelem Wiele różnych rzeczy w życiu robiłem, ale samolot z depronu zrobiłem po raz pierwszy, więc znajdzie się kilka niedociągnięć. Mam nadzieję, że nie będą przyczyną totalnego zniszczenia. O ile wzbije się on w ogóle w powietrze
tomek_b_ Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Jak będziesz miał to wstaw filmiki z lotów. Pan Motylasty na swojej stronie napisał, że model został zaprojektowany min. po to aby "pociągnąć w górę lekki aparat cyfrowy i umożliwić fotografowanie i filmowanie z powietrza."
Piotrek_G Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ostatecznie wybór wyposażenia padł na: - silnik DUALSKY XM3530CA-12 + regulator Dualsky 25A + śmigło APC 9x6E lub APC 10x5E - pakiet 3E Model 2200 mAh 11,1V 15C W porównaniu do oryginału, masa wyszła dość znaczna, bo 1100g, ale liczę na to że z takim silnikiem sobie poradzi. Gdyby były problemy, zawsze mogę zrezygnować z podwozia, a to oszczędność 70g. Przesadziłem tylko chyba z papierem i podkładem podczas budowy ogona, ponieważ aby go wyważyć musiałem wrzucić na przód 60g ołowiu Pocieszam się tym, jeśli dobrze pamiętam, że i Motylasty musiał doważać swój model. Nie wiem czy kiedykolwiek zabiorę się ponownie za budowę samolotu z "depronu" ale z pewnością wyjdzie mi lżej. Przesadziłem z wikolem, klejem do styropianu i efekt widać. Ale cóż, każdy kiedyś zaczynał, a do poprawnego budowania modeli jeszcze długa droga przede mną i wiele wieczorów spędzonych w piwnicy.
Piotrek_G Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 No i po oblocie. Trudno mi będzie wyciągnąć jakieś głębsze wnioski, ponieważ lot nie trwał zbyt długo Napaliłem się na dzisiejsze latanie, bo wiaterek prawie żaden, więc po pracy w samochód i w teren, a tu na miejscu okazuje się że od zalewu jednak trochę wieje :? Nic to pomyślałem, jakoś będzie, no i tak było. Start, pomimo założonego podwozia, odbył się z ręki i to w dodatku w takim tempie, że żona nie zdążyła włączyć kamery. Poczułem że ciągnie, lekko go wyrzuciłem i poooleciał. Jak na ten wiatr, to powiem, że nawet stabilnie. Ręce mi się trzęsły, bo to pierwszy lot w realu, ale jakoś sobie radziłem. Pod wiatr zadzierał mi trochę do góry, ale to chyba normalka? W pewnym momencie model przestał reagować mi na lotki, próbowałem zawrócić go kierunkiem, ale nie bardzo mi to wyszło i skończyło się delikatnym korkodziągiem. Na miejscu wypadku okazało się, że pękła dźwignia lotki wykonana z przesączonej CA sklejki 2mm. Model cały i zdrowy, więc zrobię drobne poprawki i ...fruu Całe 50s http://www.youtube.com/watch?v=wY9GJdNuSIo
madrian Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 Kup w elektronicznym płytkę uniwersalną, zeszlifuj papierem lub szlifierką miedź i z tego laminatu wytnij dźwignie. To dużo mocniejszy materiał i lekki. Może też być dowolna płytka elektroniczna ze śmietnika, z której da się wyciąć takie dźwigienki. Tyle, że ciężko będzie dziurki zrobić, jeśli nie masz małych wiertełek i jakiegoś (pseudo)"Dremelka".
Piotrek_G Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 O tym samym pomyślałem. Z wykonaniem nie będzie najmniejszego problemu, bo narzędzi i materiału mam pod dostatkiem. Szkoda, że nie zrobiłem tego od razu. Najtrudniejsze będzie usunięcie starych dźwigni, ale tu z pomocą przyjdzie mi wspomniany dremel.
Rob Mc Fly Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 Kup w elektronicznym płytkę uniwersalną, zeszlifuj papierem lub szlifierką miedź i z tego laminatu wytnij dźwignie. To dużo mocniejszy materiał i lekki. Można i bez szlifowania :wink: - spory wybór laminatu bez miedzi: http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9164566 :roll:.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.