Adam R. Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 …. Akku odmawia mi współpracy i podejrzewam nie daje rady z prądem. …. Czekaj, czekaj, coś mi to przypomina, a już wiem! ….Czy pakiet który masz w modelu to ten który pokazywałeś jako link na Alle…. Jeśli tak to obawiam się że ten pakiet może mieć za małą wydajność prądową. Może na to wskazywać zachowanie silnika przy próbie „wkręcenia go na obroty” i efekt przerywania jego pracy. Moim zdaniem takie małe AA mogą zasilać silnik 400 z małym śmigłem 5” a nie duże śmigło na przekładni. Oczywiście mogę się mylić ale coś mi się wydaje że mam rację. Proponuje skontaktować się ze sprzedawcą i dokładnie odpytać się o parametry. Możesz się zdziwić. A potem jeszcze pisałem… ….natomiast ja raczej stawiam na zbyt małą wydajność prądową pakietu zasilającego. Zadałem sobie trud i skontaktowałem się ze sprzedawcą. Jest to pakiet do zasilania zabawkowych modeli samochodów. . Co do pakietu, to na razie możesz z posiadanym zespołem silnik/śmigło używać lipla 2S. Napięcie z 2S nie usmaży Ci silnika i pozwoli na używanie posiadanego regla. Rozejrzyj się na Allegro, prostą ładowarkę (ale na początek wystarczy) E-Sky EK2-0851 widziałem za 45 PLN a pakiet 1600-2200 powinno Ci się udać kupić w okolicach 70-80 PLN. Przepraszam za tą drobną złośliwość na początku, ale sytuacja troche mnie rozbawiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 4 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Narazie nie kupię a pod koniec września będe miał urodziny to sprawię możę sobię paczkę z uh. Z pełnym wyposazeniem silnikk akku regiel ładowarka i to by wyszło ok 150 zł z rzesyłką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam R. Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Trochę przesadziłeś – tyle to będzie kosztowała ładowarka z przesyłką. Oczywiście nie biorę pod uwagę tych ładowarek za 6 USD (szkoda kasy jeśli już zamawiasz w HK). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 4 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Dlaczego szkoda kasy przeciesz jest to chyba bardzo podobna ładowarka do tej e-sky, a od niej zaczynalo wiele osob a potem przesiadali się na coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reptyl Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 Witam, kilka uwag: 1. Nie oklejaj taśmą kadłuba RWD. Taśma swoje waży, a oklejając kadłub ta waga w większości dochodzi z tyłu i moga być problemy z wyważeniem. Ew wzmocnij tylko przód w okolicach wręgi silnikowej. 2. Zwalanie na skrzydło - oprócz za słabego napędu i za słabego wyrzutu proponuję sprawdzić środek ciężkości - może być za bardzo tylny. 3. Pakiet musi bez problemu wytrzymać obciążenie min 10A. Skazoo do RWD przewidział akumulatorki KAN1000. Wiele z popularnych i tanich akumulatorków typu AA (lub jak kto woli R6) prądowo się nie nadaje. 4. Jeżeli nie opanujesz RWD, to z innym modelem z lotkami też raczej nie dasz sobie rady. Pozdrawiam, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 4 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 1. Nie oklejaj taśmą kadłuba RWD. Taśma swoje waży, a oklejając kadłub ta waga w większości dochodzi z tyłu i moga być problemy z wyważeniem. Ew wzmocnij tylko przód w okolicach wręgi silnikowej. Za póżno już okleiłem. 2. Zwalanie na skrzydło - oprócz za słabego napędu i za słabego wyrzutu proponuję sprawdzić środek ciężkości - może być za bardzo tylny. Model juz nie zwala się na skrzydło powedem zwalania była za słaby wyrzut a nie wyważenie A czy takie KAN'y mogły by być do zasilania silnika? Z opisu wynika że prąd jest do 65A. To takie akku http://www.bto.pl/go/_info/?id=1654 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam R. Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 A czy takie KAN'y mogły by być do zasilania silnika? Z opisu wynika że prąd jest do 65A. To takie akku http://www.bto.pl/go/_info/?id=1654 Teoretycznie tak ale teraz sobie policz. Aku kosztuje 7 PLN potrzebujesz ich 8 szt to daje 56 PLN. Do tego trzeba je zgrzać/połaczyć pewnie 1 PLN od celi co daje jeszcze razem 64 PLN. A w HK za pakiet 2200 3S płacisz 15USD no powiedzmy (bez przesyłki ale uwzględniając PayPal) 46 PLN. Pod rozwagę… Dlaczego szkoda kasy przeciesz jest to chyba bardzo podobna ładowarka do tej e-sky, a od niej zaczynalo wiele osob a potem przesiadali się na coś lepszego. Wiedziałem że wyciągniesz to jak nie napiszę prosto z mostu. Napisałem „szkoda kasy jak już zamawiasz w HK” ponieważ płacisz haracz za przesyłkę. Co do ładowarki to jest to ta sama ładowarka co e-sky ale nie jest sprzęt najwyższego lotu. Poza tym ładuje tylko lipole. Moim skromnym zdaniem minimum to Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger (35 USD). Płacisz co prawda 6 razy więcej ale jesteś zabezpieczony na przysłość, masz już porządną ładowarkę (jak przestaniesz się bawić w modelarstwo ta zawsze będziesz miał ładowarę do aku samochodowego :wink: ). Przypomnij sobie co się stało jak zakupiłeś akumulatory kierując się ceną – w zasadzie za 50 PLN kupiłeś nie przydatny dla siebie sprzęt. Jeśli już dorwałem się do głosu to pociągnę dalej. Zupełnie wystarczający do RWD regiel Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable) (10 USD). A pakiecik na przykład ten Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack (15 USD). Silnik w zupełności wystarczy dzwonek TURNIGY Bell TR2410-12Y 1000kv Outrunner (6USD). Do tego przesyłka 15 USD. Wychodzi 81 USD co uwzględniając wahania kursowe i prowizje dla PayPal nie powinno przekroczyć 250 PLN. W stosunku do deklarowanego przez Ciebie budżetu to tylko albo aż 100 PLN różnicy ale uwierz mi że ten zwiększony wydatek zwróci ci się wielokrotnie. W czym? W możliwości ładowania w zasadzie wszystkich typów ogniw na jakie masz możliwość się natknąć. W braku problemów z mocą w modelu, w łatwości jego obsługi. Przestaniesz marnować czas na kręcenie się w kółko – ale to się docenia dopiero po pewnym czasie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 No i Adam R., podsumował to wszystko, co wszyscy prubują Ci od początku powiedzieć. Oczywiście zrobisz jak ze chcesz, nasze zdanie znasz. Teraz tylko możesz pomyśleć co jest bardziej sensowne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 ja mam 2 takie pakiety i latały na tym silniku w EP i RWD http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=612 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 A mam pytanie czy da się zmierzyć wydajność aku ?? Jak pisałem wcześniej Silnik na pełnym pełnym naładowaniu akku chodzi na PEŁNYCH obrotach jakieś 10s. A na wpół rozładowanym akku silnik chodzi na POŁOWIE obrotów kilkanaście sekund i się wyłącza. Czy to objaw zbyt słabego akku czy może czegoś innego ? Np. zjechanego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Wydajność pakietu bardzo łatwo zmierzysz miernikiem cęgowym - zaciskasz szczeki na przewodzie pakiet silnik i bez strat widzisz ile pakiet oddaje "prądu" czyli amper(A). Problem w tym, że nie masz takiego miernika i jest drogi. Jak możesz mieć zjechany silnik skoro ciągle masz kłopoty z tym, że nie rozwija max mocy - bo pakiet nie oddaje tyle prądu. I tu koło się zamyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 silnik był 100% sprawny ! Problem jest z pakietem. PS. chyba że przy jakimś krecie uszkodziłeś w/w silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Wydajność pakietu bardzo łatwo zmierzysz miernikiem cęgowym - zaciskasz szczeki na przewodzie pakiet silnik i bez strat widzisz ile pakiet oddaje "prądu" czyli amper(A). Problem w tym, że nie masz takiego miernika i jest drogi. Wiesz co mój wujek m chyba ma taki miernik to może poproszę aby mi zmierzył. Czyli mierzy się tak zaciska końcówki miernika na którymś z przewodów do silnika np. + i włącza sie silnik na maxa tak ? A Podłącza się na przewodzie który jest od regla do silnika czy trzeba podłączyć na "krótko" tylko pakiet z silnikiem bez regulatora? I wtedy pokazuję ile silnik pobiera pradu czy ile pakiet da radę oddać prądu? A czy problemy z pakietem mogą być związane z brakiem ich początkowego sformatowania/sformowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Skoro wujek ma to będzie wiedział jak zmierzyć. Cęgami "łapiesz" jeden z przewodów pakietu "+". Wszystko musi być podłączone tak jak do lotu. Miernik pokaże aktualny pobór prądu. Oczywiście na najniższych obrotach będzie mniejszy niż na maxymalnych. Nie dopowiedziałem wcześniej - pakiet będzie wydajny na tyle ile wskaże miernik na max. obrotach. Znając prąd max. jakim możesz obciążyć silnik będziesz wiedział jak wydajny masz pakiet. Ale przecież już wiadmo, że kupiłes byle co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Ale przecież już wiadmo, że kupiłes byle co. No niestety wiem już mi to uświadomilście. A Czy pakiet o max wydajmości 14A może być czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 A skąd mamy to wiedzieć jeśli nie znamy silnika, którego używasz :?: Wiemy tylko, że masz coś z serii "400" Szukaj więc w necie swego, a jak trafisz to w specyfikacji będzie napisane to czego szukasz. Moje "400" Permaxa brały własnie chyba 14A. Wydajność pakietu powinna być wyższa od poboru maxymalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Mam silnik 400 z przekładnią 4.1:1 od EG. Dostałem go od Meloow'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Czyli też masz Permaxa 400 6V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam R. Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 ... A Czy pakiet o max wydajmości 14A może być czy nie ? Jeśli pytasz czy pakiet proponowany przez Kolegę Meloow będzie dobry to odpowiadam że tak. Co prawda trochę podejrzana jest wydajność 14A. Jeśli ten pakiet jest na ogniwach KAN to powinien wytrzymywać przynajmniej 30A, ale 14A dla Twojego zespołu silnik/przekładnia/śmigło w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 naped jaki podarowałem ppompka to oryginaly napęd z EasyGlider EP Electric czyli napęd: silnik Permax 400 6V, przekładnia 3:1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.