Skocz do zawartości

Mój RWD 5 Relacja


ppompka

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Napiszę post pod postem bo już dawno pisałem. Wczoraj ładowałem akumulator (tak z ciekawości żeby sie nie zestarzał :), pomyślałem sobie żeby zmierzyć napięcie ładowarki z podpiętym pakietem wynosi ono 11,6V, a tyle powinien mieć naładowany pakiet. Ładowałem wczoraj 7 godz. a pakiet naładował się tylko do 11,2V więc nie do końca. Czy można coś z tym "fantem" zrobić. Przy 11,2V na max gazie silnik nieźle ciągnie i nie staje tak szybko, więc może jak naładuje ten pakiet tak jak ma być będę mógł spróbować polatać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, rozładuj pakiet i naładuj. Końcowe napięcie odcięcie dla pakietu (mówimy o ni mh cały czas?) podczas ładowania powinno być powyżej 12V (a ile to zależy jaki pakiet i ładowarka). Po czym napięcie spadnie po odłączeniu pakietu od ładowarki. Także chyba wszystko okej jest. Dodatkowo pakiety ni mh warto od czasu do czasu rozładować i załadować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik Permax 400 6V, przekładnia 3:1 to wszystko po Easygiderze -masz dokładnie to samo co ja zastosowałem w Storchu (gdzieś na PFM znajdziesz post ). Model jest gabarytowo podobny do rwd Skazoo i lata wspaniale na pakiecie lipol 7,4v 15c 1250mAh Kokama tylko start z ręki ma być mocniejszy bo lubi sie przewalić na skrzydło.Ale na pakiecie 3s 11.1v 1250mAh to szatan i wbrew przewidywaniom silnik i regler (jakiś za 30zł chyba ESKY) praktycznie sie nie grzeją!Na pierwszym pakiecie latam ze 15-20 min lotu mieszanego (max,pół gwizdka...)a na drugim ostatnio latałem tak 35min ale tylko dla tego ze sie skończyły bateryjki w nadajniku :)

Zapomniałem ze i śmigło pochodzi z tego zestawu napędowego (składane!)

Osobiście moge cie ppompka zapewnić ze przy odpowiednim pakieciku ten silnik może sporo..

PS bardzo ważne by przewody prądowe były grube ,zastosowałem kiedyś w Vikingu kiepawe wtyczki i nie mogłem dać gazu na maxa !!!

raczej powinny ci wystarczyć pakiety 10c tym bardziej że masz przekładnie.

To tyle jeśli chodzi o ewentualne przezbrojenie sie na lipole i co z tego wynika :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel ma oznaczenie 20AVG razem z silikonem ma grubosć 2.1 mm. W porównani z kablami od regularora to pakiet ma dość cienkie kabelki. :? Zamienie zaraz wtyczkę na normalną złotą Tamia (jak znajdę) a nie jakąś szarosrebrną taka jak była w orginale. Myślę że to nic nie zmieni, ale może jednak. Dodam jeszcze że regulator 20A przy ok 30 sek maksymalnych obraotach był dość ciepły. Może to kable mają coś wspólnego z moim problemem ? Wg tabelki oznaczeń AVG zawartej TUTAJ wychodzi że kable zasilające pakiet maja tylko 0.8 mm (chodzi mi o środek ,ten metalowy ;D ), więc jakos tak cienko mi sie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie był więkrzy pobór amper -dwie 300 z jednego pakietu to potrzebowało kopa. Jeden z modeli ma pakiet ni-mh 9,6v i są w nim naprawde cienkie przewody (spadek po jakimś chinskim RTF z serji TW-...) ale spokojnie napędza 370tke aczkolwiek przewody są ciepłe :)

Pisze o ME 109 widocznego na moim avatarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to raczej nie wina przewodów ?? Tylko wydajności. A czy przy zbyt małej wydajności ten pakiet byłby ciepły gdyby pracował ok 2 min na gazie ok połowy z kilkoma sek. na najwyższych obrotach co kilkanaście sek. ? Bo mój pakiet po takiej próbie jest b. lekko ciepły, lecz regulator jest dość mocno ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wcześniej że po kilkusekundowej pracy silnika milknie a serwa wariują-moim zdaniem gdyby to była wina pakietu regler wyłączył by tylko silnik a serwa nawet na słabym aku powinny pracować -może masz uwalony regler? lub ma żle ustawione napięcie odcięcia (czasami reglery maja to ustawiane zworką) Jeśli któraś z cel w pakiecie nie grzeje sie zdecydowanie bardziej od reszty to może aku jest ok?

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5826 Storch (z tym samym silnikiem co twój RWD) lata na tym reglerze i jest OK,brak w nim do szczęscia fabrycznie wyłącznika ale to detal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami reglery maja to ustawiane zworką)
Fajnie by było żebym wiedział co to jest ale nieważne w tym reglu nie ma żadnych części ustawianych. :D Tak też myslę że może coś z reglem. Tylko gybym miał wybierać to kupiłbym regiel 30A, a tak pozatym chyba każdy regulator się jakoś loguje lub ładuje (jak kto nazywa) i wydaje bip'y czy inne dźwięki, a ten nic ale może to taki typ. Właśnie teraz pisząc ten post pomyslałem żeby zobaczyć wymiary ma on takie wymiary jak E-Sky, ale zauważyłe ze ten regiel to 15A, a nie jak myslłem 20A (ale ze mnie :ass: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img105.imageshack.us/i/pict00031jm.jpg/ przykład zworki-google twoim przyjacielem :)

Jeśli jest w reglerze to powinna być w okolicy wyjść kabli, (w rękawie koszulki)

Jeśli to noname to pewnie nic nie znajdziesz.Poszukaj kogoś znajacego sie troche na elektronice by sprawdził czy niema jakiegoś zimnego lutu lub osłabionego kabla przy lucie....niestety wymaga to zerwania koszulki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie był więkrzy pobór amper -dwie 300 z jednego pakietu to potrzebowało kopa. Jeden z modeli ma pakiet ni-mh 9,6v i są w nim naprawde cienkie przewody (spadek po jakimś chinskim RTF z serji TW-...) ale spokojnie napędza 370tke aczkolwiek przewody są ciepłe :)

 

Jeżeli przewody w czasie pracy silnika robią się ciepłe to należy je jak najszybciej wymienić na grubsze! Tak się składa, że im mniejsza średnica kabla (grubość) tym mniejsze maksymalne obciążenie prądowe tego kabla. Jeżeli się grzeje to bardzo źle. Ciepło wydzielające się z kabla nie bierze się znikąd. Jest to po prostu strata napięcia spowodowana zbyt dużą rezystancją kabla.

Kolega kiedyś miał problem. Regulator się grzał, grzały się kable. Były one zdecydowanie za cienkie i za długie (ok 13 cm!) Wymieniłem mu te kable, dałem dwa razy grubsze i maksymalnie krótkie (ok 3.5cm) i problemy ustały. Zastanów się poważnie nad wymianą kabli :wink:

 

U niego całość grzała się tak bardzo że regulator po kilkudziesięciu sekundach pracy odcinał silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.