ppompka Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 Ok. Dzieki więc zastanowię się nad zakupem. A czy Ni-Mh mogę ładować tą samą ładowarką co kupiłem razem z pakietem?
ppompka Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 Napiszę post pod postem bo już dawno pisałem. Wczoraj ładowałem akumulator (tak z ciekawości żeby sie nie zestarzał , pomyślałem sobie żeby zmierzyć napięcie ładowarki z podpiętym pakietem wynosi ono 11,6V, a tyle powinien mieć naładowany pakiet. Ładowałem wczoraj 7 godz. a pakiet naładował się tylko do 11,2V więc nie do końca. Czy można coś z tym "fantem" zrobić. Przy 11,2V na max gazie silnik nieźle ciągnie i nie staje tak szybko, więc może jak naładuje ten pakiet tak jak ma być będę mógł spróbować polatać?
meloow Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 podstawowa sprawa to jaką ładujesz ładowarką ? być może pakiet był naładowany w 100% i dlatego ładowarka Ci nie doładowała tym razem. EDIT: Sorrki myślałem że masz lipoli
Rafal B. Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Pawle, rozładuj pakiet i naładuj. Końcowe napięcie odcięcie dla pakietu (mówimy o ni mh cały czas?) podczas ładowania powinno być powyżej 12V (a ile to zależy jaki pakiet i ładowarka). Po czym napięcie spadnie po odłączeniu pakietu od ładowarki. Także chyba wszystko okej jest. Dodatkowo pakiety ni mh warto od czasu do czasu rozładować i załadować.
ppompka Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 Pakiet to ni-cd. Podczas ładowania gdy dotkne konektorów miernikiem jest 11,5V czyli chyba za mało. Pakiet był wcześniej rozładowany przez rozładowywarke Meloow'a. ładowarka bez pakietu ma na wyjściu 13,4V
sławek Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 silnik Permax 400 6V, przekładnia 3:1 to wszystko po Easygiderze -masz dokładnie to samo co ja zastosowałem w Storchu (gdzieś na PFM znajdziesz post ). Model jest gabarytowo podobny do rwd Skazoo i lata wspaniale na pakiecie lipol 7,4v 15c 1250mAh Kokama tylko start z ręki ma być mocniejszy bo lubi sie przewalić na skrzydło.Ale na pakiecie 3s 11.1v 1250mAh to szatan i wbrew przewidywaniom silnik i regler (jakiś za 30zł chyba ESKY) praktycznie sie nie grzeją!Na pierwszym pakiecie latam ze 15-20 min lotu mieszanego (max,pół gwizdka...)a na drugim ostatnio latałem tak 35min ale tylko dla tego ze sie skończyły bateryjki w nadajniku Zapomniałem ze i śmigło pochodzi z tego zestawu napędowego (składane!) Osobiście moge cie ppompka zapewnić ze przy odpowiednim pakieciku ten silnik może sporo.. PS bardzo ważne by przewody prądowe były grube ,zastosowałem kiedyś w Vikingu kiepawe wtyczki i nie mogłem dać gazu na maxa !!! raczej powinny ci wystarczyć pakiety 10c tym bardziej że masz przekładnie. To tyle jeśli chodzi o ewentualne przezbrojenie sie na lipole i co z tego wynika :faja:
ppompka Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 Kabel ma oznaczenie 20AVG razem z silikonem ma grubosć 2.1 mm. W porównani z kablami od regularora to pakiet ma dość cienkie kabelki. :? Zamienie zaraz wtyczkę na normalną złotą Tamia (jak znajdę) a nie jakąś szarosrebrną taka jak była w orginale. Myślę że to nic nie zmieni, ale może jednak. Dodam jeszcze że regulator 20A przy ok 30 sek maksymalnych obraotach był dość ciepły. Może to kable mają coś wspólnego z moim problemem ? Wg tabelki oznaczeń AVG zawartej TUTAJ wychodzi że kable zasilające pakiet maja tylko 0.8 mm (chodzi mi o środek ,ten metalowy ;D ), więc jakos tak cienko mi sie wydaje.
sławek Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 Umnie był więkrzy pobór amper -dwie 300 z jednego pakietu to potrzebowało kopa. Jeden z modeli ma pakiet ni-mh 9,6v i są w nim naprawde cienkie przewody (spadek po jakimś chinskim RTF z serji TW-...) ale spokojnie napędza 370tke aczkolwiek przewody są ciepłe Pisze o ME 109 widocznego na moim avatarze.
ppompka Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 Więc to raczej nie wina przewodów ?? Tylko wydajności. A czy przy zbyt małej wydajności ten pakiet byłby ciepły gdyby pracował ok 2 min na gazie ok połowy z kilkoma sek. na najwyższych obrotach co kilkanaście sek. ? Bo mój pakiet po takiej próbie jest b. lekko ciepły, lecz regulator jest dość mocno ciepły.
sławek Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 Pisałeś wcześniej że po kilkusekundowej pracy silnika milknie a serwa wariują-moim zdaniem gdyby to była wina pakietu regler wyłączył by tylko silnik a serwa nawet na słabym aku powinny pracować -może masz uwalony regler? lub ma żle ustawione napięcie odcięcia (czasami reglery maja to ustawiane zworką) Jeśli któraś z cel w pakiecie nie grzeje sie zdecydowanie bardziej od reszty to może aku jest ok? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5826 Storch (z tym samym silnikiem co twój RWD) lata na tym reglerze i jest OK,brak w nim do szczęscia fabrycznie wyłącznika ale to detal.
ppompka Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 czasami reglery maja to ustawiane zworką) Fajnie by było żebym wiedział co to jest ale nieważne w tym reglu nie ma żadnych części ustawianych. Tak też myslę że może coś z reglem. Tylko gybym miał wybierać to kupiłbym regiel 30A, a tak pozatym chyba każdy regulator się jakoś loguje lub ładuje (jak kto nazywa) i wydaje bip'y czy inne dźwięki, a ten nic ale może to taki typ. Właśnie teraz pisząc ten post pomyslałem żeby zobaczyć wymiary ma on takie wymiary jak E-Sky, ale zauważyłe ze ten regiel to 15A, a nie jak myslłem 20A (ale ze mnie :ass: )
sławek Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 http://img105.imageshack.us/i/pict00031jm.jpg/ przykład zworki-google twoim przyjacielem Jeśli jest w reglerze to powinna być w okolicy wyjść kabli, (w rękawie koszulki) Jeśli to noname to pewnie nic nie znajdziesz.Poszukaj kogoś znajacego sie troche na elektronice by sprawdził czy niema jakiegoś zimnego lutu lub osłabionego kabla przy lucie....niestety wymaga to zerwania koszulki .
TEQ Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Umnie był więkrzy pobór amper -dwie 300 z jednego pakietu to potrzebowało kopa. Jeden z modeli ma pakiet ni-mh 9,6v i są w nim naprawde cienkie przewody (spadek po jakimś chinskim RTF z serji TW-...) ale spokojnie napędza 370tke aczkolwiek przewody są ciepłe Jeżeli przewody w czasie pracy silnika robią się ciepłe to należy je jak najszybciej wymienić na grubsze! Tak się składa, że im mniejsza średnica kabla (grubość) tym mniejsze maksymalne obciążenie prądowe tego kabla. Jeżeli się grzeje to bardzo źle. Ciepło wydzielające się z kabla nie bierze się znikąd. Jest to po prostu strata napięcia spowodowana zbyt dużą rezystancją kabla. Kolega kiedyś miał problem. Regulator się grzał, grzały się kable. Były one zdecydowanie za cienkie i za długie (ok 13 cm!) Wymieniłem mu te kable, dałem dwa razy grubsze i maksymalnie krótkie (ok 3.5cm) i problemy ustały. Zastanów się poważnie nad wymianą kabli :wink: U niego całość grzała się tak bardzo że regulator po kilkudziesięciu sekundach pracy odcinał silnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.