choina Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 A jak tam Łukaszu w budowie coś ruszyło? Tak powoli do przodu Graty na kierunek i wszystko na miejscu To na zasilanie serw i odbiornika A to do zapłonu Czekam na resztę serw, coś koło wtorku powinny być u mnie. Zamówiłem też nowe podwozie to z zestawu waży 240g i jakieś takie mięciutkie, węglowe ma ważyć 150g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Teraz widać jak ogromny kadłub ma Extra ten orczyk kierunku sie tam utopił !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Szkoda, że nie zrobili dłuższego tunelu na rezonans. Do tej extry byłby wskazany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Mozna się przebić koncówką rury przez scianke, a spód zabudować balsą i wyciąć otówr na wylotową rurke.Ten zestaw DLE 55 z canistrem w modelu katany 2,2m Krill 8,5kg daje bardzo duzy zapas mocy.Jak dobrze pamietam na śmigle 23x8 (Vess uzyskuje 7200 obr Jak pokazuje niezawodny informator You tube model z takim silnikiem jak u Ciebie waży 7,8kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Jak pokazuje niezawodny informator You tube model z takim silnikiem jak u Ciebie waży 7,8kg Wreszcie poskładałem wszystko razem i model gotowy do lotu bez paliwa waży dokładnie 7,8kg. Przedwczoraj docierałem silnik, odpalił bez żadnych problemów, normalnie jak DA . Wypalił dwa zbiorniki, jeden na przemian wolne i średnie obroty. Przy drugim wprowadziłem go kilka razy na chwile na wysokie obroty(obrotomierz pokazał 7050 obr) Muszę jeszcze tylko poprawić parę szczegółów min. mocowanie tłumika bo cofa się do tyłu (te zaciski z zestawu jakieś słabe) Macie jakieś pomysły co zrobić, żeby to wszystko się dobrze trzymało? Widzę też, że przepalony olej będzie uciekał między silikonem łączącym tłumik z rurą kolektora jak to wyeliminować? Jeszcze jeden zbiornik na ziemi a czwarty po wstępnej regulacji będzie wypalony już w górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witaj miałem ten sam problem z rurą, bo zrobiłem takie mocowanie jak Ty masz tyle, że mi wyskoczyła rura z łacznika. Zaraz za tłumikiem wstawiłem poprzeczkę naciętą w środku z obu stron i nasadziłem amortyzatorek sylikonowy.Naciecie na poprzeczce zrobione aby 3cm amortyzatorek nie przesuwał się w lewo lub prawo. Pogrubione kreski to kawałek rurki sylikonowej.Ważne aby dopasować wysokosc poprzeczki tak , aby rurka nie dotykała całkowiscie do niej tylko odstawała i poddawał się gdy tłumik bedzie naciskał widać to na tym śmiesznym rysunku z lewej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 co do cofania się tłumika to jakimś punktakiem albo gwoździem zapunktuj ze cztery lub pięć razy kolanko od wewnątrz , na zewnątrz powstanie kilka małych garbów na których zaciśnie się teflon , oczywiście po tym zabiegu nie dawaj od razu pełnego gazu żeby teflon miał czas się nagrzać i dopasować do tych garbów . Sposób sprawdzony , podpowiedział mi to kiedyś W Chmielewski, w Yaku notorycznie cofał się tłumik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Zaraz za tłumikiem wstawiłem poprzeczkę Kurcze musiał bym otwierać kadłub od spodu, jak nie będzie innego sposobu to tak zrobię. Zanim zapytałem miałem w planie zdjąć te zaciski z zestawu i zastąpić je takimi skręcanymi. Rozmiar 17-22 waży 14g Powinny mocniej się zacisnąć co przy okazji może wyeliminuje wydostawanie się oleju. co do cofania się tłumika to jakimś punktakiem albo gwoździem zapunktuj ze cztery lub pięć razy kolanko od wewnątrz , na zewnątrz powstanie kilka małych garbów na których zaciśnie się teflon A co z drugiej strony, sam tłumik nie będzie się wysuwał z silikonu? Wlotu tłumika już nie zapunktuje, są tam nacięcia ale czy to wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 u mnie generalnie zawsze zsuwało sie z kolanka , nacięcia na tłumiku załatwiały sprawę , zaciski zostaw oryginalne , teflon powinien pod wpływem temperatury ułożyć się szczelnie na rurkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Mozesz tez zrobic otwor przez teflon i tlumik oraz drugi przez teflon i krociec , a nastepnie dac wkrety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Cały łącznik z zaciskami zabezpiecz jeszcze sporą warstwą taśmy teflonowej powinno usztywnić i zabezpieczyc dodatkowo przed przesunięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Na zaciski daj sobie jeszcze sporą warstwe taśmy teflonowej powinno usztywnić i zabezpieczyc dodatkowo przed przesunięciem W jaki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Tak jak widać na drugiej fotce.Taśma teflnowo jest dosyc delikatna, ale z 15 razy okręcona i zaciągana mocno niezle usztywnia wg mnie po owinięciu całosci łącznik nie powinien się przesuwać, ale dla pewności na miejscu Choiny dałbym blokadę za tłumikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Ok. Punktuje kolano i jeszcze raz założę te same zaciski. Dodatkowo po założeniu zacisków łączenie silikonu i rurek zabezpieczę teflonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 No widzisz na drugiej fotce cały łącznik i zaciski są okryte grubą warstwą taśmy.Kolanko u mnie już było punktowany fabrycznie wystawały 4 cycuszki ;D a mimo to łącznik wyskoczył z kolanka. Robiłem testy z opalarką na drugim biegu i rurka teflonowa łącząca tłumik robiła sie miekka jak psia kupa.Po założeniu zacisku zanim nawiniesz teflon podgrzej całość mocno niech sie dobrze dołoży i wessie w miejsca punktowane, a potem daj teflon jeżeli to nic nie da to ratuje Cie tylko blokada.Ja zrobiłem ten błąd, że zaraz po załozeniu tłumika dawałem silnikowy ostro w :ass: zamiast odpalić i zostawić to aż sie dołoży.Ty możesz teraz pominąc moje błedy żeby nie wkur...ć się tak jak ja zrób taki zabieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Tak się zastanawiam bo u mnie wylot z tłumika miałem odsunięty od wręgi za domkiem jakieś 0,5cm(widać na 3 zdjęciu) Po przesunięciu wylot dotyka wręgę, dalej się już nie cofnie. Mogło by tak zostać tylko chodzi mi o dodatkowe wibracje, które wylot przenosi na kadłub. Może dobrym rozwiązaniem będzie po prostu wsunięcie między wylot a wręgę rurki silikonowej i przykręcenie jej do wręgi wkrętami. Wtedy silikon oddzieli wylot od wręgi i dodatkowo zamortyzuje to miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 No tłumik nie może tłuc o kadłub chyba mówisz o tej małej rureczce wylotowej spalin.Nie cackaj się z tym wywal folie wstaw poprzeczkę i zapomnisz raz na zawsze o problemach z tłumikiem.SKoro ja juz to przerobiłem to po co masz się denerwować i jechać na lotnisko po to aby odpalić silnik i wrócić do domu.Jeżeli w powietrzu Ci wyskoczy rurka to narobi Ci takiego syfu w kadłubie, że głowa mała. Chyba, że ta rurka wylotowa jest dosyć sztywna i trzyma sie mocno tłumika nie wygina to można zrobić obejmę i przytwierdzić do wręgi będzie jeszcze prosciej niż u mnie i skutecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grześ Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witam. nie używaj nigdy takich skręcanych opasek,bo i tak ci się popuści . kup sobie zaciski sprężynyjące i będziesz miał problem z głowy. Ja w swoich modelach po ucięciu kolanka zawsze przecieram bardzo grubym papierem ściernym 60.Powstają rysy i bardzo matowa powierzchnia . Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarkub Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Łukasz, ja w jaku najpierw rurki okręciłem parę razy taką czarną, samowulkanizującą się taśmą do naprawiania węży, na to teflon, oryginalne zaciski - trzyma aż miło i zero przecieków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 I jak Extra lata ? uporałeś się z wydechem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.