krzysiek-666 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 przepraszam jak nie tu zadaję pytanie ale nie mam innego pomysłu pytanie mojego syna czy w helikach profil łopat jest symetryczny czy nie jak w spaliniakach rozwiązane jest zasilanie w paliwo przy różnych akrobacjach - to akurat dotyczy też samolotów jako , że ani spalinki , ani heliki mi nie leża na sercu nie za bardzo wiem gdzie szukać odpowiedzi , a chłopakowi przydałby sie odpowiedzieć :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Odpowiadając - tak, łopaty mają symetryczny profil w helikach spalinowych. Wynika to z faktu, iż przy zerowym kącie natarcia nie powinna być generowana siła nośna, bo przeszkadzałaby w akrobacjach. Dozowanie paliwa jest realizowane tak samo jak w samolotach spalinowych. Czasem stosuje się tzw header tank. Jest to zbiornik wyrównawczy montowany pomiędzy gaźnik a zbiornik główny. Działa to tak, że paliwo jest zasysane ze zbiornika głównego do wyrównawczego(który jest dużo mniejszy), a dalej do silnika. Zbiornik wyrównawczy niweluje sytuacje, gdy smok nie zassie paliwa ze zbiornika głównego(np w akrobacji). Trochę to może zawiłe, ale działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek-666 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Trochę to może zawiłe, ale działa. dzięki - z łopatami to mi sie tak wydawało z paliwem - nie miałem zielonego pojęcia , jak to jest zrobione młody , jak wstanie to będzie miał gotowa odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El-Diablo Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Jak Cię to interesuje - dużo informacji odnośnie dziedziny heli znajdziesz Tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek-666 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Jak Cię to interesuje - dużo informacji odnośnie dziedziny heli znajdziesz Tutaj dzięki - narazie helki mnie nie bawią - chodziło o ciekawość mojego syna - dalej trochę niepewności pozostaje , jak podawane jest paliwko przy akrobacjach, że model nie przerywa i nie gaśnie , ale to może w wolnej chwili doczytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigreg Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam, Wspomniany uklad paliwowy ze zbiornikiem wyrownawczym jest bardzo pewny jesli chodzi o podawanie paliwa. Caly uklad sklada sie z dwoch elementow - zbiornika glownego ze smokiem wewnatrz, i zbiornika wyrownawczego z wlasnym smokiem wewnatrz. Smoki to metalowe obciazniki na gietkich silikonowych rurkach paliwowych, ktore zawsze powinny opadac na dół zbiornika wraz z paliwem - chociazby w czasie akrobacji, co ma zapewnic ze smok zawsze bedzie tam gdzie jest paliwo. Zbiorniczek wyrownawczy jeszcze bardziej "zabezpiecza" kwestie zasilania, z tego prostego powodu ze jest calkowicie wypelniony paliwem - nie powinno byc w nim ani grama powietrza, i dopoki w zbiorniku glownym jest paliwo - to rzeczywiscie zbiornik wyrownawczy jest wypelniony calkowicie. Teraz jak to dziala. Calosc polaczona jest w takiej kolejnosci: krociec cisnieniowy z tlumika -> zbiornik glowny -> zbiornik wyrownawczy -> silnik Cisnienie z tlumika dostarczane jest do zbiornika glownego "wypychajac" paliwo do zbiorniczka wyrownawczego, a stamtad zas do silnika. Maszyne tankuje sie poprzez rurke pomiedzy silnikiem a zbiornikiem wyrownawczym, wiec najpierw calkowicie wypelnia sie zbiornik wyrownawczy, a dopiero pozniej paliwo trafia do zbiornika glownego. ot i cala filozofia Grzesiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek-666 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 ot i cala filozofia Grzesiek i wszystko jasne , dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 jak w spaliniakach rozwiązane jest zasilanie w paliwo przy różnych akrobacjach - to akurat dotyczy też samolotów W samolotach jest tak samo jak w heli z tym że nie stosuje się zbiornika wyrównawczego. Jest tylko zbiornik główny. Jak łatwo się domyśleć samolot nie ma takiej swobody ruchów w powietrzu jak śmigłowiec i przez co trudniej wywołać warunki nie korzystne dla pracy instalacji paliwowej. Ssak penetruje tylko tylną część zbiornika i to wystarczy Gdyby samolot spalinowy potrafił zrobić to co elektryczny 4D (ze zmienną geometrią śmigieł) to wówczas już trzeba byłoby zainstalować rozwiązania z heli. Ale jak na razie nie potrafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d_adam Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Odpowiadając - tak, łopaty mają symetryczny profil w helikach spalinowych. Nie koniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Wiem, ale nie chciałem dywagować o przypadkach szczególnych . Powalająca większość jest symetryczna o ile mi wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.