Jump to content

pytania dwa o spalinowe heli


krzysiek-666

Recommended Posts

przepraszam jak nie tu zadaję pytanie ale nie mam innego pomysłu

 

 

pytanie mojego syna :D

 

czy w helikach profil łopat jest symetryczny czy nie

 

jak w spaliniakach rozwiązane jest zasilanie w paliwo przy różnych akrobacjach - to akurat dotyczy też samolotów

 

 

jako , że ani spalinki , ani heliki mi nie leża na sercu nie za bardzo wiem gdzie szukać odpowiedzi , a chłopakowi przydałby sie odpowiedzieć :jupi:

Link to comment
Share on other sites

Odpowiadając - tak, łopaty mają symetryczny profil w helikach spalinowych. Wynika to z faktu, iż przy zerowym kącie natarcia nie powinna być generowana siła nośna, bo przeszkadzałaby w akrobacjach.

Dozowanie paliwa jest realizowane tak samo jak w samolotach spalinowych. Czasem stosuje się tzw header tank. Jest to zbiornik wyrównawczy montowany pomiędzy gaźnik a zbiornik główny. Działa to tak, że paliwo jest zasysane ze zbiornika głównego do wyrównawczego(który jest dużo mniejszy), a dalej do silnika. Zbiornik wyrównawczy niweluje sytuacje, gdy smok nie zassie paliwa ze zbiornika głównego(np w akrobacji).

Trochę to może zawiłe, ale działa.

Link to comment
Share on other sites

Jak Cię to interesuje - dużo informacji odnośnie dziedziny heli znajdziesz Tutaj

 

dzięki - narazie helki mnie nie bawią - chodziło o ciekawość mojego syna - dalej trochę niepewności pozostaje , jak podawane jest paliwko przy akrobacjach, że model nie przerywa i nie gaśnie , ale to może w wolnej chwili doczytam

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Wspomniany uklad paliwowy ze zbiornikiem wyrownawczym jest bardzo pewny jesli chodzi o podawanie paliwa. Caly uklad sklada sie z dwoch elementow - zbiornika glownego ze smokiem wewnatrz, i zbiornika wyrownawczego z wlasnym smokiem wewnatrz. Smoki to metalowe obciazniki na gietkich silikonowych rurkach paliwowych, ktore zawsze powinny opadac na dół zbiornika wraz z paliwem - chociazby w czasie akrobacji, co ma zapewnic ze smok zawsze bedzie tam gdzie jest paliwo. Zbiorniczek wyrownawczy jeszcze bardziej "zabezpiecza" kwestie zasilania, z tego prostego powodu ze jest calkowicie wypelniony paliwem - nie powinno byc w nim ani grama powietrza, i dopoki w zbiorniku glownym jest paliwo - to rzeczywiscie zbiornik wyrownawczy jest wypelniony calkowicie. Teraz jak to dziala. Calosc polaczona jest w takiej kolejnosci:

 

krociec cisnieniowy z tlumika -> zbiornik glowny -> zbiornik wyrownawczy -> silnik

 

Cisnienie z tlumika dostarczane jest do zbiornika glownego "wypychajac" paliwo do zbiorniczka wyrownawczego, a stamtad zas do silnika. Maszyne tankuje sie poprzez rurke pomiedzy silnikiem a zbiornikiem wyrownawczym, wiec najpierw calkowicie wypelnia sie zbiornik wyrownawczy, a dopiero pozniej paliwo trafia do zbiornika glownego. ot i cala filozofia :)

 

Grzesiek

Link to comment
Share on other sites

jak w spaliniakach rozwiązane jest zasilanie w paliwo przy różnych akrobacjach - to akurat dotyczy też samolotów

 

W samolotach jest tak samo jak w heli z tym że nie stosuje się zbiornika wyrównawczego. Jest tylko zbiornik główny. Jak łatwo się domyśleć samolot nie ma takiej swobody ruchów w powietrzu jak śmigłowiec i przez co trudniej wywołać warunki nie korzystne dla pracy instalacji paliwowej. Ssak penetruje tylko tylną część zbiornika i to wystarczy :)

 

Gdyby samolot spalinowy potrafił zrobić to co elektryczny 4D (ze zmienną geometrią śmigieł) to wówczas już trzeba byłoby zainstalować rozwiązania z heli. Ale jak na razie nie potrafi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.