Paweł R. Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam, Po wielu przygodach z EG PRO postanowilem nabyc cos wiekszego. Troche poogladalem i bardzo podobaja mi sie modele z laminatu - bardziej wytrzymale o d konstrukcji a juz nie styro Czego szukam: termika - za cienki jestem zbocze - moze; glownie zalezy mi na fajnych lotach i duzej tolerancji na wiatr. Niestety ostatnimi czasy zawsze jak mam czas polatac to wieje jak cholera. EG przy wietrze byl troche jakby za lekki i dlatego mysle o czyms zdecydowanie ciezszym. Silnik i regiel beda do kupienia wiec nie rzutuja, a mam dwa fajne pakiety 3s 2200 mah, wiec na nich chcialbym latac. Rozumiem przy okazji, ze model "wietrzny" bedzie nie najlepszy na bezwietrzna pogode?? Serdecznie prosze o jakies wskazowki co kupic, albo na co zwracac uwage przy poszukiwaniach. Pozdrawiam Paweł
wojcio69 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam Paweł miałem ten sam problem jakiś miesiąc temu. Latanie Elektro Juniorem S od Graupner'a już mi nie wystarczało. Zapragnąłem czegoś większego. Poniosła mnie fantazja i kupiłem Ventus'a z CM Pro ale... No ma bajery typu hamulce, chowane podwozie no i jest to półmakieta. Wrażenia wizualne z lotu bezcenne, za to pilotowanie i sam lot... Miałem go w wersji motoszybowca i póki latał jako moto było tak sobie jako szybowiec zbyt szybko chciał lądować. Sprzedałem go i rozpuściłem wici o zamiarze kupna nowych skrzydeł w rozpiętości 2300-2600mm. Polecono mi Falcon'a Leszka Kwarcińskiego i Fregatę II z Modellot ale to tylko 2m. W necie wyszukałem cosik takiego http://www.bocianmix.pl/562,produkt,modele.html tylko to nadal pianka http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_73&products_id=6082 nie dość, że pianka, to jeszcze 2m a do tego jest problem z chowaniem śmigła, bo nie zawsze zatrzyma się pionowo (feler producenta) http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=886&sName=szd-39-cobra-17-arf no i to już się zrobiło ciekawe ale przerobić trzeba na wersję moto, zaprojektować wręgi a w mojej sytuacji nie jest to takie hop-siup. Podzwoniłem trochę po sklepach (Cyberfly, Model Partner, Nastik, Modelarnia RC, Perfect Hobby i jeszcze kilka) i... Pan Grzegorz z Nastik zaoferował mi coś takiego http://www.nastik.pl/rch-proxima-ii-arf-p-2236.html U mnie waga z serwami Tower Pro (zamienniki proponowanych Hitec'a), silnikiem RAY 3542/05, Kołpakiem Turbo 40mm i łopatkami 12x6, redulatorem Turnigy Plush 60A i pakietem Flightmax 3S 2650mAh nie przekracza 2kg. Mam nadzieję, że pomogłem.
rapier Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 http://www.modelemax.pl/p...roducts_id=6082 nie dość, że pianka, to jeszcze 2m a do tego jest problem z chowaniem śmigła, bo nie zawsze zatrzyma się pionowo (feler producenta) TAk dla scislosci to mialem ten model w rekach i sie ciut nim bawilem. Nie ma zadnego problemu z chowaniem silnika bo smiglo wcale nie musi sie tam ustawiac pionowo. Mechanizm jest genialnie pomyslany i nie ma bata aby sie nie schowal. A jak to dziala? Ano tak to jest ze mamy osobny przelacznik w nadajniku ( model sprzedawany jest z nadajnikiem ) ktorym chowamy wiezyczke, ale przelacznik ten jest 2-pozycyjny, jednak nadajnik dziala jakby 3 pozycyjnie. Po jego przelaczeniu silnik sie wylacza ( jesli tego sami nie uczynilismy ) a wiezyczka zmienia kat o jakies 15 stopni w tyl. Wtedy czesc mechanizmu wchodzi w tor obrotu smigla ( ta czesc ma na sobie rurke gumowa aby amortyzowac udezenie smigla ) Wiezyczkja w tym polozeniu pozostaje okolo 2s co wystarcza aby wiatr zalatwil sprawe i niepokorne smiglo ktore zatrzymalo sieinaczej niz pionowo , lub odbilo od tej gumki, na powrot do tej gumki doobracac. Oczywiscie nie wlaczamy w reglu hamulca - to jest warunkiem poprawnego dzialania mechanizmu. Tak wiec o ile na ziemi mechanizm moze czasem sie zacinac to w locie nigdy i po wylaczeniu mamy pieknie zamkniete pokrywy luku silnikowego po jego wylaczeniu. Prawda ze bana;lnie proste?
Wojciech Wiatr Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 To ja zaproponuję coś takiego :jupi: "Wiatr i motoszybowiec" :rotfl: Przepraszam nie mogłem się powstrzymać :mrgreen:
maruta82 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Jak kolega Paweł R.chce coś uniwersalnego to tylko falkon od Pana Kwarcińskiego model lata w każdych warunkach,ładnie wygląda no i jak ssswiszczy no i oczywiście laminat.Jak ktoś powie że model po EG za trudny to nie prawda bo ja tak zrobiłem i do dziś latam.Pozdrawiam
Paweł R. Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Pokombinuje troche i dam znac na co padlo. BTW - no pare minut mi sie zeszlo zanim zrozumialem dowcip Wojciecha Pozdrawiam Paweł
Paweł R. Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 No to padło na Proxime II z Nastika Mam natomiast pare pytan odnosnie wyposazenia. 1. Proponowane serwo standard hiteca zastapie HX5010 - moze byc czy jakies inne sugestie? 2. serwo hiteca 322 zastapie HTX 900 - j/w? 3. No i problem z zastapieniem HS81 - czy ten bedzie dobry? 4. Chce tam wsadzic troche ponad 500W - mysle o turnigy tylko nie wiem o co chodzi z SK - ktores sa wyraznie lepsze? Mysle o tym lub tym Bede wdzieczny za sugestie
wojcio69 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam Ja w swojej Proxima II dałem takie serwa KIERUNEK WYSOKOŚĆ LOTKI I KLAPY Do tego KOŁPAK SILNIK REGULATOR ŁOPATKI PAKIET AKUMULATORÓW
Paweł R. Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Dzieki za liste czesci. Bede jednak skladal zamowienia na hobbycity i dlatego szukam tanszych, ale dobrych zamiennikow z ich strony A moze ktos mial do czynienia z opisanymi silnikami i wie co daje SK?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.