Jump to content

Wiatr i motoszybowiec


Paweł R.

Recommended Posts

Witam,

Po wielu przygodach z EG PRO postanowilem nabyc cos wiekszego. Troche poogladalem i bardzo podobaja mi sie modele z laminatu - bardziej wytrzymale o d konstrukcji a juz nie styro :)

Czego szukam: termika - za cienki jestem :) zbocze - moze; glownie zalezy mi na fajnych lotach i duzej tolerancji na wiatr. Niestety ostatnimi czasy zawsze jak mam czas polatac to wieje jak cholera. EG przy wietrze byl troche jakby za lekki i dlatego mysle o czyms zdecydowanie ciezszym. Silnik i regiel beda do kupienia wiec nie rzutuja, a mam dwa fajne pakiety 3s 2200 mah, wiec na nich chcialbym latac.

Rozumiem przy okazji, ze model "wietrzny" bedzie nie najlepszy na bezwietrzna pogode??

Serdecznie prosze o jakies wskazowki co kupic, albo na co zwracac uwage przy poszukiwaniach.

 

Pozdrawiam

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Witam

Paweł miałem ten sam problem jakiś miesiąc temu.

Latanie Elektro Juniorem S od Graupner'a już mi nie wystarczało. Zapragnąłem czegoś większego.

Poniosła mnie fantazja i kupiłem Ventus'a z CM Pro ale... No ma bajery typu hamulce, chowane podwozie no i jest to półmakieta. Wrażenia wizualne z lotu bezcenne, za to pilotowanie i sam lot... Miałem go w wersji motoszybowca i póki latał jako moto było tak sobie jako szybowiec zbyt szybko chciał lądować.

Sprzedałem go i rozpuściłem wici o zamiarze kupna nowych skrzydeł w rozpiętości 2300-2600mm.

Polecono mi Falcon'a Leszka Kwarcińskiego i Fregatę II z Modellot ale to tylko 2m. :(

W necie wyszukałem cosik takiego

 

http://www.bocianmix.pl/562,produkt,modele.html tylko to nadal pianka :(

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_73&products_id=6082 nie dość, że pianka, to jeszcze 2m :( a do tego jest problem z chowaniem śmigła, bo nie zawsze zatrzyma się pionowo (feler producenta)

 

http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=886&sName=szd-39-cobra-17-arf no i to już się zrobiło ciekawe ale przerobić trzeba na wersję moto, zaprojektować wręgi a w mojej sytuacji nie jest to takie hop-siup.

Podzwoniłem trochę po sklepach (Cyberfly, Model Partner, Nastik, Modelarnia RC, Perfect Hobby i jeszcze kilka) i... Pan Grzegorz z Nastik zaoferował mi coś takiego

 

http://www.nastik.pl/rch-proxima-ii-arf-p-2236.html

 

U mnie waga z serwami Tower Pro (zamienniki proponowanych Hitec'a), silnikiem RAY 3542/05, Kołpakiem Turbo 40mm i łopatkami 12x6, redulatorem Turnigy Plush 60A i pakietem Flightmax 3S 2650mAh nie przekracza 2kg.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Link to comment
Share on other sites

http://www.modelemax.pl/p...roducts_id=6082 nie dość, że pianka, to jeszcze 2m a do tego jest problem z chowaniem śmigła, bo nie zawsze zatrzyma się pionowo (feler producenta)

TAk dla scislosci to mialem ten model w rekach i sie ciut nim bawilem. Nie ma zadnego problemu z chowaniem silnika bo smiglo wcale nie musi sie tam ustawiac pionowo. Mechanizm jest genialnie pomyslany i nie ma bata aby sie nie schowal.

A jak to dziala? Ano tak to jest ze mamy osobny przelacznik w nadajniku ( model sprzedawany jest z nadajnikiem ) ktorym chowamy wiezyczke, ale przelacznik ten jest 2-pozycyjny, jednak nadajnik dziala jakby 3 pozycyjnie. Po jego przelaczeniu silnik sie wylacza ( jesli tego sami nie uczynilismy ) a wiezyczka zmienia kat o jakies 15 stopni w tyl. Wtedy czesc mechanizmu wchodzi w tor obrotu smigla ( ta czesc ma na sobie rurke gumowa aby amortyzowac udezenie smigla ) Wiezyczkja w tym polozeniu pozostaje okolo 2s co wystarcza aby wiatr zalatwil sprawe i niepokorne smiglo ktore zatrzymalo sieinaczej niz pionowo , lub odbilo od tej gumki, na powrot do tej gumki doobracac. Oczywiscie nie wlaczamy w reglu hamulca - to jest warunkiem poprawnego dzialania mechanizmu.

Tak wiec o ile na ziemi mechanizm moze czasem sie zacinac to w locie nigdy i po wylaczeniu mamy pieknie zamkniete pokrywy luku silnikowego po jego wylaczeniu.

Prawda ze bana;lnie proste? :)

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega Paweł R.chce coś uniwersalnego to tylko falkon od Pana Kwarcińskiego model lata w każdych warunkach,ładnie wygląda no i jak ssswiszczy :D no i oczywiście laminat.Jak ktoś powie że model po EG za trudny to nie prawda bo ja tak zrobiłem i do dziś latam.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No to padło na Proxime II z Nastika :)

 

Mam natomiast pare pytan odnosnie wyposazenia.

1. Proponowane serwo standard hiteca zastapie HX5010 - moze byc czy jakies inne sugestie?

2. serwo hiteca 322 zastapie HTX 900 - j/w?

3. No i problem z zastapieniem HS81 - czy ten bedzie dobry?

4. Chce tam wsadzic troche ponad 500W - mysle o turnigy tylko nie wiem o co chodzi z SK - ktores sa wyraznie lepsze? Mysle o tym lub tym

 

Bede wdzieczny za sugestie :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.