markac Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam państwa Posiadam standardowy pakiet ośmiu ogniw (w sumie 9.6V) o pojemności 650mAh i ładowarkę 0.3A. Ostatnio zakupiłem procesorową ładowarkę (do 5A) i zastanawiam się nad ładowaniem akumulatora na powietrzu. Z tego co wyczytałem, standardowy bezpieczny prąd ładowania to 1/10C. Wyczytałem też, że można ładować akumulatorki tego typu prądem 1/2-1C. Czy to prawda? Jaki najlepiej ustawić Delta-peak dla takiego pakietu? Z góry dziękuję za odpowiedzi. EDIT. OK, myślę, że już znalazłem interesujące mnie informacje. Jak ktoś byłby ciekawy, podaję adres http://ultra.ap.krakow.pl/~heilig/akunimh.htm.
madrian Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Pakiety Nimh ładujemy prądem 0,1C. Lepsze, firmowe, mają czasem podwyższony prąd ładowania do 0,2-0,3C. Jednak z zawsze lepiej ładować mniejszym prądem i nie przekraczać 0,1C Pakiety tego typu źle znoszą przegrzewanie. Zbyt wysoki prąd ładowania i wysoka temperatura drastycznie zmniejszają ich żywotność i pojemność. Czasami tzw. "szybkie" ładowarki ładują prądem 0,5-1C ale jest to katowanie pakietu i najprostsza droga do jego wykończenia. W takim przypadku trzeba też stale nadzorować temperaturę pakietu. Pomyśl nad zmianą na Lipol. Są wydajniejsze i można je ładować prądem 1C standardowo. Co do ładowania w powietrzu, to musisz zabrać ze sobą źródło prądu i ładowarkę, z którego będziesz ładował pakiet. Sam się zastanów, czy to ma w ogóle sens. Zwłaszcza, że model latający na pakiecie 650mAh jest raczej mały.
markac Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dzięki. Co do źródła prądu to będzie to zwykły akumulator samochodowy, który ma dość dużą pojemność (w stosunku do ładowanego pakietu) i raczej nie odczuję żadnego uszczerbku w energii Wożenie w takim wypadku dedykowanego akumulatora na ten cel jest bez sensu. Pewnie lepiej dokupić dodatkowy pakiet i wozić ze sobą 2, niż ładować na miejscu szybko. Co do Li-Pol to oczywiście wszystko do tego zmierza, ale że mam samolot do nauki, w którym to regulator jest przystosowany do NiMH, nie mam tu dużego pola do manewru, więc na razie chcę wykorzystać to co mam do zabawy. Pozdrawiam.
madrian Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam państwa Posiadam standardowy pakiet ośmiu ogniw (w sumie 9.6V) o pojemności 650mAh i ładowarkę 0.3A. Ostatnio zakupiłem procesorową ładowarkę (do 5A) i zastanawiam się nad ładowaniem akumulatora na powietrzu. Czekaj, czekaj... Chcesz wcisnąć Ołowiankę samochodową do modelu, razem z ładowarką, i nimi doładowywać NIMH? :shock: :shock: :shock: Oj, chyba nie tędy droga. Zwykle pakiety doładowywuje się na lotnisku z samochodu, na ziemi. W tym czasie latamy na drugimi pakiecie lub innym modelem. Lub też oddajemy się innym rozrywkom, np. puszczaniem latawca, albo komsumpcją gazowanych napojów jęczmiennych. :mrgreen:
markac Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Ładowarka przeszła już chrzest bojowy. Ładowanie prądem 0.8A, czas: 45 min. PS. Niezły żart
camkey Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Czy to prawda? Prad ladowania i rozladowywania przeklada sie na zywotnosc aku. Aktualne cele NiMh, ladowane pradem 1C i rozladowywane 30C wytrzymuja okolo 500 cykli. Ladujac i rozladowywujac wolniej (.1C / 2C) mozesz dociagnac do 1000 cykli. W wolnym przelozeniu: Przy mocnym katowaniu pakietu, latajac 5 cykli tygodniowo, aku zyje teoretycznie minimum 2 lata.
utopia Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Aktualne cele NiMh, ladowane pradem 1C i rozladowywane 30C wytrzymuja okolo 500 cykli. dodaj że firmowe opisane cele a nie bakteryjki z kiosku na rogu :wink: faktycznie akusy poszły do przodu ale i tak wibracji nie lubią
markac Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Eeee to zwykle akumulatorki no-name z zestawu KIT od Cessny 745. Nie ma co się nad nimi rozczulać, bo zostaną po prostu zamienione na coś lepszego i pojemniejszego, kiedy padną
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.