Tril Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Witam Wszystkich! Mam model motoszybowca Kyosho Stratus2000 Dane: Silnik: szczotkowy 550er (nie ma żadnych innych oznaczeń) rozpiętość skrzydeł: 1920 mm długość: 1040 mm powierzchnia nośna: 28 dm2 waga do lotu: 1200g zasilanie: pakiet NiMH 8,4V 1800MAh Jakie najlepiej założyć do niego śmigło składane? Kupiłem ostatnio Graupnera 8x4,5 (tak mi doradzili w sklepie), ale wydaje mi się, że nie jest ono najlepsze. Model co prawda wznosi się, ale na pełnych obrotach silnika obserwuję coś jakby lot w przeciągnięciu. Model zadziera nos i prawie nie nabiera wysokości. Kontruję wtedy wysokością, ale to chyba nie ma sensu takie latanie. Dobrze zachowuje się natomiast na 3/4 gazu, tylko wznosi się bardzo powoli. Drugie pytanie dotyczy pakietu. Czy do tego modelu można włożyć LiPol'a? Wiem, że nie ma takiego napięcia, ale zastanawiałem się, czy na Lipo 7,2V ten silnik też by działał, a może napięcie 11,1V. W modelu zainstalowany jest moduł 2in1 czyli odbiornik z regulatorem i nie bardzo wiem jaki regulator tam jest zamontowany. Producent nie podaje specyfikacji, tylko sprzedaje części zamienne, które są dosyć drogie Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 na pełnych obrotach silnika obserwuję coś jakby lot w przeciągnięciu. Model zadziera nos i prawie nie nabiera wysokości. Kontruję wtedy wysokościąUstaw większy skłon silnika w dół ...... model nie nabiera wysokości ponieważ lecisz pod bardzo dużym kątem a ten silnik nie pozwoli Ci na pionowe wznoszenie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tril Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Wykłon silnika to jedno, ale czy śmigło jest odpowiednie do samego silnika? Może model ma za duży ciąg a za małą prędkość na moim śmigle i to jest powodem takiego zachowania. Zastanawiam się właśnie nad doborem takiego śmigła, żeby optymalnie wykorzystać możliwości silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Dobrze Ci doradzili, takie śmigło pasuje do tego silnika. Kolega też Ci dobrze radzi co zrobić z zadzieraniem a, że się wolno wznosi...no cóż dlatego w większości latamy na silnikach bezszczotkowych. Czy Twój model to konkretnie ten ze zdjęcia, bo jeżeli nie to może masz takie szare śmigło Graupnera - uważam że nie są to najlepsze śmigła a były popularne w epoce pięćsetek szczotkowych. Ogólnie ten typ napędu nie będzie dawał dużego ciągu i aby efektywnie wykorzystać pracę silnika trzeba model prowadzić z większą prędkością, nie dopuszczając do "podwieszania się" na śmigle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tril Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Dziękuję za pomoc. Model na zdjęciu jest jeszcze przed kretem i wtedy miał śmigło oryginalne (nie wiem tylko jaki skok miało, bo nie jest opisane, natomiast promień 8" ). Na oryginalnym śmigle model nie zachowywał się tak jak opisałem i stąd było moje pytanie. Natomiast ten graupner jest w kolorze czarnym opisany jako CAM PRO 8x4,5". A możesz jeszcze odpowiedzieć mi na pytanie dotyczące pakietu i regulatora, jaki pasuje do pięćsetki? Przyznam szczerze, że nie wiem jaki prąd jest pobierany przez ten silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Ponieważ nie wiemy jaki masz regulator to dawanie pakietu lipol jest dość ryzykowne, bo reg może go zbyt głęboko rozładować, czyli nalezało by sprawdzic doświadczalnie przy jakim napięciu regulator odetnie silnik, ewentualnie wyłączać go samemu po jakimś ustalonym czasie - ale to nie wygodne. Drugi minus - założenie pakietu 3s 11V spowoduje odczuwalny przyrost mocy, ale tez znacząco obniży żywotność silnika chyba, żeby zalożyć mniejsze śmigło aby odciążyć silnik :crazy: Pakiet 2s 7.4V niższe napięcie silnik wolniej sie kręci nie ma radości z latania - chyba żeby zalożyć większe śmigło, ale to powoduje że silnik bierze straszny prąd i upalają mu się szczotki :evil: Silniki szczotkowe lubią kręcić się dość szybko. Jest jeszcze jedno wyjście - 8) przekładnia Pogodzi ona silnik który lubi szybko sie kręcić z dużym śmigłem które pozwoli na strome wznoszenie no ale koszty inwestycyjne...przekładnia, nowe śmigło... Co do latania w obecnej konfiguracji i oddawania steru wysokości to to nie jest takie niezwykłe, jest wielu którzy mają zmiksowany wysokość z przepustnicą Jeżeli przed kraksą model latał normalnie a teraz zadziera to pewnie w wyniku działania sił bezwładności zmieniła ci się geometria dzóbka, moze jeszcze sprawdź model pod tym kątem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tril Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Dziękuję Koledzy. zmieniłem skłon silnika tak jak doradzał gładkilot. Dzisiaj przed południem byłem zrobić oblot i było super, teraz model wznosi się bez zadzierania nosa. Skłon silnika w dół spowodował też, że model szybciej nabiera wysokości Co do pakietów, to póki co zostanę przy NiMH skoro działają, a Lipole założę, jak będę wymieniał elektronikę. W sumie to teraz pakiet wystarcza na 15 min. ciągłego lotu na silniku. A w końcu to motoszybowiec, więc większość czasu powinien latać bez silnika A teraz trochę OT, bo nie chcę zakładać nowego wątku. Do mojego modelu jaki pasowałby silnik bezszczotkowy i śmigło :?: Czy założenie bezszczotki + lipol (o tej samej pojemności co obecnie mam) wydłuży czas lotu? Zapytam inaczej, bo wydłuży chociażby ze względu na mniejszą wagę pakietu, ale czy zmiana konfiguracji wpłynie na osiągi modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Cieszę sie że udało nam się Tobie pomóc. Co do wymiany na bezszczotkę i lipol to napewno zmniejszysz mase i pakietu i silnika, czasami tak dużo, że trzeba dokładać ołowiu aby model był wyważony. Pozostałe zalety są takie, że silniki trójfazowe są sprawniejsze, trwalsze i mogą wspólpracować ze śmigłami o dużej srednicy bez konieczności korzystania z przekładni. Co do czasu lotu to pewnie sie wydłuży, bo silnik będzie brał mniej prądu, a model szybciej się będzie wznosił - czyli więcej wynoszeń na większą wysokość. Problem wyboru silnika do ewentualnej wymiany należy dokładnie przeanalizować a materiały do analizy znajdują się na tym forum i nie tylko. Baw się dobrze ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tril Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ok, to zabieram się za szukanie informacji Póki co to zestaw, który mam daje mi jeszcze wystarczająco radości z latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.