ppompka Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Mam pytanie jak można rozładować akku 9,6V. Czy da sie po prostu np. podłączyć żarówke i niech sie świeci? Znalazłem jeszce na stronie Meloow'a jak zbudować taka ładowarke, ale nie wiem jak zrobić płytke drukowaną ze schematu. Jest może jakis taki program który ze schematu zrobi płytkę drukowana? Lub jak możana inaczej rozładować Ni-Cd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Zajrzyj na stronę Motylastego. Zrobiłem kiedyś dla niego taki prosty układ. Zmontowaliśmy to na płytce uniwersalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 W najprostszy sposób możesz rozładować żarówką lub silniczkiem elektrycznym. silnik pobiera więcej prądu więc szybciej rozładujesz ale....Między obwód zamknięty w aku - silnik(żarówka) włącz swój miernik ustawiony na 20V. W ten sposób będziesz widział on-line jaki jest faktyczny stan pakietu. Skoro masz 8 cel ( 8x1,2V = 9,6V), a jedną celę rozładowujesz do 0,8 - 0,9V więc na mierniku po rozładowaniu powinno wskazywać 6,4 - 7,2V. I to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Fokker A jaka żarówka muziała by być ?? Na ile V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Voltów tyle ile ma pakiet - ale jest tolerancja. Zarówki na 9,6V chyba raczej nie dostaniesz. Dawno tego nie robiłem więc nie pamiętam teraz ale co najmniej te 7V pownna mieć. Ale ważne jeszcze by miała duży pobór prądu. Do rozładowania pakietu 4celowego szukałem żaróweczki ok 1A ale dostałem tylko 0,85A i taką rozładowywałem. Zastanawiam się czy motocyklowa 6V wystarczyłaby. Ale jak powiedziałem silnikiem szybciej rozładujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Aha dzięki. Czyli gdybym znalazł żarówkę na 7V to rozładowuję na takiej. Co do silnika to nie będe krecił silnikiem w modelu bo reszta w domu szału dostanie :mrgreen: . A czy żarówka byłaby na 7V to musze dalej kontrolowac miernikiem przecierz na 6,5V nie będzie chyba świecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Paweł, napięcie nie ma takiego znaczenia, żarówka robi tu za opornik a nie za precyzyjny regulator rozładowania. Przestanie świecić, a prąd i tak będzie płynął i rozładuje pakiet do zera. Żarówka samochodowa 12V też może być. Nawet taka od świateł mijania - i tak musisz pilnować napięcia na mierniku. Dlatego Motylasty poprosił mnie o układ do pilnowania pakietu - bo zawsze, jak masz już 7.4V i pakiet właśnie kończy rozładowanie, to musisz wyjść, dzwoni telefon, chcesz do WC itd itp. :mrgreen: http://tbm.lasowice.net/warszt_3.html#warsztat4 Na fotce obok rozładowywanie pakietu napędowego KAN 1050 - 9,6 V - 8 cell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Nietety w lutowaniu układów ze schematu jestem "zerem" Więc zostane przy żarówce. Kupiłem 2 zarówki jedna 5W a drugą 21W Narazie podłączyłem tą 5W i rozładowanie idzie strasznie wolno. Czy mogę załozyć tą 21W, nie będzie nic się działo z pakietem?? Ma jeszcze jeden problem. Kiedy żarówka działa na mierniku jest np. 7V a jak podłącze tylko miernik do pakietu to jest 9V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Założysz mocniejszą, pójdzie większy prąd. Proste Napięcie pakietu pod obciążeniem spada, to normalne. Poczytaj sobie o oporności wewnętrznej akumulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Acha Wczoraj rozladowałem i naładowałem pakiet lesz przy 11,4V zaczął sie lekko grzać czy mam go ładować dalej?? Pakiet ładował sie jakieś 3h prądem 250 mA, a akku to 1000 mAh i był naładowany do 11,4V. Pakiet był rozładowany do ok 7,5V. Gdy podłączyłem go do regla to silnik i serwa nie chodzily, czyli był rozładowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Rozładowujesz do 0.9 V na ogniwo a ładujesz do 1.45 V na ogniwo pamiętaj o tym i po kłopocie ,a w ostatniej fazie ładowania pakiet zawsze się grzeje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Gdybyś powiedział to dostałbyś odemnie gotową rozładowywarke ... a tak leży już 3 rok nie używana. naprawde zrobienie takiej roładowywarki to koszt kilkanaście złotych a masz tzw. automat i nie muszisz siedzieć i patrzeć na woltomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.