Skocz do zawartości

F2A - relacja z budowy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już czas zbudować nowy modelik do F2A.

Wszystkich zainteresowanych niniejszą tematyką serdecznie zapraszam do kibicowania, a jeszcze lepiej do naśladownictwa......

Na początek niezbędne zakupy:

motorama (otrzymałem w sobotę):

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2506

skrzydełko (leży na szafie już od roku i się kurzy więc czas na nie najwyższy):

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2507

i oczywiście nowy koń pociągowy (w moich rękach od soboty ale nie mogę się doczekać jak sobie pogadamy):

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2508

To na dzisiaj tyle o postępach będę informował na bieżąco, wszystkich zainteresowanych pozdrawiam i zachęcam do zadawania pytań.......

Opublikowano

Bardzo chętnie poczytam tutaj na forum jak i obejrzę w rzeczywistości (pan Paweł to mój instruktor ;) ) nowo wykonywany modelik. Sam niedawno ukończyłem budowę takiego modelu (tylko że pod inny motorek) pod okiem pana Pawła i lata bardzo ładnie :)

Z niecierpliwością czekam na postępy :D

Opublikowano

zamiast się chwalić lepiej wrzuć jakieś foto :D

Opublikowano

Czy to tylko moje wrażenie, czy skrzydło jest ze stopu aluminium?

Myślę, że technologia wykonania tych modeli jest tak odmienna od tych, do których przywykliśmy, że proszę o jakieś szersze komentarze do poszczególnych etapów budowy. Może nie interesują mnie modele F2A ale bardzo ciekawi mnie technologia budowy.

Opublikowano

Mareq, oczywiście masz rację skrzydła są wykonywane z blachy duralowej (o wysokiej twardości nie wiem dokładnie ale stawiam na PA9) wyginanej na krawędzi natarcia pod kątem ok 120 stopni (w zakładach lotniczych w Charkowie - to ta której ja używam) - technologicznie nie do przejścia w warunkach amatorskich (gięcie).

Poza tym takiej blachy też nie kupisz w Naszym pięknym kraju (grubość ok 0,5mm) blacha jest ścieniana poprzez zanurzenie w roztworze alkalicznym i powolne wyciąganie wzdłuż od nasady do końcówki - w efekcie po tym zabiegu przy końcówce uzyskuje się mniejszą grubość.....Póżniej jest anodyzowana na dowolny (zielony) kolor - powłoka tlenków jest przy okazji o wiele twardsza od samego duralu w skali Mohsa korund (tlenek glinu) jest kolejnym po diamencie...

Ja wykonuję dźwigar sosnowy element umożliwiający mocowanie do kadłuba i sklejam skrzydełko w całość na specjalnym szablonie....

Kiedyś skrzydełka wykonywane były z żaluzji (okiennych) - wymagały jedynie większego nakładu pracy - wcale nie ustępowały obecnym.....

Obecnie skrzydło może mieć max 100 cm długości (regulamin) a kiedyś nie było to ograniczane i miały 1,5 a nawet 2m.... Ze względu na to że skrzydełko stawia mniejsze opory w locie niż same linki.... :shock:

mam nadzieję że coś niecoś udało mi się przybliżyć. :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.