Jump to content

F2A - relacja z budowy


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Już czas zbudować nowy modelik do F2A.

Wszystkich zainteresowanych niniejszą tematyką serdecznie zapraszam do kibicowania, a jeszcze lepiej do naśladownictwa......

Na początek niezbędne zakupy:

motorama (otrzymałem w sobotę):

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2506

skrzydełko (leży na szafie już od roku i się kurzy więc czas na nie najwyższy):

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2507

i oczywiście nowy koń pociągowy (w moich rękach od soboty ale nie mogę się doczekać jak sobie pogadamy):

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2508

To na dzisiaj tyle o postępach będę informował na bieżąco, wszystkich zainteresowanych pozdrawiam i zachęcam do zadawania pytań.......

Link to comment
Share on other sites

Bardzo chętnie poczytam tutaj na forum jak i obejrzę w rzeczywistości (pan Paweł to mój instruktor ;) ) nowo wykonywany modelik. Sam niedawno ukończyłem budowę takiego modelu (tylko że pod inny motorek) pod okiem pana Pawła i lata bardzo ładnie :)

Z niecierpliwością czekam na postępy :D

Link to comment
Share on other sites

Czy to tylko moje wrażenie, czy skrzydło jest ze stopu aluminium?

Myślę, że technologia wykonania tych modeli jest tak odmienna od tych, do których przywykliśmy, że proszę o jakieś szersze komentarze do poszczególnych etapów budowy. Może nie interesują mnie modele F2A ale bardzo ciekawi mnie technologia budowy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Mareq, oczywiście masz rację skrzydła są wykonywane z blachy duralowej (o wysokiej twardości nie wiem dokładnie ale stawiam na PA9) wyginanej na krawędzi natarcia pod kątem ok 120 stopni (w zakładach lotniczych w Charkowie - to ta której ja używam) - technologicznie nie do przejścia w warunkach amatorskich (gięcie).

Poza tym takiej blachy też nie kupisz w Naszym pięknym kraju (grubość ok 0,5mm) blacha jest ścieniana poprzez zanurzenie w roztworze alkalicznym i powolne wyciąganie wzdłuż od nasady do końcówki - w efekcie po tym zabiegu przy końcówce uzyskuje się mniejszą grubość.....Póżniej jest anodyzowana na dowolny (zielony) kolor - powłoka tlenków jest przy okazji o wiele twardsza od samego duralu w skali Mohsa korund (tlenek glinu) jest kolejnym po diamencie...

Ja wykonuję dźwigar sosnowy element umożliwiający mocowanie do kadłuba i sklejam skrzydełko w całość na specjalnym szablonie....

Kiedyś skrzydełka wykonywane były z żaluzji (okiennych) - wymagały jedynie większego nakładu pracy - wcale nie ustępowały obecnym.....

Obecnie skrzydło może mieć max 100 cm długości (regulamin) a kiedyś nie było to ograniczane i miały 1,5 a nawet 2m.... Ze względu na to że skrzydełko stawia mniejsze opory w locie niż same linki.... :shock:

mam nadzieję że coś niecoś udało mi się przybliżyć. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.