Stoko90 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Koledzy mam problem z moim ASW-28 ( PELIKAN ) . Problem nie jest duży lecz utrudnia nieco loty więc przejdę to setna sprawy : -Model słabo reaguje na wychylenia lotek topornie skręca i teraz co mam z tym fantem zrobić jak przedłużyć lotki ?? Bo problem wystepuje tylko w lotakach więc co mi poradzicie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 zrób zdjęcie płata, coś mi tu nie pasuje co piszesz. ustawiasz nieproporcjonalne wychylenia lotek ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Masz ustawioną różnicowość wychylenia lotek? Jak objawia się ta słaba reakcje? Bierz pod uwagę, że to nie jest akrobat tylko szybowiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoko90 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zdjęcie jutro wrzucę , rozumiem że jest to tylko motoszybowiec , ale aby model skręcił w lewo to muszę się namęczyć . Lotki wytrymowanę są odpowiednio model po wpuszczeniu na zboczu leci prosciutko jak po sznurku nic nie ucieka w lewo czy w prawo , lecz gdy trzeba juz zakręcić to pojawia się problem musze machać lotkami sterem wysokosci i sterem kierunku i robiąc duzy łuk ledwo ledwo zakręca nie wiem co to może być juz złupiałem całkowicie ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Stoko90, nie odpowiedziałeś na podstawowe pytanie o rożnicowość lotek gdy trzeba juz zakręcić to pojawia się problem musze machać lotkami sterem wysokosci i sterem kierunku to nie machaj sterami tylko przytrzymaj dłużej to zacznie skręcać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoko90 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Wstyd się przyznać ale niezbyt zrozumiałem to różnorodność lotek może jaśniej opiszesz oco chodzi to odpowiem Jutro mu takie kąty ustawię ze bowdeny powyrywa Tak jak miało to miejsce dzisiaj na sterze wysokosci wyrwało bowdena z uchwytu i był kret wygladało to bardzo nieciekawie lecz zero strat nawet kabina nie wypadła tylko dlatego ze była wielka trawa może z pół metra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Różnicowość wychylenia lotek to nic innego jak różne wychylenia lotek. Otóż lotka wychylona do dołu generuje większy opór jak wychylona do góry. Czasami ten opór jest tak duży, że model skręca w tą stronę gdzie lotka jest wychylona do dołu. I Tu wkracza różnicowość. Można ustawić ją mechanicznie (rzadko spotykane) i w nadajniku. Polega to na tym że wychylenie lotki do dołu ogranicza się do 50% wychylenia do góry. Czyli lotka wychyla się do góry 2 cm a do dołu 1 cm. I to pomaga w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 wiecie co robi wrażenie? dwa awatay stoka i motyla...przepraszam za off top. Ja też się zastanawiałem czemu nie skręca mój asw ale doszedłem do wniosku, że to nie yak i w miejscu nie zakręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 fakt szybowcem trzeba umieć skręcać w niedziele odpaliłem po roku czasu małą pierdziawkę F3A, prze z rok latałem tylko szybowcami wiecie jakei było moje zdziwienie gdy dotknąłem lotek i kierunku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ja tu nie widzę problemu ,ustaw lotki różnicowo tak jak radzili koledzy,a możesz domiksować kierunek?Druga sprawa to trzeba model popędzić,żeby zrobił zakręt to nie rower :devil:Mówię o lataniu na zboczu,chociaż w termice też szybkos obowiązuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.