Jump to content

Jak przedłużyć lotki w ASW-28


Stoko90

Recommended Posts

Koledzy mam problem z moim ASW-28 ( PELIKAN ) . Problem nie jest duży lecz utrudnia nieco loty więc przejdę to setna sprawy :

 

-Model słabo reaguje na wychylenia lotek topornie skręca i teraz co mam z tym fantem zrobić jak przedłużyć lotki ?? Bo problem wystepuje tylko w lotakach więc co mi poradzicie ??

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcie jutro wrzucę , rozumiem że jest to tylko motoszybowiec , ale aby model skręcił w lewo to muszę się namęczyć . Lotki wytrymowanę są odpowiednio model po wpuszczeniu na zboczu leci prosciutko jak po sznurku nic nie ucieka w lewo czy w prawo , lecz gdy trzeba juz zakręcić to pojawia się problem musze machać lotkami sterem wysokosci i sterem kierunku i robiąc duzy łuk ledwo ledwo zakręca nie wiem co to może być juz złupiałem całkowicie ;/

Link to comment
Share on other sites

Stoko90, nie odpowiedziałeś na podstawowe pytanie o rożnicowość lotek :(

 

gdy trzeba juz zakręcić to pojawia się problem musze machać lotkami sterem wysokosci i sterem kierunku

to nie machaj sterami tylko przytrzymaj dłużej to zacznie skręcać :D

Link to comment
Share on other sites

Wstyd się przyznać ale niezbyt zrozumiałem to różnorodność lotek może jaśniej opiszesz oco chodzi to odpowiem :) Jutro mu takie kąty ustawię ze bowdeny powyrywa :D Tak jak miało to miejsce dzisiaj na sterze wysokosci wyrwało bowdena z uchwytu i był kret wygladało to bardzo nieciekawie lecz zero strat nawet kabina nie wypadła tylko dlatego ze była wielka trawa może z pół metra :D

Link to comment
Share on other sites

Różnicowość wychylenia lotek to nic innego jak różne wychylenia lotek. Otóż lotka wychylona do dołu generuje większy opór jak wychylona do góry. Czasami ten opór jest tak duży, że model skręca w tą stronę gdzie lotka jest wychylona do dołu. I Tu wkracza różnicowość. Można ustawić ją mechanicznie (rzadko spotykane) i w nadajniku. Polega to na tym że wychylenie lotki do dołu ogranicza się do 50% wychylenia do góry. Czyli lotka wychyla się do góry 2 cm a do dołu 1 cm. I to pomaga w zakrętach.

Link to comment
Share on other sites

fakt szybowcem trzeba umieć skręcać :D

 

w niedziele odpaliłem po roku czasu małą pierdziawkę F3A, prze z rok latałem tylko szybowcami wiecie jakei było moje zdziwienie gdy dotknąłem lotek i kierunku ??

Link to comment
Share on other sites

Ja tu nie widzę problemu ,ustaw lotki różnicowo tak jak radzili koledzy,a możesz domiksować kierunek?Druga sprawa to trzeba model popędzić,żeby zrobił zakręt to nie rower :devil:Mówię o lataniu na zboczu,chociaż w termice też szybkos obowiązuje :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.