tomek_b_ Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam! Mój ToTo-0 odbył niekontrolowany (pierwszy ) lot i trafił w bardzo wysoką trawę. Wygląda na to, że ucierpiał silnik. Koszulki na kablach się przytopiły (przy czerwonym kabel jest na wierzchu). Teraz silnik dziwnie dygocze, ale nie chce się kręcić. Warto dodać, że samolot leżał chwilę w trawie a silnik próbował się kręcić. Czy mógł ucierpieć regulator? Co się mogło stać i co mogę zrobić aby wszystko działało jak należy? Proszę pomóżcie!
Gość Anonymous Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Regulator na 100% sprawny , Silnik dlatego Ci dygocze bo jeden z kabelków (pomiedzy Regulatorem a Sinikiem) nie jest podlączony ,sprawdz luty czy nie puściły , jak tak to polutuj i all ok , jeżeli nadal bedzie "dygoczec" to sprawdz czy jeden ze zwojów się nie oderwał , jak tak to czeka Cię nawijanie silnika na nowo Pozdrawiam Strejla odpowiedział Ci fachowo
Gość Anonymous Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Jak silnik próbuje sie kręcić, ale nie może to przez niego idzie bardzo duży prąd - to spowodowało stopienie się izolacji na jednym z przewodów. To że dygocze to znaczy że brakuje jednej fazy - posprawdzaj wtyczki (czy nie ma zimnych lutów), a jesli wtyczki okaża się wporządku, to sprawdź, czy nie urwał się czasem urwał/odlutował się drut w miejscu łączenia uzwojenia z przewodem.
wojcio69 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam Miałem podobny przypadek z silnikiem RAY 3542 (jeszcze przed lotem). Winę za to ponosił zimny lut na fabrycznie lutowanym złączu gold. Jeżeli wszystkie luty są OK, to stopiła się ilozacja na uzwojeniu i masz do przewinięcia silnik. Jeżeli na przewodzie doprowadzającym prąd do silnika stopiła się koszulka, to jest duże prawdopodobieństwo, że izolacja z lakieru na uzwojeniu silnika też się stopiła, zwłaszcza, że piszesz o tym jak silnik leżąc w trawie próbował się kręcić i nie mógł, bo był zablokowany.
tomek_b_ Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Obawiam się, że silnik jest do przewijana . 2 uzwojenia, które widać przez otwory są lekko przyczernione.
wojcio69 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Witam Nie obawiaj się, na pewno masz do przewinięcia. :wink:
radek_w Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Nie chciałbym być czarnowidzem lecz jeśli masz nadtopioną izolację to musisz również sprawdzić regulator np. podłączając go do innego silnika. Szarpanie silnika to brak połączenia na jednej z faz. Może być spowodowane uszkodzeniem tranzystora mocy w regulatorze. Ja kiedyś tak miałem. Naprawa regulatora może być nieopłacalna a do jej wykonania potrzeba odpowiedniego sprzętu ( wielkość elementów ).
tomek_b_ Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Proszę nie strasz za reguilator dałem prawie 100zł :? a drugiego silnika do sprawdzenia nie posiadam
tomek_b_ Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 Silnik na razie zostawię, bo o przewijaniu nie wiem prawie nic. Ale tak na przyszłość: robicie jakieś zabezpieczenia, jeżeli tak to jakie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.