Skocz do zawartości

Silnik 3f Pelikan CD2826/09-problem


tomek_b_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój ToTo-0 odbył niekontrolowany (pierwszy :)) lot i trafił w bardzo

wysoką trawę. Wygląda na to, że ucierpiał silnik. Koszulki na kablach

się przytopiły (przy czerwonym kabel jest na wierzchu).

Teraz silnik dziwnie dygocze, ale nie chce się kręcić.

Warto dodać, że samolot leżał chwilę w trawie a silnik próbował się kręcić.

Czy mógł ucierpieć regulator?

Co się mogło stać i co mogę zrobić aby wszystko działało jak należy?

 

Proszę pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator na 100% sprawny , Silnik dlatego Ci dygocze bo jeden z kabelków (pomiedzy Regulatorem a Sinikiem) nie jest podlączony ,sprawdz luty czy nie puściły , jak tak to polutuj i all ok , jeżeli nadal bedzie "dygoczec" to sprawdz czy jeden ze zwojów się nie oderwał , jak tak to czeka Cię nawijanie silnika na nowo :)

 

Pozdrawiam

 

 

Strejla odpowiedział Ci fachowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik próbuje sie kręcić, ale nie może to przez niego idzie bardzo duży prąd - to spowodowało stopienie się izolacji na jednym z przewodów.

 

To że dygocze to znaczy że brakuje jednej fazy - posprawdzaj wtyczki (czy nie ma zimnych lutów), a jesli wtyczki okaża się wporządku, to sprawdź, czy nie urwał się czasem urwał/odlutował się drut w miejscu łączenia uzwojenia z przewodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny przypadek z silnikiem RAY 3542 (jeszcze przed lotem).

Winę za to ponosił zimny lut na fabrycznie lutowanym złączu gold.

Jeżeli wszystkie luty są OK, to stopiła się ilozacja na uzwojeniu i masz do przewinięcia silnik.

Jeżeli na przewodzie doprowadzającym prąd do silnika stopiła się koszulka, to jest duże prawdopodobieństwo, że izolacja z lakieru na uzwojeniu silnika też się stopiła, zwłaszcza, że piszesz o tym jak silnik leżąc w trawie próbował się kręcić i nie mógł, bo był zablokowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym być czarnowidzem lecz jeśli masz nadtopioną izolację to musisz również sprawdzić regulator np. podłączając go do innego silnika.

 

Szarpanie silnika to brak połączenia na jednej z faz.

Może być spowodowane uszkodzeniem tranzystora mocy w regulatorze.

 

Ja kiedyś tak miałem.

Naprawa regulatora może być nieopłacalna a do jej wykonania potrzeba odpowiedniego sprzętu ( wielkość elementów ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.