Jump to content

Jaka świeca do MVVS3,5ccm?


darek.3333

Recommended Posts

Rok temu na początku kariery modelarskiej kupiłem na Alledrogo model trenerka z silnikiem MVVS 3,5. Potem miałem modele elektryczne i zbudowałem trenerka (forumowy Puzzel 1600) z silnikiem OS Max 46 LA.

 

W miedzy czasie ciągle walczę z tym MVVS-em (ten model u mnie jeszcze się nie oderwał). Po wczorajszej 3 godzinnej walce zakończonej cięciem śmigła w palec wskazujący (świetna pozycja iglicy przy samym śmigle) załamałem się. Przeczytałem już sporo opracowań i wątków nt regulacji MVVS-ów. Doszedłem do momentu , że ładnie chodzi na wolnych obrotach i dość dobrze chodzi na średnich obrotach (trochę moduluje obrotami) ale jak otworzę przepustnice na max to powoli traci obroty i gaśnie. Kręcenie iglicą w jedną lub drugą stronę nie przynosi efektów. Wcześniej wymontowałem silnik z modelu, dałem mu szczelny sprawdzony zbiornik i wężyki, rozebrałem i przeczyściłem gaźnik. Paliwo 80/20 a świeca na początku OS A3 potem OS 8 a w końcu jakaś włoska R1 (dostałem ją oryginalnie zapakowaną wraz z modelem). Z tą R1 chodzi najlepiej ale może jest jakaś specjalnie dedykowana do MVVS-a 3,5???. Silnik był używany ale ma kompresję i nie ma luzów na łożyskach. Jestem bliski zezłomowania go. A i jeszcze jedno - mimo zamkniętej przepustnicy na max silnik nie gaśnie - jak to możliwe - przecież wtedy walec przepustnicy powinien odciąć przepływ powietrza przez otworek iglicy wolnych obrotów.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply
Guest Anonymous
A ja lubię MVVS-y bo są wykonane na najwyższym poziomie, dobrze się je reguluje, świetnie pracują, mają dobre osiągi, są niedrogie, a do tego wykonane przez naszych sąsiadów!!!
Link to comment
Share on other sites

Jak może nie zauważyłeś to właśnie jestem jak najbardziej ZA tym aby ten silniczek działał poprawnie i świetnie się regulował. Na razie ta świetna regulacja u mnie polega na tym iż kręcę sobie iglicami tego silnika już prawie rok. Jeśli na tym polega dobra regulacja , że można sobie regulować i regulować i regulować i jeszcze.... z kilkaset razy tak to mój MVVS jest pod tym względem świetny.

 

Ale pytanie brzmiało - JAKA ŚWIECA DO MVVS-a 3,5ccm (temat wątku) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jako że moje doświadczenie z Mvvs jest zerowe to jednoznacznie nie powiem ale swiece nr8 osmaxa na pewno się nie nadają są za zimne, do tego motorka skłaniałbym się raczej do tych a3.A to że nie chce gasnąc mimo zmkniętej przepustnicy wskazywałoby że gdzieś ciągnie lewe powietrze.

http://www.mvvs.cz/prislusenstvi%20svicky.html

na stronie MVVS są takie świeczki zobacz sobie.Jeśli takie pokazują to chyba się nadają. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

zarówno problem z uregulowaniem silniczka - słaba reakcja na zmiany położenia igły jak również praca motorka pomimo całkowicie (a czy nie masz tam przypadkiem takiego małego otworka ze śrubką do regulacji niskich obrotów) zamkniętej przepustnicy świadczy raczej o problemie z gaźnikiem a nie ze świecą!!

Link to comment
Share on other sites

http://www.modelarski.com/produkt-%C5%9Awieca_C5S_Novarossi,442.html :D

Aha a silnik masz starego typu czy nowego ,jeśli starego to przydała by się wymiana gaznika na nowy typ ,albo od os maxa :D Przeczytaj przeróbkę gażnika mvvs na stronie http://alehar.prv.pl/ w dziele porady :D

Silnik wraz z modelem zakupiłem na allegro wiec nie znam jego rodowodu ale z jego stanu i reszty modelu wnioskuję , że jest baardzo starego typu. Dokupię taki gaźnik oddzielnie? I czy od nowego typu pasuje do starego? A jesli od OS MAXA to od jakiego typu? Czy trzeba przerabiać czy otwory pasują? :wink:

 

Edit - coś ze świecą też jest na rzeczy bo lepiej pracuje po jej zmianie. A swoją drogą mi się pomieszało - Świeca OS max 8 jest cieplejsza od A3 czy odwrotnie?

Link to comment
Share on other sites

http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/11/92/241/ proszę na tym gażniku powinien śmigać :D

Dzięki - kliknąłem -pomógł- :wink: Tylko nie bardzo wiem jak miałbym go zamocować, Mój ma gorpusik ze stopką i dwoma otworami na śruby przy czym jeden gwintowany ( śrubę się wkręca od spodu w stopkę korpusu gaźnika). Musi to być naprawdę stary model. Na skrzydle ma napis SP-1968... czyżby data produkcji :crazy:

 

Umieszczałem już kiedyś fotki tego silnika na forum :wink:

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=237

 

Teraz trochę go doczyściłem - na zdjęciu zaraz po zakupie na allegro.

Link to comment
Share on other sites

Niestety otwór w korpusie silnika pod gaźnikiem jest owalny. Ale zawsze można coś dorobić. Powalczę jeszcze ze starym gaźnikiem a jak nie dam rady to zrobię przejściówkę ze stopką jak w starym gaźniku i z otworem fi 13mm. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Operacja dopasowania gaźnika nowego typu do tego motorka jest dość skomplikowana i szczerze mówiąc sam bym się jej nie podejmował, nie warto, naprawdę zbyt wiele pracy a efekt niekoniecznie Cię zadowoli....Poszukam takiego gaźniczka jak znajdę to się do Ciebie odezwę.

Jeśli chodzi o Twój gaźnik to masz obok iglicy śrubkę regulacji wolnych obrotów, dopiero po wkręceniu jej do oporu i zamknięciu przepustnicy silniczek powinien gasnąć....

Link to comment
Share on other sites

...Poszukam takiego gaźniczka jak znajdę to się do Ciebie odezwę.

Jeśli chodzi o Twój gaźnik to masz obok iglicy śrubkę regulacji wolnych obrotów, dopiero po wkręceniu jej do oporu i zamknięciu przepustnicy silniczek powinien gasnąć....

Dzięki za pomoc w znalezieniu gaźnika. Ja nie znam zbyt wielu modelarzy. Co do gaszenia to nie bardzo rozumiem. Czy za każdym razem jak chcę zgasić silnik muszę wkręcać do oporu śrubkę wolnych obrotów? W OS MAX-ie cofnięcie maksymalne przepustnicy gasi silnik bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

śrubkę wkręcasz tak aby sobie ustawić gazszenie i już tak ją zostawiasz.........a gaszenie najlepiej realizować trymaerem.........a nie samym drążkiem, unikniesz niechcianego zgaszenia w najmniej odpowiednim momencie :D

aaaa i jeszcze ta druga śrubka (ta po prawej na górze) służy do regulacji zakresu ruchu przepustnicy, pobaw się tym najlepiej na sucho to sam dojdziesz o co chodzi...

Link to comment
Share on other sites

Teraz silnik mam przykręcony do duzego kształtownika aluminiowego poza modelem a do przepustnicy zrobiłem sobie popychacz z drutu fi 1,5mm. W aparaturze (Futaba 6EX) mam funkcję T-CUT. I jak ją użyję w modelu z OS MAX-em to serwo cofa max przepustnicę i silnik gaśnie. Tu jak cofam maksymalnie przepustnicę to chodzi na małych obrotach. Możliwe , że pionowa śrubka jest za bardzo wkręcona i nie można cofnąć max przepustnicy. Sprawdzę to.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jeśli chodzi o aparatury to o takiej funkcji pierwsze słyszę, ponieważ generalnie to latam na uwięzi, ale za moich RC czasów (jakieś 10 lat temu) tak to się robiło....

Jak widać ten temat przynosi obustronne korzyści :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.