GRZECHU I JURAS Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Panowie tak się zastanawiam, czy do takiego motoszybowca: http://www.nastik.pl/rch-elipsoid-arf-p-1960.html Będzie pasował taki silnik: http://www.nastik.pl/axi-282610-p-745.html Taki regiel: http://www.nastik.pl/dualsky-40a-p-269.html Taki aku: http://www.nastik.pl/dualsky-2500mah-3s1p-111v-p-2121.html Zastanawiam się jeszcze nad doborem śmigła do silnika, oczywiście śmigiełko składane
Rob Mc Fly Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=3123&highlight=elipsoid Tutaj możesz poczytać o moich bojach z uzbrajaniem takiego modelu i co finalnie wypełniło puste (początkowo) miejsca.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 A mógł bym wiedzieć jakie śmigiełko ostatecznie zostało zastosowane do tego zestawu Rob Mc Fly??
Tomisław Piotr Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Według mnie powyższe propozycje są mocno zawyżone. Mój skromny Welgard dźwiga Elipsoida całkiem żwawo. Myślę, ze jest to sprawa dużej doskonałości płatów. Jednak miałem trudności z wyważeniem modelu, praktycznie pakiet musi dotykac silnik. Przy większym (cięższym) silniku jest chyba łatwiej. edit Moje śmigiełko to 10x6 Graupnera
Rob Mc Fly Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 jakie śmigiełko ostatecznie zostało zastosowane do tego zestawuZałożone jest śmigło Aeronauta 11x6, co mu w zupełności wystarcza do niemal pionowej windy, a jednocześnie nie wyczerpuje możliwości silnika- nie ma potrzeby bardziej żyłować napędu. Podczas pomiaru ciągu u znajomego ciąg 2 kG uzyskany był między 2/3 a 3/4 gazu. Więcej nie dawał mu do wiwatu bo zabrakło wagi w ciągomiarce (miał tylko wagę do 2kg). Pobór prądu przy tym był ok. 30A. miałem trudności z wyważeniem modelu, praktycznie pakiet musi dotykac silnik. Przy większym (cięższym) silniku jest chyba łatwiej.U mnie pakiet jest prawie cały schowany w kadłubie pod płatem. Tylko kawałek wystaje w miejscu, gdzie kończy się kabinka. Cięższy silnik rzeczywiście ułatwia wyważenie, a i tak musiałem dołożyć 40g ołowiu między silnikiem a regulatorem bo zabrakło miejsca na przesunięcie pakietu do przodu. Sprawdź sobie też wyważenie poprzeczne płatów- w moim egzemplarzu była taka różnica, że nie obeszło się bez ołowiu w końcówce lżejszego płata.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 No nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się że w takim wypadku gdy Axi2826/10 na śmigle Aeronauta 11x6 przy 3/4 gazu pobiera 30A to regiel Dulasky 40A( chwilowo 55A) wystarczy... Co wy na to?? Mam jeszcze pytanko co do bananów, mianowicie jakich użyliście 3mm czy 4mm czy inne... A właśnie kołpaki stosujecie z chłodzeniem, czy to jest nie potrzebne??...
Rob Mc Fly Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Połączenie silnik- regler jest na goldach, które były w zestawie z silnikiem, pakiet z reglem połączony jest złączkami T-deans, dodatkowo w szereg wstawiłem T-deansa ze zmostkowaną wtyczką- robi on za wyłącznik zasilania. Kołpak mam z chłodzeniem. Zawsze to lepiej jak trochę przewiewu w kadłubie jest pozostawione. Wręgę silnikową dorobiłem z laminatu do płytek drukowanych.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 No okij , jak na razie to już wiem podstawy co do napędu na razie dziękuje, ale jeszcze będę wracał do tematu, i to nie raz... Jeszcze troszkę czasu i będzie kolejny Elipsoid na forum , tylko bejmów trza jeszcze ciut Pozdrawiam Grzesiek
ralfbo Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Wyposażam właśnie mój pierwszy elektryk (Elipsoid 2,8m ). Nie mając żadnego doświadczenia w napędach elektrycznych proszę was o opinię ,na temat dobranego silnika RAY B3656/09 +regulator RAY 40A.
Arkos Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Uważaj z tym modelem ... we flater wpada, kolega rozbił. Wymagający model ... !
meku Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Ja do mojego elipsoida evolution włożyłem silnik dualsky 3548 CA4, aku 2600mA 3S, śmigło 11x6 regul 40A.Nos kadłuba obciąłem ok 3,5mm wtedy silnik swobodniej leży, jest po prostu więcej miejsca.Wystarczający silnik Pozdrawiam meku http://img267.imageshack.us/img267/1206/img3584gn.jpg http://img19.imageshack.us/img19/2318/img3570va.jpg http://img834.imageshack.us/img834/1356/img3528e.jpg http://img822.imageshack.us/img822/1083/img3568a.jpg
meku Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 jeszcze jedno http://img440.imageshack.us/img440/7936/img3548h.jpg
bzik4 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 jeszcze jedno http://img440.imageshack.us/img440/7936/img3548h.jpg na Twoim miejscu przesunął bym regulator z linii silnik-pakiet przy twardszym przyziemieniu w pakiet wbije się regiel a regiel w silnik :wink:
meku Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Może tego nie widać ,ale regulator jest nieco niżej a aku pod pewnym kątem do wyskoczenia do przodu i do góry,już to kiedyś przerabiałem.Pozdro
galaxy Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 ile waży Wam do lotu ten Elipsoid ? sorka za odgrzanie kotleta , ale potrzebuje tej informacji dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.