Jump to content

Elipsoid


GRZECHU I JURAS

Recommended Posts

Panowie tak się zastanawiam, czy do takiego motoszybowca:

 

http://www.nastik.pl/rch-elipsoid-arf-p-1960.html

 

Będzie pasował taki silnik:

 

http://www.nastik.pl/axi-282610-p-745.html

 

Taki regiel:

 

http://www.nastik.pl/dualsky-40a-p-269.html

 

Taki aku:

 

http://www.nastik.pl/dualsky-2500mah-3s1p-111v-p-2121.html

 

Zastanawiam się jeszcze nad doborem śmigła do silnika, oczywiście śmigiełko składane :D

Link to comment
Share on other sites

Według mnie powyższe propozycje są mocno zawyżone. Mój skromny Welgard dźwiga Elipsoida całkiem żwawo. Myślę, ze jest to sprawa dużej doskonałości płatów. Jednak miałem trudności z wyważeniem modelu, praktycznie pakiet musi dotykac silnik. Przy większym (cięższym) silniku jest chyba łatwiej.

edit

Moje śmigiełko to 10x6 Graupnera

Link to comment
Share on other sites

jakie śmigiełko ostatecznie zostało zastosowane do tego zestawu

Założone jest śmigło Aeronauta 11x6, co mu w zupełności wystarcza do niemal pionowej windy, a jednocześnie nie wyczerpuje możliwości silnika- nie ma potrzeby bardziej żyłować napędu. Podczas pomiaru ciągu u znajomego ciąg 2 kG uzyskany był między 2/3 a 3/4 gazu. Więcej nie dawał mu do wiwatu bo zabrakło wagi w ciągomiarce (miał tylko wagę do 2kg). Pobór prądu przy tym był ok. 30A.

 

miałem trudności z wyważeniem modelu, praktycznie pakiet musi dotykac silnik. Przy większym (cięższym) silniku jest chyba łatwiej.

U mnie pakiet jest prawie cały schowany w kadłubie pod płatem. Tylko kawałek wystaje w miejscu, gdzie kończy się kabinka. Cięższy silnik rzeczywiście ułatwia wyważenie, a i tak musiałem dołożyć 40g ołowiu między silnikiem a regulatorem bo zabrakło miejsca na przesunięcie pakietu do przodu.

 

Sprawdź sobie też wyważenie poprzeczne płatów- w moim egzemplarzu była taka różnica, że nie obeszło się bez ołowiu w końcówce lżejszego płata.

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się że w takim wypadku gdy Axi2826/10 na śmigle Aeronauta 11x6 przy 3/4 gazu pobiera 30A to regiel Dulasky 40A( chwilowo 55A) wystarczy... Co wy na to??

Mam jeszcze pytanko co do bananów, mianowicie jakich użyliście 3mm czy 4mm czy inne...

A właśnie kołpaki stosujecie z chłodzeniem, czy to jest nie potrzebne??...

Link to comment
Share on other sites

Połączenie silnik- regler jest na goldach, które były w zestawie z silnikiem, pakiet z reglem połączony jest złączkami T-deans, dodatkowo w szereg wstawiłem T-deansa ze zmostkowaną wtyczką- robi on za wyłącznik zasilania.

Kołpak mam z chłodzeniem. Zawsze to lepiej jak trochę przewiewu w kadłubie jest pozostawione. Wręgę silnikową dorobiłem z laminatu do płytek drukowanych.

Link to comment
Share on other sites

No okij :D, jak na razie to już wiem podstawy co do napędu :D na razie dziękuje, ale jeszcze będę wracał do tematu, i to nie raz... :D

Jeszcze troszkę czasu i będzie kolejny Elipsoid na forum :D, tylko bejmów trza jeszcze ciut :D:D:D

 

Pozdrawiam Grzesiek

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Wyposażam właśnie mój pierwszy elektryk (Elipsoid 2,8m ). Nie mając żadnego doświadczenia w napędach elektrycznych proszę was o opinię ,na temat dobranego silnika

RAY B3656/09 +regulator RAY 40A.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ja do mojego elipsoida evolution włożyłem silnik dualsky 3548 CA4, aku 2600mA 3S, śmigło 11x6 regul 40A.Nos kadłuba obciąłem ok 3,5mm wtedy silnik swobodniej leży, jest po prostu więcej miejsca.Wystarczający silnik Pozdrawiam meku

 

http://img267.imageshack.us/img267/1206/img3584gn.jpg

 

http://img19.imageshack.us/img19/2318/img3570va.jpg

 

http://img834.imageshack.us/img834/1356/img3528e.jpg

 

http://img822.imageshack.us/img822/1083/img3568a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.