Skocz do zawartości

Elipsoid


GRZECHU I JURAS

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak się zastanawiam, czy do takiego motoszybowca:

 

http://www.nastik.pl/rch-elipsoid-arf-p-1960.html

 

Będzie pasował taki silnik:

 

http://www.nastik.pl/axi-282610-p-745.html

 

Taki regiel:

 

http://www.nastik.pl/dualsky-40a-p-269.html

 

Taki aku:

 

http://www.nastik.pl/dualsky-2500mah-3s1p-111v-p-2121.html

 

Zastanawiam się jeszcze nad doborem śmigła do silnika, oczywiście śmigiełko składane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powyższe propozycje są mocno zawyżone. Mój skromny Welgard dźwiga Elipsoida całkiem żwawo. Myślę, ze jest to sprawa dużej doskonałości płatów. Jednak miałem trudności z wyważeniem modelu, praktycznie pakiet musi dotykac silnik. Przy większym (cięższym) silniku jest chyba łatwiej.

edit

Moje śmigiełko to 10x6 Graupnera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie śmigiełko ostatecznie zostało zastosowane do tego zestawu

Założone jest śmigło Aeronauta 11x6, co mu w zupełności wystarcza do niemal pionowej windy, a jednocześnie nie wyczerpuje możliwości silnika- nie ma potrzeby bardziej żyłować napędu. Podczas pomiaru ciągu u znajomego ciąg 2 kG uzyskany był między 2/3 a 3/4 gazu. Więcej nie dawał mu do wiwatu bo zabrakło wagi w ciągomiarce (miał tylko wagę do 2kg). Pobór prądu przy tym był ok. 30A.

 

miałem trudności z wyważeniem modelu, praktycznie pakiet musi dotykac silnik. Przy większym (cięższym) silniku jest chyba łatwiej.

U mnie pakiet jest prawie cały schowany w kadłubie pod płatem. Tylko kawałek wystaje w miejscu, gdzie kończy się kabinka. Cięższy silnik rzeczywiście ułatwia wyważenie, a i tak musiałem dołożyć 40g ołowiu między silnikiem a regulatorem bo zabrakło miejsca na przesunięcie pakietu do przodu.

 

Sprawdź sobie też wyważenie poprzeczne płatów- w moim egzemplarzu była taka różnica, że nie obeszło się bez ołowiu w końcówce lżejszego płata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się że w takim wypadku gdy Axi2826/10 na śmigle Aeronauta 11x6 przy 3/4 gazu pobiera 30A to regiel Dulasky 40A( chwilowo 55A) wystarczy... Co wy na to??

Mam jeszcze pytanko co do bananów, mianowicie jakich użyliście 3mm czy 4mm czy inne...

A właśnie kołpaki stosujecie z chłodzeniem, czy to jest nie potrzebne??...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie silnik- regler jest na goldach, które były w zestawie z silnikiem, pakiet z reglem połączony jest złączkami T-deans, dodatkowo w szereg wstawiłem T-deansa ze zmostkowaną wtyczką- robi on za wyłącznik zasilania.

Kołpak mam z chłodzeniem. Zawsze to lepiej jak trochę przewiewu w kadłubie jest pozostawione. Wręgę silnikową dorobiłem z laminatu do płytek drukowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 5 tygodni później...

Ja do mojego elipsoida evolution włożyłem silnik dualsky 3548 CA4, aku 2600mA 3S, śmigło 11x6 regul 40A.Nos kadłuba obciąłem ok 3,5mm wtedy silnik swobodniej leży, jest po prostu więcej miejsca.Wystarczający silnik Pozdrawiam meku

 

http://img267.imageshack.us/img267/1206/img3584gn.jpg

 

http://img19.imageshack.us/img19/2318/img3570va.jpg

 

http://img834.imageshack.us/img834/1356/img3528e.jpg

 

http://img822.imageshack.us/img822/1083/img3568a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.