mnich Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Witam ponieważ niewiele wiem o silnikach elektrycznych mam do was pytanie. Potrzebuję silnika o ciągu ok 1,2 kg. To oczywiście nie jest problemem, ponieważ potrafię sobie coś wynaleźć z bogatej oferty naszych internetowych sklepów. Natomiast nurtuje mnie następujący problem: O co chodzi z poborem prądu przez silnik? Mamy jakieś tam dwa silniki, które mają podobny ciąg podany w kg. Ale jeden pobiera ok. 50A natomiast drugi ok. 20A. Rozumiem, że różnią się budową (pewnie ilością zwojów). Ale jakie ma to znaczenie dla nas modelarzy? Które są lepsze i do czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 obrot - kV napięcie zasilania rozmiar śmigła........... to powinno rozjaśnic nie założysz śmigła 16" do malutkiego deproniaczka jak ten ma niewiele większe skrzydła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 utopia, obrot - kV napięcie zasilania rozmiar śmigła........... to powinno rozjaśnic nie założysz śmigła 16" do malutkiego deproniaczka jak ten ma niewiele większe skrzydła No nieźle ściemniłeś. Ale ja nie chcę tego zagadnienia wyjaśniac. Są lepsi ode mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 1,2kg ciągu da zwykły dzwonek ale 50amper to on nigdy nie weźmie chyba ze zablokowany i ostatni raz :wink: samo pytanie jest dziwnie postawione im silnik pobiera więcej prądu tym krócej będzie pracował na akumulatorze w porównaniu do silnika o mniejszym poborze . Jeśli p[rzy tym samym ciągu jeden silnik bierze 2x więcej niż inny to ten drugi ma inne kv czyli ilość obrotów na Volt napięcia i inne śmigło - czesto źle dobrane . dla tych co nie rozumieją problematyki silnik z KV2000 przy zasilaniu 10V wykona 20 000 obrotów podczas gdy silnik z kv 1000 na tym samym napięciu obróci wałem 10 000 razy czyli połowę mniej - pobierze też mniej energii potrzebnej na pracę mechaniczną .....ale by optymalnie wykorzystać silę będzie miał większe śmigło czyli energia nam podskoczy nie ma prostego wytłumaczenia . dlatego do porównań trzeba brać dwa takie same silniki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.