wojcio69 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam Ponieważ ostatnio składałem nowy model szybowca, to i musiałem wyszukać sobie nowy silnik. Przy porównywaniu parametrów i zastosowania zgłupłem :| :cry: Oto przykład: Typ silnika.................RAY 3542/05 outruner......RAY B3656/09 inruner zasilanie.....................3-4 Li-xxx........................3-4 Li-xxx KV...............................1250...............................1200 moc max.....................540W..............................450W obciążenie max...........45A/60s..........................45A/60s Śmigła dla 3S Li-xxx....11x6................................11x6 Elektroszybowce........2000g..............................2500g A wydawałoby się, że outruner powinien mieć większy ciąg :roll:
MiQ27 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Wojtek, ale tu nie ma wzmianki o ciągu na konkretnym śmigle, tylko o masie modelu. A stosunek ciągu do masy, jak wiesz, może być baaardzo różny.
wojcio69 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam Michał a czy ciąg nie zależy od: 1. średnicy i skoku śmigła (dla obu silników są takie same) 2. prędkości obrotowej silnika (outruner ma ciu większą przy tym samym zasilaniu 11,1V) 3. mocy silnika (outruner ma o 17% większą przy tym samym zasilaniu 11,1V) Jeżeli tak, to outruner powinien być do modeli 2500g a inruner do 2000g, czyli outruner będzie miał większy ciąg i "pociągnie" cięższy model. Nie znam się na tym i mogę się mylić :wink:
MiQ27 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Ciąg zależy od średnicy i prędkości (czyli pośrednio od skoku), gęstości powietrza itd. To jest zdaje się trochę skomplikowane, bo z kolei prędkość strumienia zaśmigłowego zależy od obrotów i skoku... Znalazłem takie coś w necie "Motor C 3542/05 Combo set Ray - Motor pro modely letadel do 2000g, 3D akrobaty do 1200g." Zapewne może generować ciąg statyczny rzędu 1500g albo więcej. Ten drugi podobnie "RAY B3656/09 Suitable model weights: Trainer / Motor Glider 2500g Hotliner / Pattern Aerobatics 2200g 3D Aerobatics 1500g" Jak widzisz, do 3D potrzeba ciągu statycznego większego od masy, a do motoszybowca wystarczy 3/4. Moim zdaniem ten outrunner, jako silnik mocniejszy i z większym kV, pociągnie też spokojnie 2500g motoszybowiec - tylko nie będzie to taki hotliner jak w przypadku 2000g. To co piszą producenci w rekomendacjach, to są tylko rekomendacje. Młodzież i tak wsadza do trenerków silniki z ciągiem 150% masy modelu. No wiesz - "A zrobi zawis ?"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.