wojcio69 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam Ponieważ ostatnio składałem nowy model szybowca, to i musiałem wyszukać sobie nowy silnik. Przy porównywaniu parametrów i zastosowania zgłupłem :| :cry: Oto przykład: Typ silnika.................RAY 3542/05 outruner......RAY B3656/09 inruner zasilanie.....................3-4 Li-xxx........................3-4 Li-xxx KV...............................1250...............................1200 moc max.....................540W..............................450W obciążenie max...........45A/60s..........................45A/60s Śmigła dla 3S Li-xxx....11x6................................11x6 Elektroszybowce........2000g..............................2500g A wydawałoby się, że outruner powinien mieć większy ciąg :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Wojtek, ale tu nie ma wzmianki o ciągu na konkretnym śmigle, tylko o masie modelu. A stosunek ciągu do masy, jak wiesz, może być baaardzo różny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam Michał a czy ciąg nie zależy od: 1. średnicy i skoku śmigła (dla obu silników są takie same) 2. prędkości obrotowej silnika (outruner ma ciu większą przy tym samym zasilaniu 11,1V) 3. mocy silnika (outruner ma o 17% większą przy tym samym zasilaniu 11,1V) Jeżeli tak, to outruner powinien być do modeli 2500g a inruner do 2000g, czyli outruner będzie miał większy ciąg i "pociągnie" cięższy model. Nie znam się na tym i mogę się mylić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Ciąg zależy od średnicy i prędkości (czyli pośrednio od skoku), gęstości powietrza itd. To jest zdaje się trochę skomplikowane, bo z kolei prędkość strumienia zaśmigłowego zależy od obrotów i skoku... Znalazłem takie coś w necie "Motor C 3542/05 Combo set Ray - Motor pro modely letadel do 2000g, 3D akrobaty do 1200g." Zapewne może generować ciąg statyczny rzędu 1500g albo więcej. Ten drugi podobnie "RAY B3656/09 Suitable model weights: Trainer / Motor Glider 2500g Hotliner / Pattern Aerobatics 2200g 3D Aerobatics 1500g" Jak widzisz, do 3D potrzeba ciągu statycznego większego od masy, a do motoszybowca wystarczy 3/4. Moim zdaniem ten outrunner, jako silnik mocniejszy i z większym kV, pociągnie też spokojnie 2500g motoszybowiec - tylko nie będzie to taki hotliner jak w przypadku 2000g. To co piszą producenci w rekomendacjach, to są tylko rekomendacje. Młodzież i tak wsadza do trenerków silniki z ciągiem 150% masy modelu. No wiesz - "A zrobi zawis ?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.