Jump to content

Dwa silniki ray o podobnych parametrach a zastosowanie &quot


wojcio69

Recommended Posts

Witam

Ponieważ ostatnio składałem nowy model szybowca, to i musiałem wyszukać sobie nowy silnik. Przy porównywaniu parametrów i zastosowania zgłupłem :| :( :cry:

Oto przykład:

 

Typ silnika.................RAY 3542/05 outruner......RAY B3656/09 inruner

zasilanie.....................3-4 Li-xxx........................3-4 Li-xxx

KV...............................1250...............................1200

moc max.....................540W..............................450W

obciążenie max...........45A/60s..........................45A/60s

Śmigła dla 3S Li-xxx....11x6................................11x6

Elektroszybowce........2000g..............................2500g

 

A wydawałoby się, że outruner powinien mieć większy ciąg :roll:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Michał a czy ciąg nie zależy od:

1. średnicy i skoku śmigła (dla obu silników są takie same)

2. prędkości obrotowej silnika (outruner ma ciu większą przy tym samym zasilaniu 11,1V)

3. mocy silnika (outruner ma o 17% większą przy tym samym zasilaniu 11,1V)

Jeżeli tak, to outruner powinien być do modeli 2500g a inruner do 2000g, czyli outruner będzie miał większy ciąg i "pociągnie" cięższy model.

Nie znam się na tym i mogę się mylić :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ciąg zależy od średnicy i prędkości (czyli pośrednio od skoku), gęstości powietrza itd. To jest zdaje się trochę skomplikowane, bo z kolei prędkość strumienia zaśmigłowego zależy od obrotów i skoku...

 

Znalazłem takie coś w necie "Motor C 3542/05 Combo set Ray - Motor pro modely letadel do 2000g, 3D akrobaty do 1200g."

Zapewne może generować ciąg statyczny rzędu 1500g albo więcej.

Ten drugi podobnie

"RAY B3656/09

Suitable model weights:

Trainer / Motor Glider 2500g

Hotliner / Pattern Aerobatics 2200g

3D Aerobatics 1500g"

 

Jak widzisz, do 3D potrzeba ciągu statycznego większego od masy, a do motoszybowca wystarczy 3/4. Moim zdaniem ten outrunner, jako silnik mocniejszy i z większym kV, pociągnie też spokojnie 2500g motoszybowiec - tylko nie będzie to taki hotliner jak w przypadku 2000g. To co piszą producenci w rekomendacjach, to są tylko rekomendacje.

Młodzież i tak wsadza do trenerków silniki z ciągiem 150% masy modelu. No wiesz - "A zrobi zawis ?" :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.