Malker Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam Posiadam już jakiś czas model samochodu spalinowego Traxxas Nitro Stampede ale od początku nie umiem go wyregulować. Silnik nawet nie wiem jaki to jest ale orginalny Traxxasa. Po pierwsze to silnik w ogóle prawie nie odpala, nei wiem czy się zalewa czy co. Świece wymieniałem z zimnej na ciepłą i odwrotnie i to samo Jak już uda się odpalić na wolnych chodzi ale jak by dostawał też za dużo paliwa a na prawie max. obrotach gaśnie ale najpierw go tak zmuli na min. obroty Wiem, że są tam 3 śrubki od jałowych od niskich i wysokich obrotów i prosił bym aby ktoś kto już regulował takie silniki podzielił się doświadczeniami. Może ustawić wszystkie śrubki do pozycji fabrycznych lub zakręcić i odkręcać według jakiś instrukcji ? Robiłem tak jak jest napisane w instrukcji lecz tam jest jakos to dziwnie opisane i silnik tak samo sie zachowuje. Silnik był tylko dotarty i prawie w ogóle nim nie jeździłem bo nie miałem już siły żeby to dziadostwo wyregulować. Jeśli ktoś ma znajomego lub zna kogoś kto zajmuje się samochodami RC spalinowymi to prosił bym o jakieś dane kontaktowe najlepiej nr. GG. Dzisiaj całego rozbiorę wszystko porozkręcam i poczyszczę. Paliwo to jest typowo samochodowe chyba 5% nitro. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Piłeś coś dzisiaj? To hyde park ,a nie dział moto rc :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mataus Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Do regulowania silników nie ma żadnej instrukcji.Reguluje sie metodą prób i błędów.Musisz prubować aż się uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 podobne objawy miałem , gdy gaźnik był brudny - paproch zaraz za wężykiem paliwa w gaźniku . też wchodził na obroty i gasł . Spróbuj porządnie przedmuchać np wielką strzykawką . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 7 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Nie miałem chęci ale jutro jak będę miał chwile to porozkręcam wszystko i porządnie poczyszczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Po pierwsze zmień paliwo.5% to dobre do samolotów.Ten silnik wymaga min.16%.Nie kręc bez sensu śrubami,traxxas jest bardzo czuły i trudny w regulacji.Napisz jak wyglądało docieranie wykonane przez ciebie oraz jaka była temp. silnika przy docieraniu? Regulacja nie polega na tym "jak się uda" jak to napisał kolega wyżej.Albo wiesz co robisz ,albo nic nie ruszaj.Nic nie rozbieraj . Na razie nic więcej ci nie podam ,czekam na twoją odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Zakupiłem go okazyjnie ze sklepu już po dotarciu. Właściciel sklepu to doświadczony modelarz i raczej docieranie było dobrze przeprowadzone. Zobaczę dokładnie ile jest % nitro i dopisze tutaj Jeśli ktoś jest w stanie pomóc to z góry ogromnie dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Gdyby był doświadczony ,to model dostałbyś dotarty i wyregulowany.Co to za sklep? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Co to za sklep?Niech to już będzie moją tajemnicą Więc jakieś sugestie w sprawie regulacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 To dalej nic nie wiemy czy masz silnik w ogóle dotarty.Wypalenie nawet pięciu zbiorników przy niedogrzaniu silnika nie powoduje prawidłowego dotarcia .A masz termometr? Masz trzy śruby.Górna to ilość paliwa i max obroty,dolna (umieszczona w osi przepustnicy)przejście z wolnych i średnie obroty oraz najmniejsza wolne obroty. Najpierw wróć górną i dolną śrubę do ustawień fabrycznych.Odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje. Jeżeli silnik nie dogrzewa do ok 90 stopni na wolnych wkręć dolną i górną śrubę ok.1/8 obrotu.Lekko dodaj gazu aby przepalić nadmiar paliwa (silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje na zalaniu) i zaczynasz wolną jazdę. Regulujemy średnie obroty.Dodając lekko gazu słuchasz czy silnik wkęca się łatwo na obroty.Jeżeli się ksztusi(gaśnie) lub z dużym opóżnieniem i nierówną pracą zaczyna się wkręcać należy wkęcić śrubę o 1/8 obrotu (i tak do skutku cały czas kontolując temperaturę która podczas jazdy bez karoserii powinna wahać się w granicach 100-110 stopni.) Wkręcanie dolnej śruby będzie powodowało także wzrost wolnych obrotów co skorygujesz śrubą wolnych Zdyt duże zubożenie mieszanki (brak niebieskiego dymu po nagłym dodaniu gazu,silnik zbyt wolno schodzi z obrotów))powoduje zmnianę odgłosu pracy silnika i szybki wzrost temp, a w konsekwencji przegrzanie silnika.Wtedy należy odkęcić srubę . Teraz rozpoczynasz jazdy wciskając gaz do końca.Regulując górną śrubą doprowadzasz do tego aby silnik pracował równo. Jeżeli po dodaniu gazu silnik wchodzi na obroty a następnie zaczyna nierówno pracować lekko się dławiąc ,wkręcasz górną śrubę o 1/8 obrotu .Gdy zaczyna brakować odkręcasz. Co jakiś czas będziesz musiał skorygować ustawienia dolnej śruby ponieważ wkręcanie górnej powoduje zmniejszenie ilości dostarczanego paliwa a w konsekwencji z ubażanie na średnich i wzrost temp. Pamiętaj jeszce że wraz z ubywaniem paliwa z zbiornika silnik będzie się zubażał aby osiągnąć max tuż przed końcem paliwa.Temp. powinna oscylować wtedy ok 130 stopni. To w zasadzie bardzo w skrócie opisana procedura.Jak pewnie zauważyłeś nie jest to tak łatwe jak się wydaje i wymaga doświadczenia. Tak na zakończenie silnik TRX jest trudny w regulacji i wrażliwy szczególnie na dolną śrubę.Czasem wystarczy włożyć srubokręt i dotknąć a już zmieniają się parametry. Moja rada jest taka abyś poszukał kogoś doświadczonego w okolicy kto będzie ci w stanie pomóc. Porady na odległośc to jak lizanie loda przez szybę.Każdy egzemplarz wymaga indywidualnego podejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.