Skocz do zawartości

Traxxas Nitro Stampede


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :(

Posiadam już jakiś czas model samochodu spalinowego Traxxas Nitro Stampede ale od początku nie umiem go wyregulować.

Silnik nawet nie wiem jaki to jest ale orginalny Traxxasa.

Po pierwsze to silnik w ogóle prawie nie odpala, nei wiem czy się zalewa czy co. Świece wymieniałem z zimnej na ciepłą i odwrotnie i to samo :( Jak już uda się odpalić na wolnych chodzi ale jak by dostawał też za dużo paliwa a na prawie max. obrotach gaśnie ale najpierw go tak zmuli na min. obroty :( Wiem, że są tam 3 śrubki od jałowych od niskich i wysokich obrotów i prosił bym aby ktoś kto już regulował takie silniki podzielił się doświadczeniami. Może ustawić wszystkie śrubki do pozycji fabrycznych lub zakręcić i odkręcać według jakiś instrukcji ? Robiłem tak jak jest napisane w instrukcji lecz tam jest jakos to dziwnie opisane i silnik tak samo sie zachowuje. Silnik był tylko dotarty i prawie w ogóle nim nie jeździłem bo nie miałem już siły żeby to dziadostwo wyregulować.

Jeśli ktoś ma znajomego lub zna kogoś kto zajmuje się samochodami RC spalinowymi to prosił bym o jakieś dane kontaktowe najlepiej nr. GG.

Dzisiaj całego rozbiorę wszystko porozkręcam i poczyszczę.

Paliwo to jest typowo samochodowe chyba 5% nitro.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zmień paliwo.5% to dobre do samolotów.Ten silnik wymaga min.16%.Nie kręc bez sensu śrubami,traxxas jest bardzo czuły i trudny w regulacji.Napisz jak wyglądało docieranie wykonane przez ciebie oraz jaka była temp. silnika przy docieraniu?

Regulacja nie polega na tym "jak się uda" jak to napisał kolega wyżej.Albo wiesz co robisz ,albo nic nie ruszaj.Nic nie rozbieraj .

Na razie nic więcej ci nie podam ,czekam na twoją odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem go okazyjnie ze sklepu już po dotarciu. Właściciel sklepu to doświadczony modelarz i raczej docieranie było dobrze przeprowadzone. Zobaczę dokładnie ile jest % nitro i dopisze tutaj :)

Jeśli ktoś jest w stanie pomóc to z góry ogromnie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dalej nic nie wiemy czy masz silnik w ogóle dotarty.Wypalenie nawet pięciu zbiorników przy niedogrzaniu silnika nie powoduje prawidłowego dotarcia .A masz termometr?

Masz trzy śruby.Górna to ilość paliwa i max obroty,dolna (umieszczona w osi przepustnicy)przejście z wolnych i średnie obroty oraz najmniejsza wolne obroty.

Najpierw wróć górną i dolną śrubę do ustawień fabrycznych.Odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje.

Jeżeli silnik nie dogrzewa do ok 90 stopni na wolnych wkręć dolną i górną śrubę ok.1/8 obrotu.Lekko dodaj gazu aby przepalić nadmiar paliwa (silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje na zalaniu) i zaczynasz wolną jazdę.

Regulujemy średnie obroty.Dodając lekko gazu słuchasz czy silnik wkęca się łatwo na obroty.Jeżeli się ksztusi(gaśnie) lub z dużym opóżnieniem i nierówną pracą zaczyna się wkręcać należy wkęcić śrubę o 1/8 obrotu (i tak do skutku cały czas kontolując temperaturę która podczas jazdy bez karoserii powinna wahać się w granicach 100-110 stopni.)

Wkręcanie dolnej śruby będzie powodowało także wzrost wolnych obrotów co skorygujesz śrubą wolnych

Zdyt duże zubożenie mieszanki (brak niebieskiego dymu po nagłym dodaniu gazu,silnik zbyt wolno schodzi z obrotów))powoduje zmnianę odgłosu pracy silnika i szybki wzrost temp, a w konsekwencji przegrzanie silnika.Wtedy należy odkęcić srubę .

Teraz rozpoczynasz jazdy wciskając gaz do końca.Regulując górną śrubą doprowadzasz do tego aby silnik pracował równo.

Jeżeli po dodaniu gazu silnik wchodzi na obroty a następnie zaczyna nierówno pracować lekko się dławiąc ,wkręcasz górną śrubę o 1/8 obrotu .Gdy zaczyna brakować odkręcasz.

Co jakiś czas będziesz musiał skorygować ustawienia dolnej śruby ponieważ wkręcanie górnej powoduje zmniejszenie ilości dostarczanego paliwa a w konsekwencji z ubażanie na średnich i wzrost temp.

Pamiętaj jeszce że wraz z ubywaniem paliwa z zbiornika silnik będzie się zubażał aby osiągnąć max tuż przed końcem paliwa.Temp. powinna oscylować wtedy ok 130 stopni.

To w zasadzie bardzo w skrócie opisana procedura.Jak pewnie zauważyłeś nie jest to tak łatwe jak się wydaje i wymaga doświadczenia.

Tak na zakończenie silnik TRX jest trudny w regulacji i wrażliwy szczególnie na dolną śrubę.Czasem wystarczy włożyć srubokręt i dotknąć a już zmieniają się parametry.

Moja rada jest taka abyś poszukał kogoś doświadczonego w okolicy kto będzie ci w stanie pomóc.

Porady na odległośc to jak lizanie loda przez szybę.Każdy egzemplarz wymaga indywidualnego podejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.