lordg90 Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Witam. Mam na ukończeniu model górnopłata o danych takich, jak w temacie. Rozpiętość dokładna, waga przybliżona. Mam do niego silnik spalinowy, jednak mając spore już doświadczenie z samochodów elektrycznych, zastanawiam się nad zastosowaniem właśnie napędu elektrycznego. No i tutaj pytanie - jaki napęd powinienem zastosować? Chodzi o regiel, silnik i pakiet. To mój pierwszy samolot, więc powinien być wolny, ale posiadać zapas mocy. Ładowarkę mam, więc spory koszt już odpadł. Macie jakieś propozycje?
tomekr Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Przede wszystkim, jaką ładowarkę posiadasz, czy tylko do NiXX czy też również Lixx, w tym LiFe. Czy zakupy możesz robić za granicą np. hobbycity (HC), ebay. Nadmiar mocy jest jak najbardziej przydatny w krytycznych sytuacjach, polecałbym więc coś o mocy do 600W. Tanie jest HC, z tąd np. taki zestaw : silnik TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826 regulator TURNIGY Plush 60amp Speed Controller akumulatory LIPo 3S 3000-4000mAh, ze 2szt. np Turnigy 3000mAh 3S 30C Lipo Pack Do tego zestawu śmigło np. APC 14x7 Całość ok. 130$ + wysyłka niecałe 15$ Silnik celowo wybrałem trochę duży, z niskim Kv, żeby pracował na dużym śmigle, z troszkę większą sprawnością niż przeciętny zestaw, i nie rozpędzał wsciekle modelu. Myślę, że takim zestawem byłbyś w stanie latać do 20 min. W sumie polecałbym gorąco np. pakiet z ogniw A123 (LiFePO4), jest dużo trwalszy niż lipole, ale tanio wychodzi jak zakupi się ogniwa na eBay-u, mnie wyszły po niecałe 8$ za ogniwo, no i trzeba je umiejętnie polutować, dorobić wyprowadzenie balancera - przy braku doświadczenia, lub wsparcia może to się skończyć porażką.
mieczotronix Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 Ja mam telemastera 1,8 m 3kg do lotu na AXI 2826/12 ze śmigłem 13x8" i pakiety do tego albo równolegle 2 x 3s 2200 mAh albo 1 x 4s 5000 mAh lata tak samo jak na tym filmiku, bo to ten sam model i napęd: regulator XC4018BA Dualsky nigdy nie wylatałem jeszcze żadnego z tych pakietów w całości - latałem po kilkanaście minut, więc na 20 min powinno starczyć - już nie pamiętam dokładnie - miałem przerwę
lordg90 Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 Mam Accucella - 6, więc w grę wchodzą zarówno LiPo, jak i LiFe. Ten regiel nie będzie się grzał z wymienionym wyżej silnikiem? Zakupy za granicą oczywiście wchodzą w grę.
mieczotronix Opublikowano 6 Września 2009 Opublikowano 6 Września 2009 U mnie w teście na ziemi, przy maks. ciągu szło jakieś trzydzieści kilka amper. Regiel się grzał. Ale nie latałem tak jak na tym filmiku, tylko bardziej lajtowo. Grzać to mi się pakiet grzeje ten 5000 mAh. Kupiony jako 8C bodajże za 100zł na ebayu, ale po tym jak ciepły był po lajtowym locie widzę że chyba ma z 5C.
lordg90 Opublikowano 6 Września 2009 Autor Opublikowano 6 Września 2009 Rozumiem, że mowa o regulatorze Dualsky? A czy konfiguracja wymieniona w poście tomekr nada się do zasilania 4S? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_20C_Lipo_Pack Tych pakietów mógłbym używać też w samochodach, więc rozwiązanie bardzo ekonomiczne. Czy jednak wtedy obroty będą już za duże?
mieczotronix Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Silnik zaproponowany przez tomka ma w nazwie "eq. AXi 2826" czyli jak rozumiem, producent reklamuje go jako odpowiednik tego, który ja używam. Latałem na 3s i na 4s i w żadnej konfiguracji nie lata się na pełnym gazie. Pełny gaz przydaje się tylko do startu (przy 4s start się zdrowo skraca) i do ratowania się z różnych sytuacji. W trakcie lotu drążek jest prawie na minimum, więc nie ma znaczenia czy 3s, czy 4s.
tomekr Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 lordg90 oczywiście da się latać na pakiecie 4S, tylko wtedy mniejsze śmigło 12x6 max 13x6,5APC - rozumiem, że chcesz łączyć 2 pakiety 2S (z autka) szeregowo. Jeśli będą to ogniwa LiFe, pakiet 4S to wtedy śmigło raczej 13x6,5. Jeśli chodzi o regulator to z mojego linku jest to Turnigy z układem BEC impulsowym. Liniowy BEC z trudem przyjmie pakiet 3S przy większych serwach. Nie wiem o jakim Dulasky-im mówisz.
lordg90 Opublikowano 7 Września 2009 Autor Opublikowano 7 Września 2009 Pytałem o Dualsky, który pojawił się wyżej. Tak, chcę szeregowo łączyć dwa pakiety 2S. Jeśli jest taka możliwość, to ją wybiorę, bo po prostu będę mógł korzystać z akumulatorów zarówno w samolocie, jak i samochodzie. No ale czy ta konfiguracja będzie OK? Regiel Turnigy da radę temu silnikowi na 4S? Zestaw bardzo mi się podoba jako alternatywa dla spaliny - cena akceptowalna, a będę obracał sprzętem, który pośrednio znam z samochodów.
mieczotronix Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 ja mam faktycznie jeszcze wsadzony dodatkowy BEC do zasilania klap 2xhitec hs-322. Ogon 2xHS81 + lotki hitec hs-225 jadą na BECu z regulatora. Ale faktycznie tylko jeden lot na pakiecie 4s wykonałem.
lordg90 Opublikowano 7 Września 2009 Autor Opublikowano 7 Września 2009 U mnie będą tylko dwa serwa. Kierunku i wysokości. Lotek ten samolot nie posiada, to coś jak awionetka.
mieczotronix Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 No to się nie musisz martwić o wydajność prądową BECa, chyba że perspektywicznie, bo pewnie zechcesz kiedyś go doposażyć w lotki. Ja np. nie umiem latać, jak coś nie ma lotek - normalnie jak ruch lewostronny - ale jak zaczynasz to podobno lepiej (ja akurat zaczynałem od samolotu, który ma same lotki i b. mało "samolotu w samolocie" - od latającego skrzydła)
lordg90 Opublikowano 21 Września 2009 Autor Opublikowano 21 Września 2009 W sobotę ważyłem model. Kadłub i niepomalowane skrzydło ważą 700 gram. Do tego trzeba doliczyć farbę, popychacze i elektronikę. Planuję zasilanie z dwóch pakietów 7,4 V 5000 mAh połączonych szeregowo, ważących około 550 gram. Jak myślicie: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4909 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166&Product_Name=TURNIGY_Plush_60amp_Speed_Controller czy ten zestaw się sprawdzi?
baxter12 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Ja w modelu tej wagi, a ropietości 2m zastosowałem z powodzeniem silnik turnigy 35-42 1450kV, regulator super Simple 50A, bez BEC-a (zagapiłem sie przy kupnie) wiec za BEC robił Super Simple 10A . Śmigło 10x6 Turnigy, drewniane, 11x4,7 Sf oraz 10x4,7SF. latał z wszystkimi poprawnie. Mysle że jeżeli udałoby Ci sie utrzymac te wage to mógłbys sie pokusić o napęd 2S, i zastosowac większe śmigło. Wtedy po prostu połączysz pakiety równolegle. Aha zapomniałem nadmienić ze latałem na pakietach 3S 2200, 3S 2650, oraz 4S 2200, z czego ten ostatni sprawował sie najgorzej. Mnial mniejszy ciąg i regler się grzał. potem zresztą MotoCalc potwierdził moje spostrzeżenia, ten motor zasilany pakietem 4S ma mniejszą sprawność. Aha serwa Tower Pro 39g wagi kupione po 22 zł sztuka, na lotki potrzebujesz dwa 9g wiec tyle prądu to KAŻDY BEC ci da, nawet zostanie troche np. na wyzwalacz do kamery. Baxter EDIT: Pisząc "tej wagi" miałem na myśli 1,5 kg.
f-150 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Tak czytam i oczom nie wierzę płatowiec o rozpiętości 175cm ważący 700g?Chyba coś nie halo.Z czego go zrobiłeś?Może jakieś zdjątka? Pakiety ok ,sam latam w takiej konfiguracji.Silnik który podajesz w linku obraca według mnie trochę małym śmigłem przy dość sporym poborze prądu,ale może na 4S przyjmie 12x6.Osobiście używałem już TP 2905 o mocy 600w ,zalecane śmigło 10x6 (szału na nim nie było leciał),ale dopiero ze śmigłem 11x5,5 bez problemu ciągnął model cessny o wadze 2300g.Teraz używam tegoURL=http://http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=54_173&products_id=2700]link[/url] ,przynajmniej może obracać dużymi śmigłami przy mniejszym prądzie.Mie używam U-beca,zakładam dodatkowy pakiet 6V 1600 mAh.[
baxter12 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Tak czytam i oczom nie wierzę płatowiec o rozpiętości 175cm ważący 700g?Chyba coś nie halo. Halo halo. moj dwumetrowy RWD by Skazoo wazyl niecałe 900 g z dzwigarami sosnowymi, a zrobiony oczywiscie z depronu. Aby zaczął latać musiałem wsadzac aparat cyfrowy jako dociążenie, inaczej był za lekki i byle wiatr go miotał. Ale latał pięknie.. baxter
Adam P. Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Tak czytam i oczom nie wierzę płatowiec o rozpiętości 175cm ważący 700g?Chyba coś nie halo.Co w tym dziwnego? Ostatnio popełniłem taki model(górnopłat 1.8m, 800g bez elektroniki, 1.4kg do lotu(200g balastu)), co więcej napędzany dość słabym i lekkim zestawem-turnigy2217 i bateria 3S 2.2Ah. Lata bardzo dobrze i jestem pewien, że można go nazwać płatowcem
f-150 Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Oto mi chodzi ,budujesz lekki model a potem pchasz 200g balastu żeby go nie zdmuchneło ,albo czekasz tygodniami na ciszę żeby polatać. Tyle że szanowny autor nie napisał że to depron więc moje pytanie jest zasadne. A płatowiec szanowny to inaczej sama konstrukcja
baxter12 Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 budujesz lekki model a potem pchasz 200g balastu żeby go nie zdmuchneło ,albo czekasz tygodniami na ciszę żeby polatać. Fakt nie ma to sensu, ale za to jest to jedyny sposob zeby "popełnić" taki duzy model za male pieniadze i małym nakładem pracy. Mam nadzieje ze nie urazilo Cie moje "halo halo", mialo tylko dodac elementu humorystycznego do mojej wypowiedzi. Pozdrawiam baxter
Adam P. Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Ten balast to bynajmniej nie ze względu na wiatr-to aparat, bo do tego miał służyć ten model mimo małej masy wiatr to nie problem. Przy 10m/s bym nie latał, ale nie muszę czekać na ciszę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.