Skocz do zawartości

Wybór pierwszego modelu samochodu "Off-Road" .


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić model samochodu. Na ten cel mogę przeznaczyć maks. 600 zł.

Aparaturę i ładowarkę już mam.

Modelem będę jeździł głównie po lesie / drodze szutrowej / prowizoryczym torze Off-Road. Wolałbym napęd 4WD, chociaż 2WD też może być.

Nie zależy mi na takich rzeczach jak wygląd/prędkość/moc itd.

Modelem nie będę też skakał na kilka metrów i

będzie on przeznaczony raczej do spokojnej jazdy ...

 

1. Czy używane modele spalinowe / elektryczne to dobry wybór?

2. Jaki się ma czas życia i koszt eksploatacji modelu z napędem szczotkowym, bezszczotkowym i spalinowym ?

3. Jakie są lepsze modele / ?podwozia? na początek ?

4. Jeśli miałbym kupić model używany, warty jako nowy dużo więcej niż 600 zł, to jakich firm / modeli należy unikać, a jakie polecacie ?

 

Szukałem już trochę na ten temat, ale nadal nie znalazłem wystarczającej odpowiedzi na te pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

1 pytanie czy chcesz 4WD czy 2WD 4WD są droższe Jeśli 2WD to może byś się pokusił na Team asso B4 od zawodnika. To wydatek ok 1200zł ale już masz model RTR i silnik bezszczotkowy 7.5 zwoja LRP (dobra firma) pakiet 6 celowy nimh Team Orion 4500 i wyrównywarka novaka ST

aparatura acomsa fotki modelu http://picasaweb.google.com/kyosho6/AssoB4#

sam model kosztuje ok 600zł silnik z reglem 950zł

 

 

Jeśli to nie pasuje to możesz kupic sobie DT-02 Też 2WD jeśli coś w 4WD to popatrz na lazera zx-5 DF-03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji kupiłem "na spróbowanie" używanego Bonzera V2. Nie widziałem jeszcze "na żywo" modeli samochodów, więc nie wiem jak ocenić obiektywnie ten model, w każdym razie na razie mi się podoba :) .

 

Zrobiłem krótką listę bardzo prostych i tanich przeróbek, zwiększających sprawność układu napędowego. Może komuś się przyda:

 

1. Wymiana konektorów na połączeniu ESC - Pakiet na T-Deans.

2. Usunięcie zbędnych konektorów na połączeniu ESC - Silnik.

3. Uformowanie pakietu za pomocą blaszek, a nie jak w oryginalne za pomocą zgrzewania.

 

 

Pytania:

1. Czy silnik szczotkowy trzeba konserwować ?

2. Co w Bonzerze powinno się smarować ?

3. Ile pradu może maksymalnie pożreć stockowa 600 od Bonzera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

 

Czy jest sens przeprowadzać tuning Bonzera czy lepiej dozbierać i kupić lepszy model ? Jeśli przeprowadzenie tuningu ma sens, to jakie części wymienić i gdzie je najlepiej kupić ?

 

 

Czy te modele są dobre czy raczej ... :

1. Traxxas Stampede

2. Matrix TR-Arena

3. E-Savage

4. Carson Stormracer 2

5. E-Firestorm

 

---

 

Nadal poszukuję odpowiedzi na pytania z 1 postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym kupić model samochodu. Na ten cel mogę przeznaczyć maks. 600 zł.

Aparaturę i ładowarkę już mam.

Modelem będę jeździł głównie po lesie / drodze szutrowej / prowizoryczym torze Off-Road. Wolałbym napęd 4WD, chociaż 2WD też może być.

Nie zależy mi na takich rzeczach jak wygląd/prędkość/moc itd.

Modelem nie będę też skakał na kilka metrów i

będzie on przeznaczony raczej do spokojnej jazdy ...

 

1. Czy używane modele spalinowe / elektryczne to dobry wybór?

2. Jaki się ma czas życia i koszt eksploatacji modelu z napędem szczotkowym, bezszczotkowym i spalinowym ?

3. Jakie są lepsze modele / ?podwozia? na początek ?

4. Jeśli miałbym kupić model używany, warty jako nowy dużo więcej niż 600 zł, to jakich firm / modeli należy unikać, a jakie polecacie ?

 

Szukałem już trochę na ten temat, ale nadal nie znalazłem wystarczającej odpowiedzi na te pytania.

odp:

1.zależy od kogo kupujesz jeśli zawodnika to masz pewność że model był regularnie serwisowany i wszystkie części które się zużyły to powymieniał

2.szczotkowy wo tak jak napisałem wcześniej szczotki się zetrą i kupujesz nowy, bezszczotki to musisz raz na jakiś czas oliwić łożyska i spalinki dobre silniki mogą przepracować ok 25l ale to już jest słabsza kompresja

3.zależy do czego chcesz od on-roadu czy off-roadu, czytając post wcześniejszy to raczej off road Cię interesuje 2 i 4 bym na 100% odrzucił zobasz na E-Revo ewentualnie E-Savage flux i E-Firestorm flux maja bezszczotki od razu (do rewo musiał bys dokupić)

4. nie kupuj carsonów

 

Ok, dzięki.

 

Czy jest sens przeprowadzać tuning Bonzera czy lepiej dozbierać i kupić lepszy model ? Jeśli przeprowadzenie tuningu ma sens, to jakie części wymienić i gdzie je najlepiej kupić ?

 

 

Czy te modele są dobre czy raczej ... :

1. Traxxas Stampede

2. Matrix TR-Arena

3. E-Savage

4. Carson Stormracer 2

5. E-Firestorm

 

---

 

Nadal poszukuję odpowiedzi na pytania z 1 postu.

niema sensu poddawać tuningowi Bonzera bo drożej Ci wyjdzie niz kupno nowego dobrego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze ostatnie pytanie: Jakie model są najlepsze na początek pod względem cena/jakości, biorąc pod uwagę późniejszy montaż silnika bezszczotkowego ?

 

Czy można jakoś usprawnić Bonzera tanim kosztem czy absolutnie nie warto przy nim grzebać i od razu kupić coś lepszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze ostatnie pytanie: Jakie model są najlepsze na początek pod względem cena/jakości, biorąc pod uwagę późniejszy montaż silnika bezszczotkowego ?

Powiem tak najlepszym rozwiązaniem jest od razu kupić używane E-Revo (jest po prostu najlepsze,według mnie)

 

Czy można jakoś usprawnić Bonzera tanim kosztem czy absolutnie nie warto przy nim grzebać i od razu kupić coś lepszego ?

Ja bym bonzerwa wysłał na orbitę lub na crash test z TIRem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

E-Firestorm Flux - Dobranie napędu i kilka innych pytań

Kupiłem E-Firestorma bez elektroniki i napędu. Jak już napisałem wyżej
dopiero zaczynam z samochodami i nie wiem co wybrać, co jest
dobre a co nie. Chciałbym Was prosić o pomoc:


Jaki silnik do 50 USD i ESC do 65 USD z RCmart.com
i z HobbyCity.com polecacie do tego modelu ?

Zamierzam użyć pakietów LiPo 2S1P lub 3S1P.
Wybór zależy od tego, ile wytrzyma silnik i ESC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Napisałbym wątek na Forum RC Auto, ale już od dłuższego czasu czekam na E-Mail aktywacyjny.

 

EDIT:

Zaktualizowałem post o E-Firestormie. Jeszcze raz proszę o pomoc.

 

---

 

Czy mógłym spytać co sądzicie o Team Associated T3 z ESC EZRun 35A i silnikiem EZRun 4300 KV 9T ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Napisałbym wątek na Forum RC Auto, ale już od dłuższego czasu czekam na E-Mail aktywacyjny.

 

EDIT:

Zaktualizowałem post o E-Firestormie. Jeszcze raz proszę o pomoc.

 

---

 

Czy mógłym spytać co sądzicie o Team Associated T3 z ESC EZRun 35A i silnikiem EZRun 4300 KV 9T ?

Siema

 

nie wiem czy jeszcze jest potrzebna pomoc ale napisze

Serwo:

serwo

Silnik:

poszukaj mambe max 4600kv nie więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, spróbuje Ci pomóc na ile mogę

-Sidewinder(to jest prawie to samo co mamba) zobacz tylko 4600KV nowy kosztuje ok 520zł z ebay o kumpel kupował

-EZ-RUN Bushless Motor 9T 4300Kv i do tego też regielek EZ-RUN

 

co do serwa to na łożyskach i metalowe tryby

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9440 według mnie z tych co podałeś jest nawet szybkie i ma moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem E-Firestorma. Na początek zamontowałem zestaw EzRun:

35A V2.0 ESC i silnik 9T 4300KV + zębatka 19T. Model jest na razie

zasilany pakietem NiMh 7.2V 2700 mAh. W przyszłości zmienię pakiet

na LiPo 2S 5000 mAh : http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098

 

--

Po pierwszej, ok. 4 min. jeździe na dworze, przy małym wykorzystaniu gazu, pakiet i kable prowadzące do regulatora były bardzo gorące. ESC co jakiś czas odcinał zasilanie ( piiiiiiiiiiii i brak reakcji na nic, pomagało wyłączenie i włączenie ESC ). Zauważyłem też, że najbardziej części grzeją się przy cofaniu.

 

Rozumiem że pakiet może się grzać, bo ma za małą wydajność, ale żeby kable wytrzymujące min. 80A i złączki T-Deans nie dały się dotknąć ...

 

Instrukcja: http://www.hobbywing.com/upload/manual/HW-13-V2.pdf

 

1. Co może być tego przyczyną ?

 

--

 

Mam też problem ze sprzęgłem. W instrukcji jest napisane żeby max. dokręcić śróbę i potem odkręcić ją o 6 obrotów. Następnie można dorególować sprzęgło co 1/4 obrotu.

 

Wyszło mi coś takiego:

 

http://img242.imageshack.us/img242/9356/58628630.jpg

http://img245.imageshack.us/img245/2047/83844800.jpg

 

Czy możecie napisać/zrobić zdjęcie jak wygląda to u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słaby pakiet nie potrafi oddać tyle prądu ile potrzeba musisz kupić dobrego lipola albo life - y

 

jak byś przeczytał instrukcje to bu nie było pytania o sprzęgło mam 2 modele z hpi i było to opisane

 

sprzęgło ja bym tego tak nie nazwał bo to nie działa na tej zasadzie co w normalnym aucie

 

w teorii chroni to przed zniszczeniem zębatek ? bo innego zastosowania nie mogę się domyśleć a mogę w 100% zapewnić że szybciej zmielisz atak o odbiór niż ci ząbki wyłamie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.