Skocz do zawartości

Os max 91FX Ring


dp

Rekomendowane odpowiedzi

Orientuje się któryś z Kolegów gdzie można dostać łożyska do tego silnika ? Jest duże prawdopodobieństwo, że silnik został lekko przegrzany, zauważyłem że z wydechu wypływa czarna maź, gdy silnik nie pracuje, wcześniej tego nie było, może to być efektem przegrzania, czy pracy na zbyt bogatej mieszance ? Silnik w sumie pracuje tak jak pracował a łożyska szumią, gdy kręci się śmigłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta czarna maź pojawia się także przy OS LA (nie ma łożysk).

 

W moich OS 65LA, OS 20FP, OS 10FP, Magnum XL40, ST G51Ring i ST G40Ring zawsze coś takiego można było zauważyć - ciemno siwa maź. Tylko w moich silnikach to dwa rodzaje łożyskowania i trzy rodzaje technologii wykonania zespołu cylinder-tłok.

 

Zauważyłem też że zdarzają się ubrudzone tym czymś wężyki, wręga silnikowa i inne elementy silnika i wszystkie silniki mają podobnie rozwiązany sposób mocowania śmigła tzn. tuleja czy co to tam jest do czego dociskane jest śmigło przy przykręcaniu.

 

Może to jest miejsce skąd pochodzi ta czarnawa maź? Tuleja ta obraca się baaardzo blisko korpusu silnika, oba materiały dość miękkie (aluminium) i może z powodów rozszerzalności cieplnej korpusu lub jakiś innych sił np. brak wyważenia dochodzi to delikatnych "przytarć" obu elementów?

 

Tłumaczyłoby to występowanie tej mazi w różnych silnikach, z różnymi technologiami łożyskowania czy z różnymi technologiami wykonania zespołu tłok-cylinder. Tłumaczyłoby to także dlaczego maź ta pojawia się w tłumiku i przy okazji jest rozpylana na inne elementy.

 

Silnik w sumie pracuje tak jak pracował a łożyska szumią, gdy kręci się śmigłem.

W moim XL40 miałem przypadek kiedy delikatnie czuć było tarcie podczas obracania śmigłem. Uszkodzona była właśnie ta tuleja - pęknięta. Było to tylko wyczuwalne wówczas kiedy śmigło było mocno przykręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, faktycznie ostatnio dość mocno dokręciłem śmigło ponieważ się luzowało, ale ta substancja mazista ma kolor ciemno brązowy - czarny kiedyś to ona była szarawa. Nie wiem jak długo ten silnik może pracować bez chłodzenia, ostatni odpaliłem go kilka razy i pracował na różnych obrotach w praktycznie stojącym modelu tzn. trochę pojeździł po trawce, wiadomo że w locie chłodzenie jest bardziej konkretne i nie wiem czy przypadkiem ta zabawa w kosiarkę go nie przygrzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi chyba o piastę śmigła?

No rzesz.... miałem na końcu języka :P:D

 

dp - mało prawdopodobne byś coś nabroił takim jeżdżeniem. Resztki oleju zbierające się w tłumiku też mogą to być i chyba nie powinieneś panikować. Jedyne co zrób to upewnij się czy rzeczywiście coś nie stało się z łożyskiem ale różne mazie będą nawet jeśli silnik będzie 100% sprawny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.