mahoney Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Witam, Po kilkudziesięciu lotach Cessną zdecydowałem się zmienić model na akrobata z EPP. Wybrałem Yak 54 --> http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1518 W ziwązku z tym, że poprzedni model był RTF-em tak tutaj muszę wszystko poskładać, posklejać. Chciałbym się Was zapytać jaka jest kolejność składania takiego modelu oraz jakich komponentów powinienem użyć do tego modelu (silnik, serwa, regulator, bateria, odbiornik). Podpowiedzcie czy mam ten model złożyć i posklejać tak jak otrzymałem go w pudełku a dopiero potem montować pozostałe elementy (np.: serwa) czy może lepiej jest tą kolejność zmienić. Może jakieś dołączone elementy do zestawu na wstępie trzeba zmienić\zwmocnić? Dodatkowo proszę o informację czy korzystacie z takich modeli i jak się nimi lata (słyszałem, że jest on całkiem przyjemny w pilotarzu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Tu masz trochę informacji http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18972 Kolejnośc klejenia masz w instrukcji. A sklejasz duże pow. UHU POR a mniejsze CA. Przed sklejaniem ustal miejsca na serwa i wytnij odpowiednie otwory. Ja serwa wklejam na UHU POR. A do latania to jeden z lepszych akrobatów z EPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 co do wyposażenia sprawdź tu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=20231 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 23 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Hmm, w jakich miejscach mam wyciąć otwory na serwomechanizmy? W instrukcji nie ma nic napisanego na ten temat... OK na zdjęciach http://picasaweb.google.pl/MGurdek/YAK54RcFactory?authkey=Gv1sRgCIy37oqLypfpJA#5365331929689976274 trochę widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Ja zamontowałem serwa w innych miejscach i inaczej niż zaleca producent. Tutaj znajdziesz więcej informacji o tym modelu (i dużo zdjęć jak go można montować), oraz co zmienić w trakcie montażu. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=888275 Od razu polecam zmienić fabryczne zawiasy na inne (potrafią się zerwać), dobrze jest też wkleić zawias na lotke skrzydła przy dźwigni, ew. wzmocnić podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Jedno pytanko na wszelki wypadek. Mam klej UHU POR do pianek i styropianu. Czy na 100% o ten klej chodzi jeżeli mówimy o sklejaniu duzych powierzchni EPP? Bo może są jakieś specyficzne rodzaje, którymi skleja się EPP. Kiedyś próbowałem sklejać styropian w mojej Cessnie tym klejem i jakoś dziwnie się to zachowywało (miałem wrażenie, że ten klei kiepsko łączy powierzchnie). Przypomnę, że teraz chodzi mi o sklejenie YAK-a z EPP:) Na wszelki wypadek napiszę co jest w opisie: "Jest przezroczystym, szybkim klejem do wszystkich powszechnie używanych twardych pianek, takich jak styropian a szczególnie do klejenia ich do drewna, metali, tynku, ceramiki, papieru, tekstylii i wielu tworzyw sztucznych. NIE NADAJE SIĘ DO PE i PP. Elastyczna spoina jest odporna na wodę itemp. od -30 do +70C) i wolna od kwasów i zasad" Prosżę o Waszą opinię. LInk do kleju --> http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1332,klej-uhu-por-do-pianek-i-styropianu Jeżeli mam odpowiedni klej to napiszcie jak powinno się go używać tzn. czy smarować obie powierzchnie klejone, czy i jak długo dociskać sklejane elementy itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 O tym kleju (UHU POR) było na forum już ze sto razy pisane. To jest najlepszy klej do klejenia styropianu, EPP i miekkich pianek. Są dwa sposoby klejenia Szybka: Smarować obie pow. klejone klejem (stosunkowo cienko), odczekać aż odparuje rozpuszczalnik (ma nie kleić się do palca) i po tym czasie (około 3-5min) ściskamy obie powierzchnie klejone. Po ściśnięciu niemożliwa jest już poprawka (łapie natychmiast), a siła wiązania zależy od siły nacisku. Wolna: Smarujemy, łączymy i czekamy , czekamy , czekamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 BArdzo dziękuję za informację. Widziałem inforfmację o tym kleju ale chciałem zapytać bo nie chcę czegoś zniszczyć (modelu) na etapie składania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 UHU por jest ciężki ja kleiłem na CA rzadki/średni ale kadłub i inne duże powierzchnie polecam cienką warstwę UHU, a jak wyschnie, to po bokach podlać CA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Bzdura... Jak coś co się nakłada mikrometrową warstwą może być ciężkie na modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 W ciężki klej to sorry ale nie uwierzę. Co do reszty to polegam na tym co napiszecie bo się nie znam. Zdecydowałem kleić tak jak napisał Leda_g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 W ciężki klej to sorry ale nie uwierzę.Zważ balsę i inne materiały, sklej i zważ model.Kleje i farby są ciężkie, niestety :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Ogólnie kleje są bardzo ciężkie i stanowią konkretna część masy modelu. Z tym, że UHU Por jest superlekkim klejem, bo używa się go bardzo mało, a później pewnie 50% jego masy odparowuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 No to wpadka. W takim razie przepraszam. To z waszego doświadczenia ile % wagi może zająć klej? Jakieś przykłady. Aha, jak powinienem nakładać ten klej (palcem rozmazać go)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Zalezy co kleisz. Ja nakladam na 1 element - prosto z tubki - usuwam nadmiar (polamane smigla te pomaranczowe sa super do tego) - przykladam do drugiego elementu aby sie tez "posmarowal" - odejmuje - czekam az wyschnie skladam i gotowe. Jednak palcem to bym sie nie bawil w nakladanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahoney Opublikowano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 A teraz z innej beczki. Co sądzicie o serwach Tower Pro SG 91 R lub HITEC HS 55? Czy nadają się do Yak-a do lotek i steru wysokości? Do steru kierunku myślę o Hitec HS-65 MG. Co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.