Skocz do zawartości

pulsacyjny "OSA"


NO_LIMITS

Rekomendowane odpowiedzi

2 takty, 4 takty, benzynowe, a pulsarki to co? ;)

 

Dołączona grafika

 

L-H "OSA" mieści się w dłoni

 

najmniejszy silnik pulsacyjny bezzaworowy jaki do tej pory zrobiłem (tzn. robie ;)), jeszcze nie testowany (brak czasu na dokończenie i testy), bedzie przystosowany jedynie do zasilania gazem, w większych silnikach można montować nawet systemy ciśnieniowe jak w żarowych (systemy tłumikowe), stosować świece żarowe (nie tylko zapłonowe, iskrowe) a nawet moim zdaniem montowanie świecy w takich silnikach to tylko zbedna masa (przy tym silniczku przewyższała by mase samego silnika ;)

 

konstrukcja nie jest spawana, stop żarowy, będzie poczerniony (wytworzona na powierzchni warstewka magnetytu)

 

kolejny update za min. pare dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

ten silniczek to tylko przymiarka do większego, aby sprawdzić kilka stopów (powstanie kilka takich malenstw), oraz części technik produkcji (nie wszystkie będzie można zastosować przy większym bracie)

 

całej technologii nie zdradze, nie zeby to jakas tajemnica byla, ale za duzo by pisac a nie mam na to czasu, ogolnie tylko powiem że produkcja opiera sie na odlewie odśrodkowym cienkowarstwowym, dlatego moge robić lekkie, wytrzymałe konstrukcje bez spawów (które jak wiadomo przeważnie puszczają jako pierwsze)

 

większy silnik będzie prawdopodobnie robiony juz inną nowoczesniejsza metodą

 

-projekt

-drukowanie 3D modelu z wosku

-wytopienie modelu stopem (już nie odśrodkowe, zbyt duże wymiary)

 

OSA w wersji pojedyńczej lub twin jet zasilana propanem butanem (zbiorniczki zrobione z zapalniczek) ma docelowo zasilać maleńki szybowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze pojedyncze sztuki pujda na aukcje (tylko wtedy gdy aktualnie nie bede robil takiego silniczka dla siebie i bede mial czas zeby zrobic jakis dodatkowy), i jesli juz to po kosztach (bo nie wiem jak tam z wygasnieciem patentu) jesli mial bym sypnac cena za swoja prace to chyba nikogo by stac nie bylo, łącznie ze mną :P same koszty produkcji i tak nie są niskie, ale to zbyt odległe plany, więc proszę się wstrzymać z propozycjami na pm

 

to pasja nie biznes :jupi:

 

na szybko co nieco dopowiem

 

silniczek "OSA" który jest na zdjęciu jest wykonany za stopu A-12 (własne oznaczenie, dwunasty stop który zrobiłem i właśnie testuje), jak wspominalem wcześniej ten mały silnik zrobilem głównie po to by testować nowe stopy, zawiera nikiel, chrom, troche żelaza, odrobinke węgla, odrobinkę miedzi, do przetestowania czeka jeszcze 10 stopów różniących się głównie ostatnim składnikiem, przed stopieniem całość mieszam z boraksem aby uniemożliwić poszczególnym składnikom utlenienie się przed stopieniem, wosk jaki został użyty to wosk twardy używany przez złotników (nadający sie do obróbki cnc, sprzedawany w prętach lub blokach, koloru niebieskiego)

 

MiQ27, nie kuś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna zdjecia z jakims np pudelkiem zapalek jakos odnoscik wielkosci? i co zostalo wykorzystane do budowy ?

Albo linijeczkę przyłożyć.

 

Poza tym pogratulować pomysłu no i umiejętności.

A tak w ogóle to wszyscy czekamy na uruchomienie OSY (czyt. film z uruchomienia ;) )

 

PS: Zastosowałeś w swoim silniku układ Lockwooda-Hillera - czy brałeś też pod uwagę inne konfiguracje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, jednak LH to moj faworyt, kawał historii, najciekawszy silniczek oprucz oczywiście LH to według mnie silnik przedstawiony na stronie jetzilla następca elektry oraz pokrewne konstrukcje ale na razie mnie nie interesują, najcięższa sprawa to oczywiście pseudo dopalacze paliwa, ale to już jest opracowane ;)

 

ps. wszystkie konstrukcje, jakie by nie były wymyslne opierają sie na pomysle LH, praktycznie te same parametry, przekroje powierzchni (lub ich wielokrotności nie koniecznie proporcjonalne), tylko uklad inny (no i wprowadzony termin sweet point)

 

trzeba tu tez zauwazyc ze ciag nie zalezy tylko od rodzaju silnika (ukladu, jesli mowimy o bezzaworowcach), silniki o tych samych parametrach ale innym ukladzie maja zblizony ciąg, wazny jest tu rodzaj paliwa, ten sam silnik na roznym paliwie moze miec diametralnie rozny ciąg

 

często porównuje sie ciąg zaworowców zasilanych benzyną z bezzaworowcami zasilanymi gazem, TO SE NE DA czy jakos tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik który budujesz nie daje praktycznie żadnego ciągu ,a jedynie jest doskonałym generatorem hałasu podobnie jak silnik pulsacyjny, który troche ciągu wytwarza .Biorąc jednak pod uwagę masę samego silnika ,paliwa (duuuuużo) i osprzetu to wypada bardzo cienko jako środek napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik który budujesz nie daje praktycznie żadnego ciągu ,a jedynie jest doskonałym generatorem hałasu podobnie jak silnik pulsacyjny, który troche ciągu wytwarza .Biorąc jednak pod uwagę masę samego silnika ,paliwa (duuuuużo) i osprzetu to wypada bardzo cienko jako środek napędu.

Ten który buduje NO_LIMIT to jest to silnik pulsacyjny chodź jak zauważyłeś akurat ta konstrukcja może mieć problem z wytworzeniem ciągu "efektywnego" Nie prawdą jest natomiast że ogólnie silniki pulsacyjne są kiepskim źródłem napędu. Silniki "zaworowe" czy inaczej zwane z "żaluzją" nadają się jako napęd do modeli i to nawet nie byle jaki napęd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jager, to jest silnik pulsacyjny ale bezzaworowy, ciag wytwarza i jest uzywany do napędzania min. gokartow ;) oczywiście im większy silnik tym zmniejsza się współczynnik masy do ciągu

 

i przepraszam bardzo ale jaki silnik odrzutowy (czy to bezzaworowy, czy zaworowy czy turbinowy, choc te ostatnie to calkiem odrebny temat) nie pozera duzej ilosci paliwa? te silniki zasilane propanem butanem daja niezly ciąg, zailane benzyna już konkretny :jupi: nie wiem z kad bierzesz te informacje, moze masz jakies wlasne doswiadczenia z tego typu konstrukcjami? do tego dochodzi bardzo duży % ciągu uzyskiwany z pseudo dopalaczy (jeśli są odpowiednio zrobione i zamocowane)

 

jak mowilem nie porownuj ciagu silnika zasilanego gazem i benzyna (czyt. typowy bezzaworowy i typowy zaworowy), musisz tez wiedziec to ze nawet jesli bezzaworowy silnik jest 2 razy większy to nie ma 2 razy większego ciągu, nie jest to wartosc proporconalna

 

masa silnika jest minimalna dzięki zastosowaniu odlewu cienkowarstwowego, to nie to samo co spawana blacha :jupi:

 

a osprzęt? co moge powiedziec, do silniczka "OSA" powinnna wystarczyć zapalniczka i pompka rowerowa :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to odlew to nie wróżę mu powdzenia.....jako napędowi dla modelu latającego....waga będzie zbyt duża niestety.

Trochę się tą tematyką interesuję i niestety na przestrzeni jakichś 70 lat nie było latającego silnika pulsacyjnego wykonanego taką techniką...

Więc albo będziesz pierwszy albo pomysł spali na panewce...co jest niestety o wiele bardziej prawdopodobne.... a tak dobrze się zapowadało :(

edit:

pisaliśmy razem

co masz na myśli pisząc odlew cienkowarstwowy? Jaką grubość ścianki jesteś w stanie otrzymać tą metodą????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś dużo w tym gdybania tak na moje krzywe oko :wink:

swoją drogą dlaczego wszelakie " turbiny " mniej czy bardziej profesjonalne jak i te budowane "w piwnicy" są jednak robione z blachy żaroodpornej i innej uszlachetnionej

 

odpowiedź jest prosta - bo wytrzymuje

dlaczego wielu takie materiały omija? - bo dla osoby bez sprzętu i osprzętu taki materiał jest niespawalny

 

świat najeży do odważnych -próbuj jednak ja należę do grona sceptyków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.