sak122 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Witam, zamierzam zrobic model Pipera pod silnik 7,5cm i się wacham jaka rozp bedzie dobra, mi się wydaje ze spokojnie mogę zrobić 2m a nawet 2,2m, pomóżcie???
buwi777 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Witam, zamierzam zrobic model Pipera pod silnik 7,5cm i się wacham jaka rozp bedzie dobra, mi się wydaje ze spokojnie mogę zrobić 2m a nawet 2,2m, pomóżcie??? Robić możesz spokojnie 2m a nawet 2,2m - a co mi tam - nawet 2,5m. NIEspokojnie będziesz tylko latał - tak jakby na "rzęsach" :devil: Jak to mówią czesi - To se ne da, Panie Havranek
Adam B. Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 ...model Pipera pod silnik 7,5cm... Podaję metodę: 1. Szukam sklepu modelarskiego w internecie z dobrymi opisami modeli 2. Patrzę, czy w ofercie są interesujące mnie modele 3. Sprawdzam jakie silniki proponują producenci do swoich konstrukcji 4. Patrzę czy jest silnik 7,5ccm i okazuje się że wiem jaką należy zastosować rozpiętość Ja proponuję po takich poszukiwaniach, które zajęły mi 2 minuty rozpiętość 1,7 do 1,8 m Tylko nie zrób cegły.
Callab Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Jak zrobisz o rozpiętości <1,4m, to będziesz mógł nim latać jak Funfly-iem. Jak zrobisz 2m, to będziesz latał jak makietą (czyt. delikatnie). Twój rozmiar jest gdzieś pomiędzy :-) Weź jeszcze pod uwagę, że ważna jest nie tylko rozpiętość (skala) ale i masa.
Marcus Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Zazwyczaj dobiera się silnik do modeu, model do silnika-może byc odrobinę trudniej. Uważam, że lepiej jest zrobic mniejszą rozpiętośc (i zarazem mniejszą masę). Jezeli będziesz uważał, że model lata zbyt szybko- dołożysz trochę balastu. I po kłopocie. Takie jest moje zdanie, jeżeli jest błędne- koledzy, proszę, poprawcie mnie. :wink:
Callab Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Jezeli będziesz uważał, że model lata zbyt szybko- dołożysz trochę balastu Dobre! :devil: Tylko, żeby ktoś nie brał tego poważnie!
Marcus Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Czyli pisałem błędnie. Przepraszam :oops: :ble:
buwi777 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Czyli pisałem błędnie. Przepraszam :oops: :ble: No bo zazwyczaj jak dołożysz balastu to szybciej spadasz :devil: :rotfl:
baxter12 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 tekst miesiąca nam się kroi, Panowie. Baxter
Callab Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Marcus, tak w uproszczeniu: Skrzydła cięższego modelu, żeby utrzymać go w powietrzu muszą wygenerować większą siłę nośną. Żeby wygenerować większą siłę nośną (nie zmieniając innych parametrów) model musi lecieć szybciej. Ale ten tekst (dołóż balastu będziesz latał wolniej), jeżeli potraktujemy go w kategoriach dowcipu, jest super :-D
Marcus Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 No to się wygłupiłem jak nic. Ale przynajmniej może niektórym humor poprawiłem. :mrgreen: Ok, już nie off-top'ujmy
AdamRC Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Jaki konkretnie silnik? 7,5ccm firmy X ≠ 7,5ccm firmy Y ! I tak np. MVVS, OS-MAX AX; FX; o pojemności 7,5ccm = Piper 2m, natomiast OS-MAX LA 7,5ccm = Piper 1,7-1,8m. Pozdrawiam Adam
sak122 Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 os max fx ma 1,62km a os max LA ma 1,23km, to nie jest duza róznica, czytałem w modelarzu ze 2m mozna robic pod AS Max 46 LA i bardzo ładnie lata ( dla porównania pipery o rozp 1550mm robi sie pod OS Max 15 LA i lata spokojnie)
AdamRC Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Skoro wszystko już wiesz, to po co pytania na forum? Jeśli chodzi o nie dużą różnicę pomiędzy OS'ami FX a LA to... hmmm... @Buwi777 na samym początku potwierdził Twoje przypuszczenia, że możesz zrobić Pipera 2m, 2,2m a nawet 2,5m na silnik 7,5ccm. Owszem - każdy z ww. będzie latał. Niestety w drugim przypadku a w szczególności trzecim nie będzie mowy o jakimkolwiek sensownym zapasie mocy. To nie idzie w parze z Twoim podpisem "Jestem nowy - nie bijcie" - poprostu każdy błąd w pilotażu modelu przekreśli wszelkie szanse na poprawne lądowanie, silnikiem się nie uratujesz. Pozdrawiam Adam
sak122 Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 sygnaturka oznaca ze jestem nowy na forum, jesli chodzi o latanie, to moge powiedziec ze latam dobrze
Jano Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Jeśli zrobisz ten model między 1600 a 1800mm i nie przekroczysz wagi ok 2,5kg to spokojnie polatasz na os46la a tym bardziej ax i to z odpowiednim nadmiarem mocy.To są parametry większości trenerków górnopłatów,które z powodzeniem latają na takich silnikach.
Lukasz_B Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 sygnaturka oznaca ze jestem nowy na forum, jesli chodzi o latanie, to moge powiedziec ze latam dobrzeTo prawda Piotrek bardzo dobrze lata sam widziałem go w akcji.
karlem Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 sygnaturka oznaca ze jestem nowy na forum, jesli chodzi o latanie, to moge powiedziec ze latam dobrze ...a, sądząc po pytaniach, obawiam się, że wątpię... Chyba, ze wiedza ogólnolotnicza nijak się ma do umięjętności latania... :twisted:
Lukasz_B Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Określę to bardziej szczerze latanie na przeciętnym poziomie tak jak każdy kto opanuje prawidłowe ruszanie drążkami, jakiś zasób wiedzy posiada a budowanie modeli mało staranne
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.