Skocz do zawartości

Yak55 SP od AXARMODELS- relacja z budowy.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

I jedziemy dalej.

Gięcie rury wydechowej nie było tak trudne, głównie dzięki temu, że zrobiłem to z rurą przykręconą do silnika, ale przed montażem silnika do modelu - stąd lepsze przyłożenie siły. Na zdjęciach widać dodatkowe tulejki mocujace 20mm, do których i tak musiałem jeszcze dołożyć po jednym krążku drewnianym (jest 8szt w zestawie). Wszystko składałem na niebieskim Loctite - zobaczymy czy się nie roztelepie.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2848

To mój patent na ssanie:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2850

Gaz:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2849

Zrobiłem pętelki na odpowietrzeniu:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2851

i zamocowałme pakiet zapłonu:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2852

 

Próbne odpalenie po trzech obrotach, bardzo szybkie wchodzenie na obroty i simsonowo-komarowy dźwięk - chyba Radek miałeś rację, że ten canister nie zamruczy.

Natomiast subiektywny (macany) pomiar mocy przekroczył skalę, czyli model wyrywało z ręki. Dopiero jednak po locie się wypowiem.

Benzyniacy - jak regulujecie minimalne obroty?

Czy robicie to na gaźniku (śruba domknięcia przepustnicy)(wtedy tylko odcięcie zapłonu gasi silnik), czy na serwie (wtedy gasimy trymerem lub poprzez throttle cut)?

Drugie pytanie w tym temacie:

Nie mam w nadajniku (DX7) czegoś takiego jak krzywa gazu ani expo dla tego kanału, natomiast denerwuje mnie zbyt szybkie przechodzenie DLa z niskich na wysokie obroty. W moim odczuciu jest mało płynne - stąd częste pulsacyjne operowanie gazem. Czy macie na to jakiś patent? Może nie warto się tym przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Benzyniacy - jak regulujecie minimalne obroty?

Czy robicie to na gaźniku (śruba domknięcia przepustnicy)(wtedy tylko odcięcie zapłonu gasi silnik), czy na serwie (wtedy gasimy trymerem lub poprzez throttle cut)?

 

na serwie

 

a co do tłumika to kolega zamontował taki do ZDZ 50 i dżwięk ma super a na DL za przeproszeniem pierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim waznym aspektem jest dlugosc krocca- np dla zimmermanna wynosi bodajze 20-21cm (nie mam teraz swojego pod reka, zeby zmierzyc) i jest to dlugosc, ktora wplywa zarowno na dzwiek, jak i na osiagi. U Ciebie ta odleglosc wydaje mi sie stosunkowo mala.

 

Co do paru innych rzeczy- aby wycisnac jak najwiecej z silnika oraz uproscic sobie regulacje staraj sie maksymalnie ustalic relacje serwo-przpustnica tzn ustaw maksymalne wychylenia na serwie- tak aby chodzilo w pelnym zakresie drazka, a nastepnie dobierz dlugosc dzwigni, aby jedno wspolgralo z drugim (u mnie jest -130/126).

 

Krzywa gazu bardzo pomaga w lataniu- jedna z mozliwych rzeczy z jaka sie spotkalem jest zastosowanie serwa cyfrowego Hiteca i przesuniecie neutrum przy pomocy programatora. To troche zmienia jego prace i robi cos w stylu krzywej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w swoim roto 35 i DX7. Ja to robiłem przesuwając neutrum pracy serwa w ustawieniach, potem dobierałem zakres pracy (sub trim), ostateczna regulacja min. obrotów na trymerze. Po dość długich zmaganiach udało mi się uzyskać ,moim zdaniem, optymalny zakres - mam bardzo dokładne sterowanie w niskich i średnich obrotach, czego wcześniej brakowało.

Mam pytanie - po co te pętelki na odpowietrzeniu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam wszystkim za uwagi.

Boogie - też mnie serce bolało jak kroiłem króciec, ale tu nie było opcji dłużej-krócej. Trzeba się było wyrobić i tyle, niestety.

Co do gazu, to nie chodziło mi o przesunięcie neutrum (uwrażliwienie dolnej lub gornej fazy ruchu drążka), gdyż to można dość łatwo zrobić mechanicznie i elektronicznie, ale o znieczulenie środkowej fazy ruchu serwa, czyli dokładnie EXPO. Czy znacie nadajniki, które to mają na kanale gazu?

Radek - wszedłem na stronkę AMT i canister z króćcem kosztuje ok 60 Euro, także nawet z przesyłką wyjdzie ta cena lub niższa, co za canister z f3m.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam na futabie 9 cap i T10 ,obie mają EXPO na gazie , ustawiam w granicach -30 do -40 w zależności od modelu i silnika przy takim ustawieniu gaz pracuje liniowo , bez EXPO ciut za połową gazu silnik ma już pełne obroty , a dalsze dodawanie gazu nie zwiększa obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Futabie T 10CG jest krzywa gazu, expo gazu i predkosc serwa gazu można powiedzieć full opcja ustawien przepustnicy. Osobno jest funkcja wolnych obrotów i gaszenia silnika.Ustawienie krzywej jest faktycznie niepotrzebne dając te -40% expo.Może sie jedynie przydać przy ogromnym zapasie mocy np 50cc motor i 7kg model w zawisie wtedy minimalny ruch w okolicach 50% mocy zmienia pozycje modelu, wtedy w punkcie gdzie ciąg = wadze samolotu "rozciągamy" ciut krzywą, aby gaz w tym miejscu chodził precyzyjniej i problem z głowe.Samym przesunieciem mocy na drążku w dół nie da rady zmniejszyc czułosci na gaz.

 

Gruchacz podeslij adres do strony AMT ja widziałem produkty AMT w Ostravie sklep SCZ model i cena za sam tłumik 900 koron czyli około 135zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem się na to nabrać kupując kiedyś MX 16 krzywa była, ale ;D heli :ble: .Najtańszym nadajnikiem obecnie z krzywą gazu w trybie acro jest Futaba 8CG lub nowy DX 7 SE ale nie dam głowy trzeba zobaczyć w specyfikacji, bo nowa wersja jest podobno bardziej rozbudowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Kto by pomyślał, że będę oblatywał Yaka drugiego grudnia?

Zrobiłem 2 bezpieczne loty, bez przygód.

Wnioski:

- nadany przez producenta skłon w prawo jest za mały - kierunek wytrymowany w prawo i model leci bokiem

- ogon za lekki - przeniosę pakiet zapłonu na ogon

- jednak przydałoby się expo na gazie - zbyt szybkie przejście - może są takie cyfrowe moduły expo- podłączane między odbiornik a serwo?

Poza tym jestem zachwycony. Powtórzę za producentem - to jest rasowa maszyna do 3D!!!

1. Robiłem co mogłem, żeby go zwalić na skrzydło i nic. Pozostawiony sam sobie na min. gazie spokojnie, powolutku leci z niezbyt dużą (jak na taki model) prędkością. Zaciągnięty sam szuka poziomu a nie korka.

2. Dzięki yakowej mordzie lata BARDZO płynnie. Zastosowane śmigło potęguje ten efekt. Jest tego inny pozytywny skutek - można mieć minimalne obroty nieco wyższe (dla bezpieczeństwa) a model i tak wyhamowuje oporem.

3. Ma wytrzymałe podwozie - moje lotnisko choć dobrze przystrzyżone, nie ma połatanych małych nierówności. Przy lądowaniu widziałem jak koło wpada w takową i choć wyglądało to grubo, to szklana goleń ani jękła.

4. DL50 z canistrem ma wystarczającą moc. Choć nie ważyłem modelu - w powietrzu model zachowuje się bardzo lekko i przewidywalnie.

Ogólnie polecam ten model, jeśli z czasem będę miał na jego temat jakieś dodatkowe uwagi - na pewno sie nimi z Wami podzielę.

 

Teraz już tylko czekam lepszej pogody - nie mam nadziei na takową w tym roku.

Czuję, że będę się w ten model dłuuuuuuuugo "wlatywał". Obiecałem sobie, że nie będę zbyt szybko nim świrował. Najpierw wiele lotów na odp. wysokości a potem, powoli zacznę latać tak jak lubię, czyli przy nodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie zostaje nic tylko pogratulować ;) może jakieś zdj z lotniska?

Choć nie ważyłem modelu

Jestem bardzo ciekaw wagi końcowej, myślę, że inni też więc zaspokój przynajmniej moją ciekawość i zaważ model ;D

Obiecałem sobie, że nie będę zbyt szybko nim świrował. Najpierw wiele lotów na odp. wysokości a potem, powoli zacznę latać tak jak lubię, czyli przy nodze.

Oj zobaczysz, że latanie przy nodze szybko się zacznie ;D ja jak latałem pierwszy raz dużym modelem myślałem to samo, ale w 3-4 locie już nie mogłem się pohamować. Jedyne co mnie "stopowało" to wartość modelu i strach, żeby nie rozwalić tych 3 tysięcy ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam nadajnik DX 7 , mój sposób na brak expo to, w menu travel adjust ustawiam zakres ruchu serwa około H 105% i L 25% , jest to ustawienie dobierane doświadczalnie w zależności od długości dźwigni serwa i przepustnicy.

Przesuwając drążek od pozycji mały gaz L do neutrum serwo porusza się powoli ,ponieważ ma do przebycia 25% zakres ruchu, natomiast od pozycji neutrum do pozycji duży gaz H serwo porusza się szybciej 105% zakres ruchu. Po każdej zmianie zakresu ruchu serwa, trzeba trymować długość popychacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.