Gość Anonymous Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 I jedziemy dalej. Gięcie rury wydechowej nie było tak trudne, głównie dzięki temu, że zrobiłem to z rurą przykręconą do silnika, ale przed montażem silnika do modelu - stąd lepsze przyłożenie siły. Na zdjęciach widać dodatkowe tulejki mocujace 20mm, do których i tak musiałem jeszcze dołożyć po jednym krążku drewnianym (jest 8szt w zestawie). Wszystko składałem na niebieskim Loctite - zobaczymy czy się nie roztelepie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2848 To mój patent na ssanie: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2850 Gaz: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2849 Zrobiłem pętelki na odpowietrzeniu: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2851 i zamocowałme pakiet zapłonu: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2852 Próbne odpalenie po trzech obrotach, bardzo szybkie wchodzenie na obroty i simsonowo-komarowy dźwięk - chyba Radek miałeś rację, że ten canister nie zamruczy. Natomiast subiektywny (macany) pomiar mocy przekroczył skalę, czyli model wyrywało z ręki. Dopiero jednak po locie się wypowiem. Benzyniacy - jak regulujecie minimalne obroty? Czy robicie to na gaźniku (śruba domknięcia przepustnicy)(wtedy tylko odcięcie zapłonu gasi silnik), czy na serwie (wtedy gasimy trymerem lub poprzez throttle cut)? Drugie pytanie w tym temacie: Nie mam w nadajniku (DX7) czegoś takiego jak krzywa gazu ani expo dla tego kanału, natomiast denerwuje mnie zbyt szybkie przechodzenie DLa z niskich na wysokie obroty. W moim odczuciu jest mało płynne - stąd częste pulsacyjne operowanie gazem. Czy macie na to jakiś patent? Może nie warto się tym przejmować?
darkarll Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Benzyniacy - jak regulujecie minimalne obroty? Czy robicie to na gaźniku (śruba domknięcia przepustnicy)(wtedy tylko odcięcie zapłonu gasi silnik), czy na serwie (wtedy gasimy trymerem lub poprzez throttle cut)? na serwie a co do tłumika to kolega zamontował taki do ZDZ 50 i dżwięk ma super a na DL za przeproszeniem pierdzi
radek872 Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Na tłumiku AMT Canister DL 50 chodzi bardzo basowo aż miło 0 efektu kosiarki, więc to nie wina silnika po prostu za dobre trzeba zapłacic 300zł z hakiem za cały zestaw, to nie można wybrzydzać. Lepsze to niz pucha.
Boogie Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Przede wszystkim waznym aspektem jest dlugosc krocca- np dla zimmermanna wynosi bodajze 20-21cm (nie mam teraz swojego pod reka, zeby zmierzyc) i jest to dlugosc, ktora wplywa zarowno na dzwiek, jak i na osiagi. U Ciebie ta odleglosc wydaje mi sie stosunkowo mala. Co do paru innych rzeczy- aby wycisnac jak najwiecej z silnika oraz uproscic sobie regulacje staraj sie maksymalnie ustalic relacje serwo-przpustnica tzn ustaw maksymalne wychylenia na serwie- tak aby chodzilo w pelnym zakresie drazka, a nastepnie dobierz dlugosc dzwigni, aby jedno wspolgralo z drugim (u mnie jest -130/126). Krzywa gazu bardzo pomaga w lataniu- jedna z mozliwych rzeczy z jaka sie spotkalem jest zastosowanie serwa cyfrowego Hiteca i przesuniecie neutrum przy pomocy programatora. To troche zmienia jego prace i robi cos w stylu krzywej.
jarkub Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Miałem ten sam problem w swoim roto 35 i DX7. Ja to robiłem przesuwając neutrum pracy serwa w ustawieniach, potem dobierałem zakres pracy (sub trim), ostateczna regulacja min. obrotów na trymerze. Po dość długich zmaganiach udało mi się uzyskać ,moim zdaniem, optymalny zakres - mam bardzo dokładne sterowanie w niskich i średnich obrotach, czego wcześniej brakowało. Mam pytanie - po co te pętelki na odpowietrzeniu ??
Gość Anonymous Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Dzięki wam wszystkim za uwagi. Boogie - też mnie serce bolało jak kroiłem króciec, ale tu nie było opcji dłużej-krócej. Trzeba się było wyrobić i tyle, niestety. Co do gazu, to nie chodziło mi o przesunięcie neutrum (uwrażliwienie dolnej lub gornej fazy ruchu drążka), gdyż to można dość łatwo zrobić mechanicznie i elektronicznie, ale o znieczulenie środkowej fazy ruchu serwa, czyli dokładnie EXPO. Czy znacie nadajniki, które to mają na kanale gazu? Radek - wszedłem na stronkę AMT i canister z króćcem kosztuje ok 60 Euro, także nawet z przesyłką wyjdzie ta cena lub niższa, co za canister z f3m.pl.
darkarll Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Ja latam na futabie 9 cap i T10 ,obie mają EXPO na gazie , ustawiam w granicach -30 do -40 w zależności od modelu i silnika przy takim ustawieniu gaz pracuje liniowo , bez EXPO ciut za połową gazu silnik ma już pełne obroty , a dalsze dodawanie gazu nie zwiększa obrotów
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 U mnie w Futabie T 10CG jest krzywa gazu, expo gazu i predkosc serwa gazu można powiedzieć full opcja ustawien przepustnicy. Osobno jest funkcja wolnych obrotów i gaszenia silnika.Ustawienie krzywej jest faktycznie niepotrzebne dając te -40% expo.Może sie jedynie przydać przy ogromnym zapasie mocy np 50cc motor i 7kg model w zawisie wtedy minimalny ruch w okolicach 50% mocy zmienia pozycje modelu, wtedy w punkcie gdzie ciąg = wadze samolotu "rozciągamy" ciut krzywą, aby gaz w tym miejscu chodził precyzyjniej i problem z głowe.Samym przesunieciem mocy na drążku w dół nie da rady zmniejszyc czułosci na gaz. Gruchacz podeslij adres do strony AMT ja widziałem produkty AMT w Ostravie sklep SCZ model i cena za sam tłumik 900 koron czyli około 135zł
Boogie Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 ale tu nie było opcji dłużej-krócej. Czemu nie bylo?Czasem trzeba poswiecic wyglad modelu, aby uzyskac lepsze osiagi, wiec nawet wydluzyc krociec puszczajac go wiekszym lukiem i wowczas wyciac maske, aby lekko wystawal poza jej obrys.
fischer8 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 To chyba to http://amtmufflers.com/
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 O własnie to ta stronka z dobrymi cenami Jak chodzi DLE 55 na AMT tutaj http://www.youtube.com/watch?v=AT2DyO54Dq8&feature=player_profilepage
Callab Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Nie mam w nadajniku (DX7) czegoś takiego jak krzywa gazu Przecież DX7 posiada pięciopunktową krzywą gazu. EDIT: ale chyba faktycznie jest ona tylko w programie helikopterowym ...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Graupner MX 12 i 16 tez posiada, ale tylko w trybie heli czy w DX nie jest tak samo ? :mrgreen:
Callab Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Graupner MX 12 i 16 tez posiada ale tylko w trybie heli czy w DX nie jest tak samo ? Sprawdziłem dokładniej i niestety tak jest ...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Dałem się na to nabrać kupując kiedyś MX 16 krzywa była, ale ;D heli :ble: .Najtańszym nadajnikiem obecnie z krzywą gazu w trybie acro jest Futaba 8CG lub nowy DX 7 SE ale nie dam głowy trzeba zobaczyć w specyfikacji, bo nowa wersja jest podobno bardziej rozbudowana
wichercat Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Gruchacz haaloo czyżby sen zimowy :devil: co z samolotem ......
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Kto by pomyślał, że będę oblatywał Yaka drugiego grudnia? Zrobiłem 2 bezpieczne loty, bez przygód. Wnioski: - nadany przez producenta skłon w prawo jest za mały - kierunek wytrymowany w prawo i model leci bokiem - ogon za lekki - przeniosę pakiet zapłonu na ogon - jednak przydałoby się expo na gazie - zbyt szybkie przejście - może są takie cyfrowe moduły expo- podłączane między odbiornik a serwo? Poza tym jestem zachwycony. Powtórzę za producentem - to jest rasowa maszyna do 3D!!! 1. Robiłem co mogłem, żeby go zwalić na skrzydło i nic. Pozostawiony sam sobie na min. gazie spokojnie, powolutku leci z niezbyt dużą (jak na taki model) prędkością. Zaciągnięty sam szuka poziomu a nie korka. 2. Dzięki yakowej mordzie lata BARDZO płynnie. Zastosowane śmigło potęguje ten efekt. Jest tego inny pozytywny skutek - można mieć minimalne obroty nieco wyższe (dla bezpieczeństwa) a model i tak wyhamowuje oporem. 3. Ma wytrzymałe podwozie - moje lotnisko choć dobrze przystrzyżone, nie ma połatanych małych nierówności. Przy lądowaniu widziałem jak koło wpada w takową i choć wyglądało to grubo, to szklana goleń ani jękła. 4. DL50 z canistrem ma wystarczającą moc. Choć nie ważyłem modelu - w powietrzu model zachowuje się bardzo lekko i przewidywalnie. Ogólnie polecam ten model, jeśli z czasem będę miał na jego temat jakieś dodatkowe uwagi - na pewno sie nimi z Wami podzielę. Teraz już tylko czekam lepszej pogody - nie mam nadziei na takową w tym roku. Czuję, że będę się w ten model dłuuuuuuuugo "wlatywał". Obiecałem sobie, że nie będę zbyt szybko nim świrował. Najpierw wiele lotów na odp. wysokości a potem, powoli zacznę latać tak jak lubię, czyli przy nodze.
Marek:D Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 No to nie zostaje nic tylko pogratulować może jakieś zdj z lotniska? Choć nie ważyłem modeluJestem bardzo ciekaw wagi końcowej, myślę, że inni też więc zaspokój przynajmniej moją ciekawość i zaważ model ;DObiecałem sobie, że nie będę zbyt szybko nim świrował. Najpierw wiele lotów na odp. wysokości a potem, powoli zacznę latać tak jak lubię, czyli przy nodze.Oj zobaczysz, że latanie przy nodze szybko się zacznie ;D ja jak latałem pierwszy raz dużym modelem myślałem to samo, ale w 3-4 locie już nie mogłem się pohamować. Jedyne co mnie "stopowało" to wartość modelu i strach, żeby nie rozwalić tych 3 tysięcy ;D
wichercat Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Koniecznie zdjęcie a filmik jakby dało to również.......
majewski2 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Posiadam nadajnik DX 7 , mój sposób na brak expo to, w menu travel adjust ustawiam zakres ruchu serwa około H 105% i L 25% , jest to ustawienie dobierane doświadczalnie w zależności od długości dźwigni serwa i przepustnicy. Przesuwając drążek od pozycji mały gaz L do neutrum serwo porusza się powoli ,ponieważ ma do przebycia 25% zakres ruchu, natomiast od pozycji neutrum do pozycji duży gaz H serwo porusza się szybciej 105% zakres ruchu. Po każdej zmianie zakresu ruchu serwa, trzeba trymować długość popychacza.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.