Gość Anonymous Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 I jedziemy dalej. Gięcie rury wydechowej nie było tak trudne, głównie dzięki temu, że zrobiłem to z rurą przykręconą do silnika, ale przed montażem silnika do modelu - stąd lepsze przyłożenie siły. Na zdjęciach widać dodatkowe tulejki mocujace 20mm, do których i tak musiałem jeszcze dołożyć po jednym krążku drewnianym (jest 8szt w zestawie). Wszystko składałem na niebieskim Loctite - zobaczymy czy się nie roztelepie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2848 To mój patent na ssanie: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2850 Gaz: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2849 Zrobiłem pętelki na odpowietrzeniu: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2851 i zamocowałme pakiet zapłonu: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2852 Próbne odpalenie po trzech obrotach, bardzo szybkie wchodzenie na obroty i simsonowo-komarowy dźwięk - chyba Radek miałeś rację, że ten canister nie zamruczy. Natomiast subiektywny (macany) pomiar mocy przekroczył skalę, czyli model wyrywało z ręki. Dopiero jednak po locie się wypowiem. Benzyniacy - jak regulujecie minimalne obroty? Czy robicie to na gaźniku (śruba domknięcia przepustnicy)(wtedy tylko odcięcie zapłonu gasi silnik), czy na serwie (wtedy gasimy trymerem lub poprzez throttle cut)? Drugie pytanie w tym temacie: Nie mam w nadajniku (DX7) czegoś takiego jak krzywa gazu ani expo dla tego kanału, natomiast denerwuje mnie zbyt szybkie przechodzenie DLa z niskich na wysokie obroty. W moim odczuciu jest mało płynne - stąd częste pulsacyjne operowanie gazem. Czy macie na to jakiś patent? Może nie warto się tym przejmować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Benzyniacy - jak regulujecie minimalne obroty? Czy robicie to na gaźniku (śruba domknięcia przepustnicy)(wtedy tylko odcięcie zapłonu gasi silnik), czy na serwie (wtedy gasimy trymerem lub poprzez throttle cut)? na serwie a co do tłumika to kolega zamontował taki do ZDZ 50 i dżwięk ma super a na DL za przeproszeniem pierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Na tłumiku AMT Canister DL 50 chodzi bardzo basowo aż miło 0 efektu kosiarki, więc to nie wina silnika po prostu za dobre trzeba zapłacic 300zł z hakiem za cały zestaw, to nie można wybrzydzać. Lepsze to niz pucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Przede wszystkim waznym aspektem jest dlugosc krocca- np dla zimmermanna wynosi bodajze 20-21cm (nie mam teraz swojego pod reka, zeby zmierzyc) i jest to dlugosc, ktora wplywa zarowno na dzwiek, jak i na osiagi. U Ciebie ta odleglosc wydaje mi sie stosunkowo mala. Co do paru innych rzeczy- aby wycisnac jak najwiecej z silnika oraz uproscic sobie regulacje staraj sie maksymalnie ustalic relacje serwo-przpustnica tzn ustaw maksymalne wychylenia na serwie- tak aby chodzilo w pelnym zakresie drazka, a nastepnie dobierz dlugosc dzwigni, aby jedno wspolgralo z drugim (u mnie jest -130/126). Krzywa gazu bardzo pomaga w lataniu- jedna z mozliwych rzeczy z jaka sie spotkalem jest zastosowanie serwa cyfrowego Hiteca i przesuniecie neutrum przy pomocy programatora. To troche zmienia jego prace i robi cos w stylu krzywej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarkub Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Miałem ten sam problem w swoim roto 35 i DX7. Ja to robiłem przesuwając neutrum pracy serwa w ustawieniach, potem dobierałem zakres pracy (sub trim), ostateczna regulacja min. obrotów na trymerze. Po dość długich zmaganiach udało mi się uzyskać ,moim zdaniem, optymalny zakres - mam bardzo dokładne sterowanie w niskich i średnich obrotach, czego wcześniej brakowało. Mam pytanie - po co te pętelki na odpowietrzeniu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Dzięki wam wszystkim za uwagi. Boogie - też mnie serce bolało jak kroiłem króciec, ale tu nie było opcji dłużej-krócej. Trzeba się było wyrobić i tyle, niestety. Co do gazu, to nie chodziło mi o przesunięcie neutrum (uwrażliwienie dolnej lub gornej fazy ruchu drążka), gdyż to można dość łatwo zrobić mechanicznie i elektronicznie, ale o znieczulenie środkowej fazy ruchu serwa, czyli dokładnie EXPO. Czy znacie nadajniki, które to mają na kanale gazu? Radek - wszedłem na stronkę AMT i canister z króćcem kosztuje ok 60 Euro, także nawet z przesyłką wyjdzie ta cena lub niższa, co za canister z f3m.pl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Ja latam na futabie 9 cap i T10 ,obie mają EXPO na gazie , ustawiam w granicach -30 do -40 w zależności od modelu i silnika przy takim ustawieniu gaz pracuje liniowo , bez EXPO ciut za połową gazu silnik ma już pełne obroty , a dalsze dodawanie gazu nie zwiększa obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 U mnie w Futabie T 10CG jest krzywa gazu, expo gazu i predkosc serwa gazu można powiedzieć full opcja ustawien przepustnicy. Osobno jest funkcja wolnych obrotów i gaszenia silnika.Ustawienie krzywej jest faktycznie niepotrzebne dając te -40% expo.Może sie jedynie przydać przy ogromnym zapasie mocy np 50cc motor i 7kg model w zawisie wtedy minimalny ruch w okolicach 50% mocy zmienia pozycje modelu, wtedy w punkcie gdzie ciąg = wadze samolotu "rozciągamy" ciut krzywą, aby gaz w tym miejscu chodził precyzyjniej i problem z głowe.Samym przesunieciem mocy na drążku w dół nie da rady zmniejszyc czułosci na gaz. Gruchacz podeslij adres do strony AMT ja widziałem produkty AMT w Ostravie sklep SCZ model i cena za sam tłumik 900 koron czyli około 135zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 ale tu nie było opcji dłużej-krócej. Czemu nie bylo?Czasem trzeba poswiecic wyglad modelu, aby uzyskac lepsze osiagi, wiec nawet wydluzyc krociec puszczajac go wiekszym lukiem i wowczas wyciac maske, aby lekko wystawal poza jej obrys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 To chyba to http://amtmufflers.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 O własnie to ta stronka z dobrymi cenami Jak chodzi DLE 55 na AMT tutaj http://www.youtube.com/watch?v=AT2DyO54Dq8&feature=player_profilepage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Nie mam w nadajniku (DX7) czegoś takiego jak krzywa gazu Przecież DX7 posiada pięciopunktową krzywą gazu. EDIT: ale chyba faktycznie jest ona tylko w programie helikopterowym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Graupner MX 12 i 16 tez posiada, ale tylko w trybie heli czy w DX nie jest tak samo ? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Graupner MX 12 i 16 tez posiada ale tylko w trybie heli czy w DX nie jest tak samo ? Sprawdziłem dokładniej i niestety tak jest ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Dałem się na to nabrać kupując kiedyś MX 16 krzywa była, ale ;D heli :ble: .Najtańszym nadajnikiem obecnie z krzywą gazu w trybie acro jest Futaba 8CG lub nowy DX 7 SE ale nie dam głowy trzeba zobaczyć w specyfikacji, bo nowa wersja jest podobno bardziej rozbudowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Gruchacz haaloo czyżby sen zimowy :devil: co z samolotem ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Kto by pomyślał, że będę oblatywał Yaka drugiego grudnia? Zrobiłem 2 bezpieczne loty, bez przygód. Wnioski: - nadany przez producenta skłon w prawo jest za mały - kierunek wytrymowany w prawo i model leci bokiem - ogon za lekki - przeniosę pakiet zapłonu na ogon - jednak przydałoby się expo na gazie - zbyt szybkie przejście - może są takie cyfrowe moduły expo- podłączane między odbiornik a serwo? Poza tym jestem zachwycony. Powtórzę za producentem - to jest rasowa maszyna do 3D!!! 1. Robiłem co mogłem, żeby go zwalić na skrzydło i nic. Pozostawiony sam sobie na min. gazie spokojnie, powolutku leci z niezbyt dużą (jak na taki model) prędkością. Zaciągnięty sam szuka poziomu a nie korka. 2. Dzięki yakowej mordzie lata BARDZO płynnie. Zastosowane śmigło potęguje ten efekt. Jest tego inny pozytywny skutek - można mieć minimalne obroty nieco wyższe (dla bezpieczeństwa) a model i tak wyhamowuje oporem. 3. Ma wytrzymałe podwozie - moje lotnisko choć dobrze przystrzyżone, nie ma połatanych małych nierówności. Przy lądowaniu widziałem jak koło wpada w takową i choć wyglądało to grubo, to szklana goleń ani jękła. 4. DL50 z canistrem ma wystarczającą moc. Choć nie ważyłem modelu - w powietrzu model zachowuje się bardzo lekko i przewidywalnie. Ogólnie polecam ten model, jeśli z czasem będę miał na jego temat jakieś dodatkowe uwagi - na pewno sie nimi z Wami podzielę. Teraz już tylko czekam lepszej pogody - nie mam nadziei na takową w tym roku. Czuję, że będę się w ten model dłuuuuuuuugo "wlatywał". Obiecałem sobie, że nie będę zbyt szybko nim świrował. Najpierw wiele lotów na odp. wysokości a potem, powoli zacznę latać tak jak lubię, czyli przy nodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 No to nie zostaje nic tylko pogratulować może jakieś zdj z lotniska? Choć nie ważyłem modeluJestem bardzo ciekaw wagi końcowej, myślę, że inni też więc zaspokój przynajmniej moją ciekawość i zaważ model ;DObiecałem sobie, że nie będę zbyt szybko nim świrował. Najpierw wiele lotów na odp. wysokości a potem, powoli zacznę latać tak jak lubię, czyli przy nodze.Oj zobaczysz, że latanie przy nodze szybko się zacznie ;D ja jak latałem pierwszy raz dużym modelem myślałem to samo, ale w 3-4 locie już nie mogłem się pohamować. Jedyne co mnie "stopowało" to wartość modelu i strach, żeby nie rozwalić tych 3 tysięcy ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Koniecznie zdjęcie a filmik jakby dało to również....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Posiadam nadajnik DX 7 , mój sposób na brak expo to, w menu travel adjust ustawiam zakres ruchu serwa około H 105% i L 25% , jest to ustawienie dobierane doświadczalnie w zależności od długości dźwigni serwa i przepustnicy. Przesuwając drążek od pozycji mały gaz L do neutrum serwo porusza się powoli ,ponieważ ma do przebycia 25% zakres ruchu, natomiast od pozycji neutrum do pozycji duży gaz H serwo porusza się szybciej 105% zakres ruchu. Po każdej zmianie zakresu ruchu serwa, trzeba trymować długość popychacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.