Skocz do zawartości

Yak55 SP od AXARMODELS- relacja z budowy.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

radek872 napisał/a:

...To własnie ten ciąg w okolicy maski silnika wali w wrege kadłuba i wciska model w ziemie w trakcie zawisu...

Jak masz pisać takie bzdury to lepiej się ucisz i nic nie pisz

 

Panie Pilocie!

Jak nie starcza Ci cierpliwości, żeby komuś coś wytłumaczyć, gdy się myli lub pisze głupoty, to lepiej się ucisz i nic nie pisz. Bo nie po to są fora w internecie, żeby wyłonić najmądrzejszego mózga z danej dziedziny, tylko żeby każdy miał szansę na zdobycie wiedzy i podzielenie się własnymi doświadczeniami. Nie ratujemy tu Świata, tylko CIESZYMY SIĘ NASZYM HOBBY.

 

Myślę, że Radek użył przenośni mówiąc o wciskaniu dużej powierzchni czołowej w ziemię - miał na myśli stratę podmuchu, który zamiast napędzać model napiera na firewall i nic z tego nie wynika.

 

Czekam na tulejki 20mm - idą z Chin (!?!?!). Mam nadzieję, że to się wszystko nie roztelepie - silnik 50ccm na dwuczęściowych tulejkach?

 

Wicherkat - wymarzyłem sobie, że ten model będzie zrobiony tak jak powinien, jak modele dużo bardziej doświadczonych modelarzy. Dlatego choćbym miał sobie rękę w dwóch miejscach połamać i robić te półwręgi pod tłumik 5 razy, to chce je zrobić czysto, sucho i przyjemnie. Choć na pewno twoje rozwiązanie z silikonem też dobrze sprawdza się w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Radek użył przenośni mówiąc o wciskaniu dużej powierzchni czołowej w ziemię - miał na myśli stratę podmuchu, który zamiast napędzać model napiera na firewall i nic z tego nie wynika.

Nawet gdyby tak wyglądała przenośnia w rozwinięciu, to też jest błędna. Zysk z "podmuchu" jest znikomy, a jego strata od dmuchania w maskę jeszcze mniejsza...

Już napisałem - śmigło wytwarza siłę nośną, a nie dmucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Pilocie!

Jak nie starcza Ci cierpliwości, żeby komuś coś wytłumaczyć, gdy się myli lub pisze głupoty, to lepiej się ucisz i nic nie pisz. Bo nie po to są fora w internecie, żeby wyłonić najmądrzejszego mózga z danej dziedziny, tylko żeby każdy miał szansę na zdobycie wiedzy i podzielenie się własnymi doświadczeniami. Nie ratujemy tu Świata, tylko CIESZYMY SIĘ NASZYM HOBBY.

 

Z tym Panem to przesada :D

No cóż, wychodzę z założenia, że jak nie mam nic mądrego do powiedzenia to po prostu nic nie mówię. Pisanie czy mówienie bzdur czasem przynosi więcej szkody niż pożytku, takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiając wszystkie mądre teorie przyjmijmy, to co napisał Łukasz , że śmigło wkręca się w powietrze .

W związku z tym to co za nim ma nieistotny wpływ na to w jakiś sposób to wkręcanie się odbywa.

No i dla Radka ,aby spał spokojnie , prędkość kątowa przy wale jest tak mała z prędkością końca łopatki , że ten ciąg jest dobry do chłodzeni Celerona 466, a nie dźwigania lub hamowania modelu.

 

Dobra panowie , każdy już swoje zdanie ma , dajmy koledze składać model i odpuśćmy już to śmigło , bo w końcu zacznie dmuchać w przeciwnym kierunku i z MX-a wyjdzie kaczka.

A mamy już dwie i starczy :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Radek użył przenośni mówiąc o wciskaniu dużej powierzchni czołowej w ziemię - miał na myśli stratę podmuchu, który zamiast napędzać model napiera na firewall i nic z tego nie wynika.

Dokłądnie o to mi chodziło tylko źle to przedstawiłem, a kolega pilot z trepa na mnie chyba jakiś nerwowy człowiek jesteś :( .Może faktycznie ciąg przy wale jest prawie zerowy ale czy maska konczy się 5cm za wałem przecież ona pokrywa z 70% śmigła, więc na pewno traci nie mało na wielkiej masce

Czekam na tulejki 20mm - idą z Chin (!?!?!). Mam nadzieję, że to się wszystko nie roztelepie - silnik 50ccm na dwuczęściowych tulejkach?

Silnik benzynowy to taka franca, że nawet śrubki z orczyków i snapków potrafi wytrzepać.Widziałem przypadki kiedy śruby wkręcone na kleju potrafiły sie wykrecic także wszystkoego sie możesz spodziewać.Mam motorek DL 50 i przy niskich obrotach telepie strasznie szczególnie kiedy jest jeszcze na dotarciu i tu moje pytanie.Czy będziesz docierać silnik na tłumiku canister ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym śmigłem i maską to chyba wszyscy po trochę racji mają :)

 

W którymś z numerów RC Przegląd problem ten był poruszany w artykule o budowie makiet i tam rzeczywiście brano pod uwagę "przysłonięcie" maską tarczy śmigła. O ile się nie mylę uwzględniano spadek sprawności śmigła i nieco inaczej wyliczało się jego skok. Czy to ma jakieś znaczenie w przypadku modeli 3D i czy to słuszne aby w ogóle brać to pod uwagę? Jedno jest pewne... temat ten wraca co jakiś czas jak bumerang i jak dotąd nikt konkretnie tego zjawiska nie wyjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pierwsze 30% poczatkowej srednicy smigla daje znikomy procent calkowitego ciagu smigla.

W tym celu albo stosuje sie znaczne zwiekszenie skoku w tym obszarze- patrz nowe smigla Bieli oraz ksztalt APC, albo bardzo duzy kolpak- gdzies czytalem o testach dotyczacych obrotow smigla z kolpakiem i bez i z kolpakiem byly wyzsze i generalnie mimo zasloniecia dosc duzej tarczy smigla to i tak obserwowano wzrost ciagu. Ale to bylo dawno i cos moglem namieszac :oops: choc z teoretycznego punktu widzenia jest mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu moje pytanie.Czy będziesz docierać silnik na tłumiku canister ?

Na szczęście silnik już dotarty - przyjmuję to jako komplement - na zdjęciu wygląda jak nowy?

Czy Radek coś się zmienia na canistrze w czasie docierania?

Fajnie, że podjąłeś Robert temat LiPoli. Myślę, że skoro Power Box robi swoje Switch-e na lipole, to nie może to być takie złe z założenia. Natomiast na pewno dzięki twojej uwadze zmienię amortyzator z mikrogumy 3mm na 12mm - akurat taki mam.

Nielot

chyba słusznie Ci Marek w swojej odpowiedzi zasugerował, że wibracje mogły być jedynie jedną z wielu możliwych przyczyn spuchnięcia lipoli w locie. Ja obstawiałbym, że nie wydoliły prądowo. Pewnie się nie wypowiesz, bo jeszcze nie wydobrzałeś po oblewaniu farta, który Cię spotkał :rotfl:

Jak tylko coś zdziałam z modelem to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Radek coś się zmienia na canistrze w czasie docierania?

Co prawda Radkiem nie jestem, ale generalnie nic to nie zmienia-reguly docierania sa takie same.

 

Fajnie, że podjąłeś Robert temat LiPoli. Myślę, że skoro Power Box robi swoje Switch-e na lipole, to nie może to być takie złe z założenia.

Ma tez lipole w swojej ofercie- zobacz jak sa zrobione- generalnie podobne widzialem robione przez inne firmy- plytka drukowana mocowana na wkretach poprzez poduszki takie jak w serwach, do tego lipol mocowany przez mikrogume i na koncu odpowiednio zrobione kable- i to jest najwazniejsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie docierania to 80% ludzi twierdzi ze puszka jest lepsza do docierania bo silnik wypluwa wszystko bez oporów w canistrze jednak wylot jest ciut przyduszony chociaż nie jestem do konca przekonany dlatego zapytałem i może ktos to potwierdzi, bo sam mam silnik na dotarciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm widać obracam się tylko w tych 20%. A co przepraszam ten silnik ma wypluwać podczas docierania?

Ja też jestem w mniejszości, może kolega miał na myśli pozostałosci oleju którego w większym stosunku trzeba dodać do paliwa w procesie docierania ale tak czy siak to w końcu go i tak silnik wydali czy przez puszkę , rurę czy inny układ wydechowy. A może chodzi o rezonans układu (silnik nowy ,strach przed przeciążeniem) ale to tylko regulacja nic więcej.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moim skromnym zdaniem sprawdzając docieranie mojego nowego RCGF'a 50 pierwsze 3 baki na seryjnym wydechu kolejne na puszce i jak dla mie to jest różnica - żadna :devil: czy tak czy siak jednakowo to się odbywało....jedyne co ważne przy docieraniu to nie tłumik tylko mieszanka i odpowiednie śmigło ot co..... ale to mnie się tak wydaje :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ruszyłem coś do przodu. Uruchomiłem ręczny laser i są:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2810

Przymiarka:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2809

Po wklejeniu:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2808

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2807

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2806

Wyciąłem taki otwór wylotowy:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2811

 

Teraz to już czekam na żółtych braci - paczka już wysłana.

Można się stukać w czoło, że tak banalny element jak głupie tulejki aluminiowe zamówiłem w Chinach, ale akurat tam były idealnie takie jak trzeba.

Tulejki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.