mati1988k Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Co powiecie na takie rozwiązanie zamocowania silnika ? Może być ?
hubert_tata Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Niestety, tak mocownego silnika w tunelu nigdzie nie widziałem :shock: Zaburzenia przepływu będą fatalne - musisz usunąć tą przegrodę, zamocować napęd na jakichś pylonach; a najlepiej zbudować prawdziwy tunel od wlotu do wylotu (to badzo ważne miejsca) i wstawić go do modelu, bo tak to nie poleci Wogóle, to masz dziwne proporcje tego napędu w stosunku do modelu - czy te plany uwzględniają taki napęd? Tu jest mikroteoria napędów tunelowych: http://www.vasamodel.cz/cz/dmychadla.htm Zwróć uwagę na to: "Pro zvýšení výtokové rychlosti vzduchu je vhodné dmychadlo opatřit (a nebo tomu přizpůsobit stavbu modelu) zúženým koncem výstupu vzduchu, obsah výstupního průměru by se měl rovnat obsahu mezikruží dmychadla. (tzn. obsah průměru dmychadla mínus obsah průměru statoru = obsah mezikruží)." - czyli powierzchnia prześwitu napędu (pow. niezasłoniętych silnikiem łopatek) = powierzcnia otworu wylotowego tunelu na "końcu" samolotu. PS Niestety, moim zdaniem to nadal wychodzi Ci Tiger Moth, a nie odrzutowiec
mati1988k Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2007 No właśnie ten tunel nieszczęsny, nie mogę go zrobić wlotowego bo przeszkadzają mi w tym skrzydła. A nie wiem czy wylotowy jest sens robić skoro turbina jest prawie na samym końcu modelu. Niestety jego konstrukcja bardzo mnie ogranicza. A tutaj o motorze jaki tam był w planach: * Recommended brushed power system: GWS EPS-350C with C gearing (5.33), 8x6 GWS SF prop, 11.1V 1200 mAh Lipo battery * Recommended brushless power system: Himax 2015-4100, 4.4 gearing, 9x6 APC SF prop, 11.1V 1200 mAh Lipo battery
hubert_tata Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Czyli tak, jak myślałem, to miał być parkflajer z napędem śmigłowym. Tunel musi być porządny i krótki , bo inaczej na zawirowaniach i oporach strasznie dużo tracisz. Może lepszą opcją od twojej byłoby umieszczenie napędu poza kadłubem (zupełnie bez tunelu). Nie wiem, czy wiesz o co mi chodzi? Edit Nie mogę znaleźć odpowiedniego zdjęcia :? W każdym razie w rzucie z góry kadłub zwęża się przed samym napędem do powiedzmy szerokości 5mm; na dwóch listwach (górnej i dolnej) mocujesz napęd EDF jedynie ze stożkiem wylotowym i to już na końcu modelu. Do górnej listewki oczywiście kleisz statecznik pionowy Czyli powietrze wpada do napędu opływając boki kadłuba. Z profilu samolot wygląda normalnie, a z góry czy z dołu prawie tego nie widać. Jestem w pracy i niestety narysować tu nie mogę :? Szukając obrazka natknąłem sie na coś co też może pomóc (wlot powietrza tuż przed napędem = czyli też prawie brak tunelu): http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.kyosho.com/common/image.php%3Fid%3D103520&imgrefurl=http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html%3Fproduct_id%3D100448&h=467&w=701&sz=39&hl=pl&start=30&tbnid=98jySS3EomKJJM:&tbnh=93&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3Dducted%2Bfan%2Belectric%26start%3D18%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26sa%3DN
mati1988k Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Trochę nie realny pomysł bo skrzydło w tym samolocie sięga bardzo daleko i nie ma za bardzo miejsca . A gdybym zrobił tylko kanał wylotowy tak jak powinien być zrobiony, myślisz, że mogłoby być. I z czego zrobić taki kanał? Btw. Silnik który jest preferowany do tego modelu jaki ma mniej więcej ciąg ?
hubert_tata Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Silnik który jest preferowany do tego modelu jaki ma mniej więcej ciąg ? Wg producenta ma dokładnie 450g ciągu - http://www.gwsus.com/english/product/powersystem/eps350c.htm Ale ten Twój model nie daje mi spokoju :roll: Jest bardzo prosty, tylko wogóle nie nadaje sie na naped tunelowy :evil: Co do mojej koncepcji; jak to nie ma miejsca? Skrzydło w niczym nie przeszkadza (potem zrobię rysunek, bo chyba się nie rozumiemy). Jeżeli chodzi o ciąg, to albo model jest tunelowy, albo szkoda sie męczyć bo każde "głupie" śmigło będzie lepsze. Zasada jest podana na czeskiej stronie w moim poście powyżej. A generalnie model tunelowy buduje sie często do napędu, który sie ma w ręku - a nie odwrotnie Ty o swoim napędzie nic nie wiesz, a ja przeczuwam, że jest raczej z tych wolnych ? Ale nie poddawaj się, buduj i w odpowiednim momencie sprawdź, czy Twój model będzie latał Kiedyś uważałem, że napędy tunelowe, to coś nieosiągalnego. Teraz myślę, że proste i stosunkowo wolne modeliki EDF są ogólnodostępne i nie stanowią większych problemów realizacyjnych. Natomiast te mocno wysilone są tak trudne, że nie wiem, czy je w końcu poznam (bo i po co) :roll: Dla zachęty pokażę linki do filmów, które mnie zaispirowały przy budowie Mig15 z zestawu Kamdax w wersji spalinowej, przerobionej później na elektryczną :mrgreen: Chyba najlepszym testem dla niewysilonego napędu będzie próba startu z ziemi, jak model bez podwozia przesuwa się po cementowej podłodze, lub trawce, to na pewno poleci :jupi: 1.Czeski Alfamodel startuje z trawy: http://www.alfamodel.cz/movies/MiG-15_02.wmv Tak naprawdę, to ten film mnie po prostu zaszczepił i musiałem polecieć swoim Migiem 8) 2.Tu jest pokazowy film Kamdaxa z jego strony (ale już z podwoziem): http://www.kamdax.com/update/050401/v2.wmv 3.A tu mój Kamdax z napędem elektrycznym (GWS EDF) startuje z pokrywy śnieżnej (film znany, ale mam ich tylko kilka, więc sie powtarzają) : http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/mig15-23.wmv PS Jak "odrzutowiec" z napędem tunelowym nie jest w stanie sam wystartować z ziemi nie znaczy od razu że jest zły, to może znaczyć że lubi szybko latać :)
mati1988k Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Czeskiego nie umiem ani trochę wiem tylko że trup to kadłub Ta elektryczna turbina ma ponoć 750 gram ciągu więc radę powinna dać A mam jeszcze dwie turbiny spalinowe 7.5 ccm KB Tylko modelu ani planów do nich nie mam tzn mam niby formę do miga ale nie wiem jak się odlewa kadłuby i to pewnie jest zadanie na wakacje jak już
hubert_tata Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Czeskiego nie umiem ani trochę Tam jest też po angielsku 8) , ale chodzi o to, że model może być 1,5-2x cięższy od ciągu statycznego turbiny. Skoro masz 750g ciągu (ale to trzebaby sprawdzić samemu), to pewnie się w tych widełkach zmieścisz. Tak więc do roboty Powodzenia
mati1988k Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Opublikowano 1 Maja 2007 A z czego mogę zrobić dyszę wylotową ? Może masz jakiś pomysł ? Bo musi być lekkie
hubert_tata Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Jednorazowe styropianopodobne kubki na kawę (gorące napoje) mogą czasami pasować. Mogą być też takie papieropodobne, ale są dużo cięższe, a plastikowe raczej sie nie nadają bo łatwo pękają.
mati1988k Opublikowano 2 Maja 2007 Autor Opublikowano 2 Maja 2007 Doszło dzisiaj do mnie kilka paczek z chin i teraz mam pytanie mając ten regulator: http://allegro.pl/item190204929_regulator_tower_pro_esc_70a_sprawdz_rcpro_pl.html Wie ktoś jak go zaprogramować ? i ten silnik http://cgi.ebay.pl/Mini-Ducted-Fan-TP-5633-with-540W-Outrunner-Motor-US_W0QQitemZ190101692615QQihZ009QQcategoryZ34056QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem Jakie akumulatorki kupić ?
hubert_tata Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 Jakie akumulatorki kupić ? Z opisu tej turbinki na stronie HiModel wynikałoby, że do 720g ciągu potrzeba 13,5V i 40A (to daje właśnie 540W mocy włożonej). W takim razie potrzeba 4S o pojemności i wydajności minimum 40A (np 4S2200 20C). Jednak najlepiej najpierw sprawdzić ciąg, a przynajmniej rzeczywisty pobór prądu, bo ciągle powtarzam, że dziwny jakiś ten napęd :? Outrunner o Kv 5300obr/V i zasilany 4S :shock:), toż to będzie miało jakieś kosmiczne obroty i jeżeli samo się nie rozleci, to może nawet nie każdy regulator to wysteruje Przy okazji, nie mogłem nic znaleźć dla zobrazowania mojej koncepcji jak najkrótszego tunelu, sam naszkicowałem o co mi chodzi. Nawet jeżeli tego nie zastosujesz, powinna być jasność o co mi chodziło :oops:
mati1988k Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Opublikowano 3 Maja 2007 No to turbinka była dzisiaj odpalana Jak na takie małe coś dmucha na prawdę mocno No i mam problem Co to jest PWM w ustawieniach regulatora Bo jak na razie mam pełne obroty turbiny na 1/6 gazu i nie wiem jak to zmienić.
mati1988k Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 A jak tutaj ze sterowaniem góra dół ? Tylko te przednie stery mają być za to odpowiedzialne czy trzeba zmiksować z lotkami ?
hubert_tata Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Co to jest PWM w ustawieniach regulatora Jest to związane z max obrotami silnika w zależności od jego budowy (to moja wersja). Krótka dyskusja na ten temat jest tutaj: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=6750&postdays=0&postorder=asc&highlight=pwm&start=0 A jak tutaj ze sterowaniem góra dół ? Tylko te przednie stery mają być za to odpowiedzialne czy trzeba zmiksować z lotkami ? Nie mam pojęcia, Ty masz plany :? Wg Scorpio do tego modelu wystarczają stery w płacie (układ typu delta) : http://www.scorpio-polska.pl/podrobnosti_prehled.php?kod=S2710&kat_id=36&kat_typ=0 Buduj, buduj modelik, bo ciekawi mnie jak to wszystko wyszło
mati1988k Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Opublikowano 8 Maja 2007 Na planach jest sterowanie tym przednim sterem ale nie wiem czy muszę go zsynchronizować z lotkami. Chociaż wydaje mi się, że nie ale zawsze lepiej zapytać
mati1988k Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Opublikowano 21 Maja 2007 No to jadę dzisiaj oblatywać samolocik Nie jest piękny ale to mój pierwszy taki model więc w zasadzie jest on zbudowany do testów Trochę pomajstruje przy mixerach itp. Zrobiłem jednak dyszę wylotową z kubeczka styropianowego .
hubert_tata Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Tylko nie zepsuj całej zabawy przez zapomnienie o czymś: sprawdź SC, zrób test sterów, test zasięgu sprzętu... Trzymam kciuki; powodzenia
Tomek Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Wreszcie ta gadanina o odkurzaczach nabiera kształtu . Popieram Hubert. Chyba obdarłbym Cię ze skóry jeśli nie poleciałby bo miałeś rewersy na lotkach :devil:
mati1988k Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Opublikowano 21 Maja 2007 Nom już odpalałem turbinkę i nieźle dmucha tylko że jest problem z aku bo sie grzeją Ale cóż żyje się raz najwyżej trochę poleci aku sie rozwalą a ja poszybuje na ziemie a potem kupie lepsze do tego silnika
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.