Marek:D Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 A co myślicie o konfiguracji: 2 pakiety li-on po 2700mAh i 6A każdy, podłączone przez odpowiedniego beca do zrobionej listwy zasilania serw i podłączenia do tej listwy zapłonu? Serwa w jakiś tam ewolucjach myślę, że potrafią szarpnąć ok 5A(planuję dać beca z którego łącznie z pakietów da się wyciągnąć jakieś 8-10A), a zapłon nie wymaga dużego amperażu. Pojemność 5,4Ah powinna w zupełności wystarczyć. Co o tym myślicie? Model oczywiście pod 50cm.
Boogie Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Pytanie brzmi- po co? Ile lotow chcesz robic? Ja mialem przez jakis czas tylko 1200tke jedna do zasilania serw i nie mialem zadnych problemow i moglem zrobic 4 loty bez ladowania. Czy robisz az tyle lotow dziennie? No i drugie pytanie brzmi po co oddzielna listwa w modelu pod 50cm3? Latalem niezbyt spokojnie modelem pod 50tke i kompletnie zero problemow z serwami i akusami bezposrednio podlaczonymi do jednego odbiornika (futaba 149 dp).
WASYLL Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 A co myślicie o konfiguracji: 2 pakiety li-on po 2700mAh i 6A każdy, podłączone przez odpowiedniego beca do zrobionej listwy zasilania serw i podłączenia do tej listwy zapłonu? Serwa w jakiś tam ewolucjach myślę, że potrafią szarpnąć ok 5A(planuję dać beca z którego łącznie z pakietów da się wyciągnąć jakieś 8-10A), a zapłon nie wymaga dużego amperażu. Pojemność 5,4Ah powinna w zupełności wystarczyć. Co o tym myślicie? Model oczywiście pod 50cm. Opcja jest OK choć trochę odbiega od stereotypu. Używając standardowego MENADŻERA ZASILANIA i tak serwa pracują na jednym pakiecie, a drugi jest w rezerwie ( mam na myśli 6 serw). W sumie nasz samolot pracuje na dwóch pakietach. Jak użyjesz dwa takie same pakiety ( Ii-Ion po 2700mAh i 6A każdy ) podłączone każdy do oddzielnego Regulatora Napięcia BEC podpięte do listwy równolegle. Listwa spokojnie poradzi sobie z zasilaniem serw i zapłonu automatycznie eliminujesz jeden pakiet i menadżera zasilania. Pytanie brzmi- po co? Ile lotow chcesz robic? Ja mialem przez jakis czas tylko 1200tke jedna do zasilania serw i nie mialem zadnych problemow i moglem zrobic 4 loty bez ladowania. Czy robisz az tyle lotow dziennie? No i drugie pytanie brzmi po co oddzielna listwa w modelu pod 50cm3? Latalem niezbyt spokojnie modelem pod 50tke i kompletnie zero problemow z serwami i akusami bezposrednio podlaczonymi do jednego odbiornika (futaba 149 dp). Jasne że nie będzie żadnego problemu z zasilaniem. Listwa spełni rolę zabezpieczenia modelu pod względem zasilania, na wypadek utraty napięcia na jednym pakiecie lub awarii pakietu drugiego.
jakubk Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Witam, Takich rzeczy robić nie można. Instalacja zapłonu to jeden oddzielny obwód elektryczny , a zasilanie odbiornika to drugi. Łączyć tego nie wolno.Generowane w module zapłonu wysokie napięcie stanowi żródło zakłóceń. Gdy połączy się razem zasilania , te zakłócenia z powodzeniem przeniosą się do układu odbiorczego. Wszystkie elementy układu zapłonowego jak bateria, włącznik, moduł odsuwa się maksymalnie od odbiornika i anteny. Włączniki dobrze jest umieszczać z dala od siebie, chociaż po dwóch stronach kadłuba. Stosowane w modelach benzynowych włączniki "kill switch" posiadają połączenie poprzez układ optyczny izolując w ten sposób te dwa obwody. Nie radzę robić takich oszczędności.
Marek:D Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Witam, Takich rzeczy robić nie można. Instalacja zapłonu to jeden oddzielny obwód elektryczny , a zasilanie odbiornika to drugi. Łączyć tego nie wolno.Generowane w module zapłonu wysokie napięcie stanowi żródło zakłóceń. Gdy połączy się razem zasilania , te zakłócenia z powodzeniem przeniosą się do układu odbiorczego. Wszystkie elementy układu zapłonowego jak bateria, włącznik, moduł odsuwa się maksymalnie od odbiornika i anteny. Włączniki dobrze jest umieszczać z dala od siebie, chociaż po dwóch stronach kadłuba. Stosowane w modelach benzynowych włączniki "kill switch" posiadają połączenie poprzez układ optyczny izolując w ten sposób te dwa obwody. Nie radzę robić takich oszczędności. Opcja jest OK choć trochę odbiega od stereotypu. Używając standardowego MENADŻERA ZASILANIA i tak serwa pracują na jednym pakiecie, a drugi jest w rezerwie ( mam na myśli 6 serw). W sumie nasz samolot pracuje na dwóch pakietach. Jak użyjesz dwa takie same pakiety ( Ii-Ion po 2700mAh i 6A każdy ) podłączone każdy do oddzielnego Regulatora Napięcia BEC podpięte do listwy równolegle. Listwa spokojnie poradzi sobie z zasilaniem serw i zapłonu automatycznie eliminujesz jeden pakiet i menadżera zasilania. Dziękuje kolegom za wypowiedzenie się na ten temat. Decyzja z Li-onkami do następnego modelu jest już pewna, Li-poli troszkę się obawiam, a jeżeli li-pol 1800mAh 20c waży tyle co Li-on 2700mAh to wolę ten drugi(jeżeli znajdę jakiś li-pol taki z 1000-1200 pojemności i coś mnie podkusi to dam takie dwa na zasilanie-jeżeli oczywiście waga będzie niższa niż li-onków, myślę, że o tym zadecyduję znając końcową wagę przyszłego modelu). Zasilanie serw na pewno będzie z 2 pakietów(bezpieczeństwo najważniejsze, taki model to nie zabawka) no i po wypowiedzi Jakuba na zapłon dam chyba wodorki, które ważą tyle samo co li-on z becem, a mam już je dwa sezony i zero problemów. Mimo wszystko ciekawość korci, żeby sprawdzić, czy to by działało... Ale skoro prawie wszyscy latają na oddzielnym pakiecie do zapłonu to chyba o czymś świadczy. Pytanie brzmi- po co? Ile lotow chcesz robic? Ja mialem przez jakis czas tylko 1200tke jedna do zasilania serw i nie mialem zadnych problemow i moglem zrobic 4 loty bez ladowania. Czy robisz az tyle lotow dziennie? No i drugie pytanie brzmi po co oddzielna listwa w modelu pod 50cm3? Latalem niezbyt spokojnie modelem pod 50tke i kompletnie zero problemow z serwami i akusami bezposrednio podlaczonymi do jednego odbiornika (futaba 149 dp). Znalazłem jedynie li-onki w sklepie modele.sklep i u Jakuba. Różnica pojemności to 1100w modele.sklep a 2700 u Jakuba. A waga to jedynie 10g. A tak może w przyszłości przydadzą się do czegoś innego. A tak szczerze mówiąc, zawsze wolałem mieć nadmiarowość pojemności aku, a to nieprzewidziany wypad bez ładowania no i czuję się spokojniejszy. A co do odbiornika to latam na sanwie 2,4GHz i odbiornik wygląda na dosyć delikatny, strach, żeby ścieżek nie popaliło.
radek872 Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 AKurat jestem na etapie składania modelu i moje rozwiazane to: Max bec 2 z pakietem głównym 1700mah lipo i pakiet rezerowoy także lipo 500mah Na zapłon mam bec dualsky do 5A z pakietem 1500mah także lipo Jeżeli mowa o spaleniu scieżek to tez mam delikatny odbiornik Futaby na 2,4 i planuje zasilic go na wszystkich wolnych kanałach tj 3 wolne gniazda.Z jednego grubego kabla beca polutuje 3 wtyczki JR i podepne pod wolne kanały i ot cały problem z głowy
WASYLL Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Bardzo sobie cenie zdanie Jakuba ponieważ z racji doświadczenia wie co pisze. Stąd napisałem ( Opcja jest OK choć trochę odbiega od stereotypu ). Moja wypowiedź jest poparta zabawą i próbami w trakcie budowy Raven Fan 2,20m + DA 50. Miałem tylko jeden pakiet z starego samolotu, a na nowe czekałem. Jako człowiek bardzo niecierpliwy w trakcie podpinania na próbę podłączyłem wszystko na jednym zasilaniu, tak tylko żeby ustawić serwa i sprawdzić silnik czy pracuje. Wszystko było OK. Sam latam na odbiornikach JETI R8 DUPLEX 2.4GHz EPC i nie wiem co to są zakłócenia. W trakcie próby aparat zapłonowy był oddalony od odbiornika a wspólnie pobierały zasilanie z jednego pakietu. W nowym modelu mam zamontowane 3 pakiety Li-Ion od Jakuba. Ogólnie jest to opcja do zrobienia, choć nikogo nie znam kto by tak rozwiązał zasilanie w modelu.
jakubk Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Witam, Więcej wiadomości o instalacji układu zapłonowego jest tutaj http://f3m.pl/instalacja-zasilanie-i-regulacja-ukladu-zaplonowego-w-modelu-benzynowym,92.html
Marek:D Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Radku a jakiej firmy li-pole stosujesz? Ja się zastanawiam czy na zapłon jest sens, silnik to jednak ważny element i jak padnie to kaplica, a waga aku 1500 li-poli to prawie to samo co moje 4 celki wodorków. Jeżeli skuszę się na li-poli w odbiorniku i jak się przekonam do ich niezawodności to dam też je na zapłon(ja brałem pod rozwagę chińskie Zippy, które rewelacyjnie sprawują się w moim elektryczku i u moich kolegów z lotniska).
radek872 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Dokładnie tez Chinskie zippy mam zamówione na odbiornik a do zapłonu mam 1500mah 2S dualsky bo taki został mi z poprzedniego modelu. Niezawodnosc tych pakietów Zippy moge potwierdzic ,bo dosyc intensywnie katuje je w yaku 55 z epp ponad 30 cykli na 4 pakietach i wszystkie narazie dają rade nie puchną nie grzeją sie 0 problemów, a ładuje je prądem 2-3C
Marek:D Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Ja mogę powiedzieć dokładnie to samo. Mam 3 i jestem z nich bardzo zadowolony. Nasz lotniskowy lotnik, który lata prawie tylko elektrykami miał już chyba przygody z kilkoma firmami li-poli. Ostatnio razem kupiliśmy sobie po 3 zippy 2200mAh i 20c i jesteśmy z nich bardzo zadowoleni. Są niedrogie i dobre. Kolega nawet po porządnym spotkamiem z ziemią i lekkim zniekształceniu li-pola używa go już jakiś czas bez żadnych problemów. Mój też po pożyczeniu dla znajomego do szybowca wypadł z niego z wysokości ok 10m:D. Tylko obudowa pękła, chodzi do dziś. Mimo wszystko(choć niektórzy nawet się ze mnie śmieją) ładuję każdy w garnku na środku pomieszczenia, gdzie przypadkiem coś mogłoby się zapalić. Radku a jak mocujesz pakiety? W gąbce to oczywiste, ale stosujesz rzepy czy opaski samozaciskowe? Myślę, że na rzepach byłoby elastyczniej.
radek872 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Kupuje sobie u siebie w pracy samoprzylepną izolacje 9mm i na nią kłade lipola dodatkowo zaciągam rzepami praktycznie 0 drgań i w kazdej chwili demontuje pakiet.Opasek samozaciskowych raczej nie daje bo nie mam wyczucia i zawsze wszystko zgniatam :rotfl PS zapytaj w sklepach z materiałami budowlanymi o izolacje do rur z klejem trzyma jak diabli ;D Jeszcze lepsza jest izolacja do instalacji solarów ;D
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Skoro to wątek o wszystkich Li-xxx to prosze powiedzcie, czym różnią się ogniwa Li-ion sprzedawane jako pakiety do zasilania dużych benzynek (powszechnie stosowane i chwalone - np. LG) od ogniw z laptopów dostępnych na Allegro. Z ciekawości kupiłem trzy takie cele (7zł szt) pięknie przyjęły ponad 2000mAh, ale na próbę podpięte pod 1m Yaka EPP żeby sprawdzić wydolność prądową - nie dały rady. Mały ciąg i grzanie. Przeglądnąłem wątki o tych ogniwach i wszyscy piszą o jakiś 4,5 A wydolności - to by się zgadzało. Ale czy te firmowe pakiety mają większą wydolność?? Jak byście ocenili realne zapotrzebowanie 5szt serw cyfrowych na prąd w szalonym locie 3D 2.2m modelu? Czy jeśli podepnę takie dwucelowe zasilanie (przez BECa), włączę wszystko, ponaciskam powierzchnie sterowe aby wymóc obciążenie serw i wszystko będzie nadal działać - to mogę uznać, że akku dają bezpieczną ilość prądu??
chrisj23 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 a ja proponuje wszystkim uzbroić się w cierpliwość - bo moze wszystkie eksperymenty z pakietami niedługo będą niepotrzebne. Pojawiły się już na naszym krajowym rynku ogniwa LiFe o pojemnościach do 4200 mAh. Na razie robi je jakaś chińska firma - ale pewnie konkurencja nie będzie spała... Waga takiego pakietu z 2 cel około 230g pewnie wyjdzie a o zaletach nie trzeba chyba wspominać... Sądze że wiosną będziemy mogli przebierać bardziej - bo inne bardziej znane firmy zapewne wypuszczą własne wersje... life KAYO
buwi777 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 ... powszechnie stosowane i chwalone - np. LG) od ogniw z laptopów dostępnych na Allegro. Z ciekawości kupiłem trzy takie cele (7zł szt) pięknie przyjęły ponad 2000mAh, ale na próbę podpięte pod 1m Yaka EPP żeby sprawdzić wydolność prądową - nie dały rady. Mały ciąg i grzanie. Przeglądnąłem wątki o tych ogniwach i wszyscy piszą o jakiś 4,5 A wydolności - to by się zgadzało. Ale czy te firmowe pakiety mają większą wydolność?? Wydajność prądowa zależy od "konstrukcji" ogniwa - jego oporności wewnętrznej - większa - mniejszy prąd max. itd - długo by pisać .....
Boogie Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Juz od jakiegos czasu sa dostepne pakiety do odbiornikow LiFe znanej firmy Hyperion: http://media.hyperion.hk/dn/fg3radio/ Problem jest jeden- maja ta sama wade co lipole czyli nieszczesne blaszki.
Tomek Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Jakiś czas temu kupiłem u Jakuba taki pakiet Pakiet Li-Ion 2600mAh Miał być do Yaka ,ale w sezonie zbrakło czasu i przełożyłem wszystko z Ultimata. Ponieważ teraz szykuje Ultimata na nowy sezon to właśnie ten pakiet pójdzie na zasilanie poprzez coś takiego. PowerBox 12 Power Switch Zastanawiam się czy zamiast 4 cel nicad , nie dać drugiego takiego pakietu Li-Ion razem z PowerBox Systems Digi Switch
darkarll Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 PowerBox 12 Power Switch jest do NI-CD lub Ni-MH . do li-Ion się nie nadaje chyba że dasz dodatkowy stabilizator , bo PowerBox 12 Power Switch to tylko włącznik bez stabilizatora
Tomek Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Hm.. no to dałem ciał ,ale chyba nie do końca . W takim razie wracam do opcji z zasilaniem Fe ,a na ogon wyląduje serwo HITEC SERWO HS 7950TH DIG.7,4V A pakiet LI-ion pójdzie na zasilanie zapłonu poprzez Digi Switch (ten ma regiel) i chyba teraz juz będzie O.K. z zasilaniem ? Niestety Darku nie dostaniesz pomógł bo to nie mój temat , a zresztą ileż bym musiał Tobie i Rabbitowi, tych pomógł nawkładać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.