ursus Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Witam, Gdy patrze na samoloty jezdzace po ziemi (start/ladowanie) zawsze mi przykro patrzec jak bardzo podskakuja na najmniejszych nawet nierownosciach. Profesjonalne amortyzowane podwozia do samolotow sa ciezkie i drogie. Od jakiegos czasu chodzi mi poglowie pomysl zastosowania amortyzatorow do malych samochodow RC do samolotow. Spory wybor takowych tutaj: http://www.rcwroblik.pl/x_C_Dz__PDNAZ2_amortyzatory__LL_0.html Oczywiscie wymagaloby to troche dlubaniny i odpowiednio wytrzymalego mocowania. Uprzejmie prosze o wypowiedz doswiadczonych modelarzy i majsterkowiczow czy moj pomysl ma w ogole szanse realizacji? Pozdr. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 W modelach redukcyjnych - oczywiscie - to musi wygladac i funkcjonowac jak oryginal. W modelach wyczynowych / 3D - na pewno nie - chlopcy walcza o pojedyncze gramy a tu o dziesiatkach gramow mowa. We wszystkich innych - jak ktos lubi - owszem, tylko po co. Bawie sie modelarstwem dobrze ponad 40 lat i nie widzialem modelu ktory sie rozpadl z powodu nierownosci na lotnisku. Inne byly przyczyny tego smutnego zdarzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Ogólnie jeśli ma się bardzo nierówny pas można w samolocie typu przykładowo trener zamontowac amortyzowane podwozie,ale jest to bez sensu gdyż do przyzwoitego startu i lądowania wystarcza odpowiedniej średnicy drut(stal sprężynowa).Z tą amortyzacją to wcale nie jest takie proste zagadnienie,gdyż jeśli dobierzemy za słabe amortyzatory lub za cienki drut model bedzie miał tendencje do robienia kangura nawet przy precyzyjnym i delikatnym lądowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Kangur, amortyzacja.... od razu mi się moj Pilatus Pc6 przypomina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 może kolega ursus ma lotnisko na polu ornym a że już jesień nastałą to i pole zaorane, a jak zaorane pełno na nierowności się pokazało :lol2: teraz serio być może faktycznie dobry pomysł ale z wagą może być krucho i niestety skomplikowanie mechanizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 może kolega ursus ma lotnisko na polu ornym jak mawiali piloci "kukuruźników': "Wzdłuz skib panowie lotnicy, wzdłuz skib lądujemy.. Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F2BTOM Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Tu znajdziesz http://www.fesselflug.eu/html/fahrwerk___spinner.html Bardzo ciekawe i lekkie rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursus Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Dziekuje za wypowiedzi. Nie zdawalem sobie sprawy ze takie amortyzatory maja znaczna wage - bede musial sie wybrac do ktoregos ze sklepow i osobiscie sprawdzic. Planowalem tego typu amortyzatory do trenerka - wiec pare gram w ta czy w tamta nie bdedzie mialo wiekszego znaczenia. No nic - jak zrobie to pstrykne fotke i umieszcze Pozdr. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.