Swift Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam Ostatni model na uwięzi zbudowałem ponad 30 lat temu, nie mniej trafiłem na zdjęcia nowego modelu jednego z czołowych akrobatów Boba Barona z USA. Ciekawi mnie , czemu służy to nietypowe rozwiązanie, podpartego statecznika poziomego o nie spotykanym na ogół wydłużeniu. http://tiny.pl/hxr29 PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Pewnie po to żeby nie wpadać we flatter. Jakby nie było ster jest dosyć długi i wąski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Czołem Swift, Dodatkowe belki ogonowe w Humbug Roberta Barona usztywniają statecznik poziomy. Nietypowe dla kategorii F2B proporcje tego modelu są wynikiem poszukiwań i eksperymentów konstrukcyjnych Barona, z których był znany od końca lat '60. Zwróć uwagę, że Humbug nie ma klap, a jednak Baron zajmował tym modelem czołowe pozycje w zawodach. Robert Baron należał bez wątpienia do amerykańskiej i światowej czołówki akrobatów na uwięzi w najlepszych chyba dla tej kategorii latach '70 i '80 ubiegłego wieku. Startował od 1965. Mistrzostwa USA wygrał w 1996. Jego najbardziej znaną konstrukcją jest AVANTI II. Robert Baron zmarł po długiej chorobie 9.09.1999r. Modele Barona budowane są do dzisiaj, także przez znakomitych modelarzy. Parę lat temu Humbuga zbudował Bob Hunt. Pozdrawiam - Artur Caban Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Dzięki za wyjaśnienia. Nie mniej tak jak patrzę na współczesne modele F2B, to faktycznie większość ma statecznik poziomy o stosunkowo dużym wydłużeniu, nie aż tak jak w tym modelu Barona, ale jednak wydłużenie jest znaczne. Nie bardzo mogę wyobrazić sobie jednak czemu to służy, efekty aerodynamiczne związane z dużym wydłużeniem skrzydła czy statecznika znam, ale ni jak mi to nie pasuje do modelu na uwięzi. Skoro jedna prawie wszyscy tak robią , to ma to jakąś zaletę. Jaką ? PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.