Aeron1 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Fajny modelik, tylko wysuń regulatory z gondol bo się mogą ugotować (brak chłodzenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Zmontowałem swojego Me-110 jeszcze przed świętami ale nie zdążyłem go oblatać. Teraz pogoda sie poprawiła więc czas go przewietrzyć :-) Mam pytanie, jak masz ustawiony skłon i wykłon na obu silnikach? Trzymając model w ręce mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Pierwotnie założyłem śmigła dwułopatowe 8x4 ale "doszły" pocztą zamówione trójłopatowe (prawe i lewe) Silniki dałem w lewo i w prawo po około 2 stopnie ale wciąż mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Nie mierzyłem obrotów (może tu jest problem) ale i tak proszę o kilka Twoich sugestii dotyczących oblotu dwusilnikowego modelu. W Starachowicach podglądałem Twój model, ładnie latał ..... ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Fajny model, widzę moje ulubione silniczki Emax CF2822, a koledzy sie stale ze mną sprzeczają, ze do nich tylko śmigła 9x6 :rotfl: Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMisio Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Mam pytanie, jak masz ustawiony skłon i wykłon na obu silnikach? Trzymając model w ręce mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Pierwotnie założyłem śmigła dwułopatowe 8x4 ale "doszły" pocztą zamówione trójłopatowe (prawe i lewe) Silniki dałem w lewo i w prawo po około 2 stopnie ale wciąż mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Nie mierzyłem obrotów (może tu jest problem) ale i tak proszę o kilka Twoich sugestii dotyczących oblotu dwusilnikowego modelu. WitamW Starachowicach miałem dobrane silniki i chodziły równo na ygreku. Ale urwał mi się jeden przewód od silnika i potem miałem problem z ustawieniem równego ciągu. Po pomiarach wyszło że jest 1000 o/min różnicy przy max przepustnicy. po przełączeniu na osobne kanały udało mi się doprowadzić do równej pracy silników. Silniki ustawione są równolegle i z ze skłonem około 2-3 st d dół. Sprawdzałem te silniki na smigach 8x6, 7x6 i 8x4. Na tych ostatnich lata najlepiej. Teraz po poru dniach latania i dopracowaniu lata extra. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Twoim zdaniem lepszy rozdzielacz i podłączenie silników na wspólnym kanale czy zmiksowane dwa kanały? Teraz mam tak ustawione, że regle są na 3 i 6 kanale i "na oko" silniki pracują równo ale model ciągnie lekko w prawo :-( Czy regulowałeś kierunek lotu obrotami silników? Czy nie miałeś problemów z pionowością stateczników? poniżej moja wersja Me-110 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3315 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3316 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMisio Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Twoim zdaniem lepszy rozdzielacz i podłączenie silników na wspólnym kanale czy zmiksowane dwa kanały?Wtamdobrać silniki i regulatory o tych samych parametrach jest trudno. U mnie różnica wynosiła 1000 o/min przy obrotach 10000 o/min, tj. około10 %. Na mojej aparaturze mam możliwość spięcia gazu na dwóch kanałach i regulacji każdego z osobna. Bez obrotomierza można to zrobić "na rękę", trzymać model i w całym zakresie ( szczególnie wysokich obrotów ) ciąg silników musi być równy. Co do stateczników to węgiel z poziomego wystawiłem po kilka mm i wkleiłem na CA pionowe. Do tej pory nie było problemów. Też myślałem o śmigłach trzyłopatowych ale prawdopodobnie każde lądowanie to nowe śmigła ( trudno je zamontować na propsaverku ). Teraz przygotowuję się do walk w Łasku. Pozdrawiam GMisio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil ukf Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 ja myślę, że te trójłopatowe śmigiełka są użyte ze względu na to, że śmigła GWS'a- te trójłopatowe występują w wersjach i lewej i prawej. no i jakoś tak zawsze te 3 łotaty dodają jeszcze większego uroku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Też wybieram się na te zawody ale jeszcze się nie rejestrowałem .... to czas gdy zaczynają się ferie i muszę się upewnić co do terminu wyjazdu dziecka na zimowisko. Me-110 nie zabiorę bo nie zdążę się "wlatać" w ten model ale Me-109 tez dobrze sobie radzi :-) Pozdrawiam i do zobaczenia ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Widzę że nareszcie w Łasku będzie z kim walczyć, bo tak to tylko Papa był groźnym przeciwnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMisio Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 ja myślę, że te trójłopatowe śmigiełka są użyte ze względu na to, że śmigła GWS'a- te trójłopatowe występują w wersjach i lewej i prawej.Ja myślałem, że przy tych samych śmigach będzie zwiększony moment ale nie zaobserwowałem tego zjawiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Moim zdaniem jest różnica na śmigałach samych prawych i prawo-lewych. Oba silniki ustawione mają skłony około 2 stopnie w dół a wykłon na zero. Ponieważ ustawiłem teraz obroty drugiego silnika na 6 kanle i mogę je delikatnie regulować w trakcie lotu trymerem, tą różnicę momentów można bez problemów korygować. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 model mojego Me-110 w trakcie kolejnego zimowego lotu został uwieczniony przez kolegę. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3499 Zabezpieczone taśmą klejącą odbiornik i regulatory pozwalają na bezpieczne lądowanie w śniegu. Śmigła trójłopatowe zostały ostatecznie zastąpione zwykłymi GWS 8x4 z którymi model jest zdecydowanie szybszy. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.