Skocz do zawartości

Me 110 gotowa do walki


GMisio

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Zmontowałem swojego Me-110 jeszcze przed świętami ale nie zdążyłem go oblatać. Teraz pogoda sie poprawiła więc czas go przewietrzyć :-)

 

Mam pytanie, jak masz ustawiony skłon i wykłon na obu silnikach?

Trzymając model w ręce mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Pierwotnie założyłem śmigła dwułopatowe 8x4 ale "doszły" pocztą zamówione trójłopatowe (prawe i lewe) Silniki dałem w lewo i w prawo po około 2 stopnie ale wciąż mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Nie mierzyłem obrotów (może tu jest problem) ale i tak proszę o kilka Twoich sugestii dotyczących oblotu dwusilnikowego modelu.

W Starachowicach podglądałem Twój model, ładnie latał .....

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak masz ustawiony skłon i wykłon na obu silnikach?

Trzymając model w ręce mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Pierwotnie założyłem śmigła dwułopatowe 8x4 ale "doszły" pocztą zamówione trójłopatowe (prawe i lewe) Silniki dałem w lewo i w prawo po około 2 stopnie ale wciąż mam wrażenie, że ciągnie w prawo. Nie mierzyłem obrotów (może tu jest problem) ale i tak proszę o kilka Twoich sugestii dotyczących oblotu dwusilnikowego modelu.

Witam

W Starachowicach miałem dobrane silniki i chodziły równo na ygreku. Ale urwał mi się jeden przewód od silnika i potem miałem problem z ustawieniem równego ciągu. Po pomiarach wyszło że jest 1000 o/min różnicy przy max przepustnicy. po przełączeniu na osobne kanały udało mi się doprowadzić do równej pracy silników. Silniki ustawione są równolegle i z ze skłonem około 2-3 st d dół.

Sprawdzałem te silniki na smigach 8x6, 7x6 i 8x4. Na tych ostatnich lata najlepiej.

Teraz po poru dniach latania i dopracowaniu lata extra.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim zdaniem lepszy rozdzielacz i podłączenie silników na wspólnym kanale czy zmiksowane dwa kanały?

Teraz mam tak ustawione, że regle są na 3 i 6 kanale i "na oko" silniki pracują równo ale model ciągnie lekko w prawo :-(

Czy regulowałeś kierunek lotu obrotami silników?

Czy nie miałeś problemów z pionowością stateczników?

 

poniżej moja wersja Me-110

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3315

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim zdaniem lepszy rozdzielacz i podłączenie silników na wspólnym kanale czy zmiksowane dwa kanały?

Wtam

dobrać silniki i regulatory o tych samych parametrach jest trudno. U mnie różnica wynosiła 1000 o/min przy obrotach 10000 o/min, tj. około10 %. Na mojej aparaturze mam możliwość spięcia gazu na dwóch kanałach i regulacji każdego z osobna. Bez obrotomierza można to zrobić "na rękę", trzymać model i w całym zakresie ( szczególnie wysokich obrotów ) ciąg silników musi być równy.

Co do stateczników to węgiel z poziomego wystawiłem po kilka mm i wkleiłem na CA pionowe. Do tej pory nie było problemów.

Też myślałem o śmigłach trzyłopatowych ale prawdopodobnie każde lądowanie to nowe śmigła ( trudno je zamontować na propsaverku ).

Teraz przygotowuję się do walk w Łasku.

Pozdrawiam

GMisio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wybieram się na te zawody ale jeszcze się nie rejestrowałem .... to czas gdy zaczynają się ferie i muszę się upewnić co do terminu wyjazdu dziecka na zimowisko.

Me-110 nie zabiorę bo nie zdążę się "wlatać" w ten model ale Me-109 tez dobrze sobie radzi :-)

 

Pozdrawiam i do zobaczenia

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę, że te trójłopatowe śmigiełka są użyte ze względu na to, że śmigła GWS'a- te trójłopatowe występują w wersjach i lewej i prawej.

Ja myślałem, że przy tych samych śmigach będzie zwiększony moment ale nie zaobserwowałem tego zjawiska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest różnica na śmigałach samych prawych i prawo-lewych.

Oba silniki ustawione mają skłony około 2 stopnie w dół a wykłon na zero.

Ponieważ ustawiłem teraz obroty drugiego silnika na 6 kanle i mogę je delikatnie regulować w trakcie lotu trymerem, tą różnicę momentów można bez problemów korygować.

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

model mojego Me-110 w trakcie kolejnego zimowego lotu został uwieczniony przez kolegę.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3499

 

Zabezpieczone taśmą klejącą odbiornik i regulatory pozwalają na bezpieczne lądowanie w śniegu. Śmigła trójłopatowe zostały ostatecznie zastąpione zwykłymi GWS 8x4 z którymi model jest zdecydowanie szybszy.

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.