Jump to content

Zużycie paliwa


Cygan

Recommended Posts

Posted

Witam

 

Poszukiwałem na forum i w innych źródłach ale nie udało mi się odnaleźć sposobu jak obliczyć zużycie paliwa dla silników żarowych, niestety producenci nie podają takiej informacji.

 

Szczególnie zależy mi na informacji o zużyciu paliwa silnika O.S. Max 25 FX

informacje o jakie bym prosił to ilość paliwa, czas lotu, oraz mniej więcej sposób latania(czy cały czas na maksymalnych obrotach itp).

Również byłbym wdzięczny za informacje na temat innych silników żarowych w tym przypadku prosił bym o podanie także nazwy silnika.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Posted

Mój GMS .25 w ciągu lotu trwającego około 12-15 minut spala 110ml przy typowo trenerkowatym lataniu.Gdy był zamontowany w pylonie gdzie pracował na maksymalnych obrotach 120ml starczało na jakieś 5 minut zabawy.Z tego co pamietam to spalanie oblicza się według takiego wzoru-4cm3 paliwa razy x pojemności silnika i daje to wynik ilość spalonego paliwa na minute.Dla przykładu 4cm3 x 10ccm x 12=480ml czyli tyle powinien spalic silnik 2T o pojemnosci 10ccm przez 12minut pracy na pełnym gazie.Mam nadzieję że pomogłem :)

Posted

cos jest nie tak w tych obliczeniach... nie mozna uogólniać. moj asp pracuje 75 aII na zbiorniku 300ml przy gazowaniu 75%-100% w stosunku 5:10 czyli 5 min na 75% gazu i10 min na 100% -czyli 15 min a to pojemnosc 12,5ccm

Posted

Robraf-to są tylko czysto teoretyczne obliczenia przy załozeniu największego możliwego spalania,w rzeczywistości silnik może spalić mniej.

Posted

mój asp 25 zadowalał się 220ml paliwa na ponad 20 minut "trenerkowego" latania,a jak się go "deptało" to 15minut max.

Posted

....było, na forum również.

Konrad, coś za duże spalanie Ci wychodzi, bo, w/g Schiera, żarowe liczy się ok 4ccm/ccm/min, ale to na pełnym gazie; w praktyce ok 1/4 mniej :wink:

Posted

Śmigło optymalnie dobrane do silnika czyli takie dzięki któremu silnik może rozkręcac się do górnego zakresu obrotów i tym samym osiągac na pełnych obrotach jak najlepsze osiągi pod względem stosunku ciągu statycznego do prędkości strumienia zaśmigłowego.Optymalne to znaczy sie po prostu takie jakie zaleca producent,by silnik pracował jak nalezy,nie przegrzewał się i nie był przeciązony.A obroty najwyższe jakie realnie i bezpiecznie da się osiągnąć na danym silniku

Posted

Ja do swojego GMS zakładam 8x6 do szybkiego latania,9x4 do trenerka i tak samo maksymalnie co jest on w stanie realnie ciągnać to 9x6.Będę jeszcze testował 10x3

  • 2 weeks later...
Posted

Dziękuje wszystkim zz odpowiedzi, zgodnie z obliczeniami wychodzi odpowiednio:

ze wzoru 4ccm*ccm*min - 16ccm/min

 

Licząc dokładnie na podst. wzorów z książki Schier'a "Miniaturowe silniki spalinowe" z uwzględnieniem składu paliwa mając jedynie niewiadomy wsp. napełniania wychodzi -13,9 ccm/min

 

Z analizy podanych danych spalania -12,767 ccm/min

 

Niestety do dalszych obliczeń potrzebuje charakterystyki mocy od obrotów dla dowolnego silnika 4ccm, może ktoś będzie takie posiadał albo wie gdzie znaleźć?

Posted

A do czego potrzebny Ci tak dokładny wynik?Mi zwykle nie robi róznicy czy polatam 10min i 20sec czy 10 min i 5 sec.Z resztą co dają Ci wzory skoro i tak podczas lotu przepustnica nie ejst ciagle w tym samym położeniu,często trzeba otworzyć maksymalnie gaz by wywinąc się z trudnej sytuacji,przy starcie to samo,a na dużej wysokości lata się zwykle na 1/3 obrotów.

Posted

Musze udowodnić prowadzącemu zużycie paliwa, niestety zużycie potrzebne jest dla niższej mocy niż max dlatego konieczne są charakterystyki dzięki którym będę mógł przejść z mocy na obroty i dalej już na zużycie paliwa.

  • 2 weeks later...
Posted

....było, na forum również.

Konrad, coś za duże spalanie Ci wychodzi, bo, w/g Schiera, żarowe liczy się ok 4ccm/ccm/min, ale to na pełnym gazie; w praktyce ok 1/4 mniej :wink:

A jak się mają te szacunkowe obliczenia do silników 4T. Trochę polatałem przy pełnym gazie ("zacięte" serwo gazu :rotfl: ) modelem z silnikiem Saito 100 4T i wiadomo , że zużycie było dość spore. Potem zmieniłem rodzaj paliwa i polatałem tym modelem "trenerkowato" i z przerażeniem stwierdziłem , że zużycie znacznie wzrosło. Albo to paliwo jest do bani albo silnik (niestety odkupiony używany).

Guest miszczu
Posted

Szczególnie zależy mi na informacji o zużyciu paliwa silnika O.S. Max 25 FX

na 100% gaz mi taka OS'a pali około 180ml na ~10 min
Posted

 

na 100% gaz mi taka OS'a pali około 180ml na ~10 min

No to się przestaję martwić o mojego 4T 17ccm - też musi spalić swoje... dość drogi ten sport... - 180ml na 10 min tj 1080ml na godzinę... :wink: Dobrze , że tankowanie trochę trwa bo inaczej trochę czasu na polu i wracasz z pustym pojemnikiem niedawno zakupionego paliwa. :lol2:

Posted
dość drogi ten sport... - 180ml na 10 min tj 1080ml na godzinę... :wink: Dobrze , że tankowanie trochę trwa bo inaczej trochę czasu na polu i wracasz z pustym pojemnikiem niedawno zakupionego paliwa. :lol2:

 

Mój silnik spala 300ml /min czyli 18000ml/h !!! :mrgreen: i zawsze po lotach wracam z pustym pojemnikiem :cry:

 

Pozdrawiam

Robert

Posted

 

Mój silnik spala 300ml /min czyli 18000ml/h !!! :mrgreen: i zawsze po lotach wracam z pustym pojemnikiem :cry:

 

Pozdrawiam

Robert

No to się nie dziwię , że pojemnik jest pusty. Ale to zużycie zbliża się do zużycia dwuosobowego ultralajta. Nie wiem na jakim paliwie latasz ale gdyby to była mieszanina metanolu nitrometanu i olei syntetycznych to po przeliczeniu na PLN wyjdzie taniej polatać normalną Cessną 150 :wink:

Posted

Przepraszam za offtopic ... Wyjaśnię tylko że chodzi o zużucie nafty Jet A1 + 5 % oleju ,przez średniej wielkosci turbinę modelarską

 

Pozdrawiam

Robert

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.