tomo24 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam Święta się zbliżają i czas pomyśleć nad jakimś prezentem . Latać już w miarę potrafię, a chciałbym popróbować małego latania na zboczu, lub termiki. Poczytałem trochę o EGP, Juniorze i ASW 15. I tutaj mam prośbę do kogoś kto latał dwoma z tych modeli i mógłby się wypowiedzieć, który jest lepszy. Na model z wyposażeniem mam +/- 550zł, więc może wybrać jakiś inny model (najlepiej moto-szybowiec/szybowiec). Z góry dziękuje. :jupi:
malinn Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Kup sobie coś z blejżyka. Modele są pożądanie wykonanie. To modele też lepiej latające niż te wymienione przez Ciebie. Jakiś elf czy faun czy inny polata w termice i na zboczu. http://www.blejzyk.com/modele.html model do 2m pójdzie na silniku e-maxie, reglu 20a i pakiecie 1000-1300mah 3s lipol. Kolegi elfa przerobiliśmy na elektroszybowca i naprawdę model lata fajnie.
ozi27 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam, ja w sumie jestem swierzym oblatywaczem ASW-15 i jak dla mnie pilotarz tego modelu jest OK,rowniez kolegow ktorzy lataja na co dzien maja takie same pozytywne opinie na temat tego motoszybowca..
wojcio69 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam Latałem EG i Junior'em. Praktycznie oba latają tak samo ale... Junior ma statecznik poziomy w układzie T demontowalny, co jest bardzo przydatne w transporcie i przechowywaniu modelu. Oprócz tego w cenie Junior'a masz wliczony silnik 3f, łopatki składanego śmigła i kompletny kołpak. Za 100zł (taka jest mniej więcej różnica cenowa między EG a Junior'em) do EG tego zestawu (silnik, kołpak, łopatki śmigła) nie kupisz, a silnik w Junior'ze ma wystarczajacą moc. Dodać trzeba, że Junior jest o 10cm szerszy. Nie nakłaniam Cię do kupna Junior'a, bo wybór jest Twój ale... Od strony pilotowania różnicy między nimi nie ma, a te trzy zalety jakie wymieniłem w Junior'ze :roll: dla mnie były to zalety a komuś innemu może to nie robić różnicy.
Janosik72 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Mam jak Wojcio EG i Juniora zgadzam sie w 100 % z wypowiedzia powyzej Od Wojtka
tomo24 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 wojcio69 A jak model sprawuje się w locie z kamerą(chodzi o właściwości lotne)?
jary14 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 A mało tego na youtube ?? Ja mam doświadczenie z EasyGlideremE . On nawet na zwykłej 400 z przekładnią, ciągnął kamerkę - nie zauważyłem żadnych zmian w locie. Ten model to po prostu bajka, pięknie szybuje, a na nosiciela kamerki stanowczo się nadaje. Będziesz zadowolony :wink: Generalnie, EG jest dopracowany w każdym szczególe i z czystym sumieniem mogę Ci go polecić, jako szybowca do rekreacji/nosiciela kamerki.
wojcio69 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam Ja latam z FCO2 i nie robi mu to różnicy z kamerą czy bez. Popatrzeć możesz tutaj
qbacz Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Jak chcesz kamerkę montować to bierz coś z tych pianek (junior, eg). Ale generalnie nie polecam, bo to trochę nuda. Proponuje DLG, sam model może trochę droższy, ale właściwości lotne bez porównania.
blackriver Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 EG to chyba najbardziej uzasadniony wybór, mój brat lata EG z FPV i do tej pory nic lepszego za rozsądne pieniądze nie znalazł. A dźwigać EG ma co ;D , dodatkowe zasilanie do kamery, kamerka, system transmisji na 2,4 + zasilanie silnika 3000 mah. Latałem nim - EG nie bratem - w porównania do zwykłego EG bez garba nie ma znaczącej różnicy. Jest trochę większa prędkość lądowania.
tomo24 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 blackriver A na jakim silniku lata Twój brat?
blackriver Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 blackriver A na jakim silniku lata Twój brat? 3530 albo 3542, ewentualnie Marku jak to czytasz to może coś byś naskrobał od siebie.
Linux Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam, mam podobno problem EGP albo Elektro Junior S. Jak czytałem obydwa modele są świetne, jedyne co, to do Juniora przydałoby się kilka wzmocnień. Cenowo mnie wyjedzie identycznie: Junior - model 415zł + jakiś pakiet 2s 2000mah, w Polsce ok. 150zł ( mam 3 sztuki 3s 1650mAh, więc nie mogą być, bo do tego silniczka z Juniora ma być 7,4V) Nie wiem jak z reglem mam tylko 30A, i nie wiem czy wytrzyma. Czyli jak regulator wytrzyma to model będzie kosztować ok. 570zł EGP - model 320zł (cena z modele.sklep nie z cyber-fly) silniczek 115zł, do silniczka zalecane śmigiełko to 10x5, składane znalazłem tylko 10x6 więc chyba może być, czyli łopatki 30zł + kołpak (nie wiem jaki) ale coś około 40zł, wszystko razem daje ~510zł. I do EGP mam 3 pakiety, a jak dokupię do Juniora to tylko jeden Czyli raczej EGP, czy może coś źle napisałem i ten silnik Juniora pójdzie na 3s itp. ?
qbacz Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Ja juniorem latam tylko na 3s. Mam regulator 33A, ale to trochę mało. Ustawiłem ograniczenie do 80% na gaz. Twoje pakiety mogą być pod warunkiem ze maja dużą wydajnoć prądową, czyli conajmniej 25C.
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Ja Juniorem latam na pakietach 3s, co do udżwigu to latałem z "cyfrakiem" Samsunga coś ok. 180 g. Junior ma naprawdę b.fajny zespół napędowy ! Bezproblemowy dostęp do części zamiennych...
Janosik72 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 3s jest chyba najlepsze przy 2s ale smiglo cos kolo 12 cali tez da rade choc juz gorzej pionu juz nie mam
jary14 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Ale czy to jest aż takie ważne przy modelu typu EGP/Junior ?? :wink:
Janosik72 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 dla mnie ma obojetnie jaki szybowiec ale holowanie ma byc szybkie i nie trwac 15 minut jedni lataja EG na 400 tez tak mozna tylko ze po 5 minutach sa tam gdzie ja po 10 sekundach a potem.... to juz szybowanie Jak bede sobie chcial polatac na silniku to wezne trenerka czy akrobata lecz szybkie wznoszenie jest okupione pradami rzedu 40-50A
Peter Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 A moze lepiej kupic model dedykowany do FPV i aparatow/kamerek. Taki juz powstaje.Ktos z zylka budowniczego moze zrobic sam lub za jakis czas zamowic sobie taki od naszego kolegi Kefira. Tutaj wiecej info. http://rc-cam.info/viewtopic.php?p=23361&sid=e30de938731f12a56e4cdd8527652254#23361 Zastosowany tam profil z szybowca (Riser 100) gwarantuje duzy udzwig i spokojny , jesli nie szkolny lot.Skrzydlo takie lata jeszcze spokojniej jak EG.
tomo24 Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Opublikowano 28 Listopada 2009 Co do Juniora. Opinie dotyczące regulatora są różne. Polecane są od 25A do 40A. Więc jaki regiel wybrać?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.