Maciej Ritmann Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 witam, może mi ktoś wspomóc w regulacji silnika w tym modelu? widze jedną śrubkię, do niej idzie wężyk z paliwem, widzę drugą pod spodem przy cięgnie gazu trzeciej nie widzę, potrzebuję pomocy przy regulacji takowych, silnik dotarty, a instrukcja modelu jest do dupy, nie kapuję z niej nic, zero rycin czy czegokolwiek. pomocy!! edit: to jest taki silnik: http://allegro.pl/item833547390_silnik_spalinowy_gs_racing_3cm3_18.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Nie chce mi się klepać drugi raz: Masz trzy śruby.Górna to ilość paliwa i max obroty,dolna (umieszczona w osi przepustnicy)przejście z wolnych i średnie obroty oraz najmniejsza wolne obroty. Najpierw wróć górną i dolną śrubę do ustawień fabrycznych.Odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje. Jeżeli silnik nie dogrzewa do ok 90 stopni na wolnych wkręć dolną i górną śrubę ok.1/8 obrotu.Lekko dodaj gazu aby przepalić nadmiar paliwa (silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje na zalaniu) i zaczynasz wolną jazdę. Regulujemy średnie obroty.Dodając lekko gazu słuchasz czy silnik wkęca się łatwo na obroty.Jeżeli się ksztusi(gaśnie) lub z dużym opóżnieniem i nierówną pracą zaczyna się wkręcać należy wkęcić śrubę o 1/8 obrotu (i tak do skutku cały czas kontolując temperaturę która podczas jazdy bez karoserii powinna wahać się w granicach 100-110 stopni.) Wkręcanie dolnej śruby będzie powodowało także wzrost wolnych obrotów co skorygujesz śrubą wolnych Zdyt duże zubożenie mieszanki (brak niebieskiego dymu po nagłym dodaniu gazu,silnik zbyt wolno schodzi z obrotów))powoduje zmnianę odgłosu pracy silnika i szybki wzrost temp, a w konsekwencji przegrzanie silnika.Wtedy należy odkęcić srubę . Teraz rozpoczynasz jazdy wciskając gaz do końca.Regulując górną śrubą doprowadzasz do tego aby silnik pracował równo. Jeżeli po dodaniu gazu silnik wchodzi na obroty a następnie zaczyna nierówno pracować lekko się dławiąc ,wkręcasz górną śrubę o 1/8 obrotu .Gdy zaczyna brakować odkręcasz. Co jakiś czas będziesz musiał skorygować ustawienia dolnej śruby ponieważ wkręcanie górnej powoduje zmniejszenie ilości dostarczanego paliwa a w konsekwencji z ubażanie na średnich i wzrost temp. Pamiętaj jeszce że wraz z ubywaniem paliwa z zbiornika silnik będzie się zubażał aby osiągnąć max tuż przed końcem paliwa.Temp. powinna oscylować wtedy ok 130 stopni. To w zasadzie bardzo w skrócie opisana procedura.Jak pewnie zauważyłeś nie jest to tak łatwe jak się wydaje i wymaga doświadczenia. Tak na zakończenie silnik TRX jest trudny w regulacji i wrażliwy szczególnie na dolną śrubę.Czasem wystarczy włożyć srubokręt i dotknąć a już zmieniają się parametry. Moja rada jest taka abyś poszukał kogoś doświadczonego w okolicy kto będzie ci w stanie pomóc. Porady na odległośc to jak lizanie loda przez szybę.Każdy egzemplarz wymaga indywidualnego podejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 dzięki stary, muszę odwiedzić Pan Darka z Modelfan. Ten człowiek jest naprawdę złoty!~ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.