Jump to content

gs racing vision


Recommended Posts

Posted

witam, może mi ktoś wspomóc w regulacji silnika w tym modelu?

widze jedną śrubkię, do niej idzie wężyk z paliwem, widzę drugą pod spodem przy cięgnie gazu trzeciej nie widzę, potrzebuję pomocy przy regulacji takowych, silnik dotarty, a instrukcja modelu jest do dupy, nie kapuję z niej nic, zero rycin czy czegokolwiek.

pomocy!!

edit:

to jest taki silnik:

http://allegro.pl/item833547390_silnik_spalinowy_gs_racing_3cm3_18.html

Posted

Nie chce mi się klepać drugi raz:

Masz trzy śruby.Górna to ilość paliwa i max obroty,dolna (umieszczona w osi przepustnicy)przejście z wolnych i średnie obroty oraz najmniejsza wolne obroty.

Najpierw wróć górną i dolną śrubę do ustawień fabrycznych.Odpal silnik poczekaj aż się zagrzeje.

Jeżeli silnik nie dogrzewa do ok 90 stopni na wolnych wkręć dolną i górną śrubę ok.1/8 obrotu.Lekko dodaj gazu aby przepalić nadmiar paliwa (silnik na wolnych obrotach zawsze pracuje na zalaniu) i zaczynasz wolną jazdę.

Regulujemy średnie obroty.Dodając lekko gazu słuchasz czy silnik wkęca się łatwo na obroty.Jeżeli się ksztusi(gaśnie) lub z dużym opóżnieniem i nierówną pracą zaczyna się wkręcać należy wkęcić śrubę o 1/8 obrotu (i tak do skutku cały czas kontolując temperaturę która podczas jazdy bez karoserii powinna wahać się w granicach 100-110 stopni.)

Wkręcanie dolnej śruby będzie powodowało także wzrost wolnych obrotów co skorygujesz śrubą wolnych

Zdyt duże zubożenie mieszanki (brak niebieskiego dymu po nagłym dodaniu gazu,silnik zbyt wolno schodzi z obrotów))powoduje zmnianę odgłosu pracy silnika i szybki wzrost temp, a w konsekwencji przegrzanie silnika.Wtedy należy odkęcić srubę .

Teraz rozpoczynasz jazdy wciskając gaz do końca.Regulując górną śrubą doprowadzasz do tego aby silnik pracował równo.

Jeżeli po dodaniu gazu silnik wchodzi na obroty a następnie zaczyna nierówno pracować lekko się dławiąc ,wkręcasz górną śrubę o 1/8 obrotu .Gdy zaczyna brakować odkręcasz.

Co jakiś czas będziesz musiał skorygować ustawienia dolnej śruby ponieważ wkręcanie górnej powoduje zmniejszenie ilości dostarczanego paliwa a w konsekwencji z ubażanie na średnich i wzrost temp.

Pamiętaj jeszce że wraz z ubywaniem paliwa z zbiornika silnik będzie się zubażał aby osiągnąć max tuż przed końcem paliwa.Temp. powinna oscylować wtedy ok 130 stopni.

To w zasadzie bardzo w skrócie opisana procedura.Jak pewnie zauważyłeś nie jest to tak łatwe jak się wydaje i wymaga doświadczenia.

Tak na zakończenie silnik TRX jest trudny w regulacji i wrażliwy szczególnie na dolną śrubę.Czasem wystarczy włożyć srubokręt i dotknąć a już zmieniają się parametry.

Moja rada jest taka abyś poszukał kogoś doświadczonego w okolicy kto będzie ci w stanie pomóc.

Porady na odległośc to jak lizanie loda przez szybę.Każdy egzemplarz wymaga indywidualnego podejścia.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.