MironRC Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Witam! Kupiłem niedawno silnik MDS 68 FS PRo, czy ktoś z kolegów spotkał sie z tym silniczkiem? 1.Silnik jest nowy, ale w najwyzszym położeniu tłoka jest odczuwalne lekkie zablokowanie, czy to normalne?po dotarciu to minie? 2. Na jakim paliwie najlepiej go docierać?świeca A3 będzie dobra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Tak,blokowanie się tłoka w świeżym nie doatrtym silniku jest w 100% normalne,po dotarciu nie bvędzie to miało miejsca.Nie powinieneś silnikiem w tym stanie na siłę kręcić b nie porysować cylindra i tłoka.Najlepsze na dotarcie jest paliwo o zawartości 80% metanolu i 20% oleju rycynowego,czyli tak zwana docieraniówka 80/20(polecam firmę Model Technics i Proxim).Na świecy A3 bez problemu go uruchomisz ale do silnika tej wielkości jest to świeca znacznie za gorąca-do tego silnika idealna jest świeca Os Max No.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Witam! Panowie jakie śmigło trzypłatowe można założyć do MDS 68 FS PRO? dwupłatowe mam 12x6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Zwykle dobiera się to w ten sposób że średnicę zmniejsza się o 1" zaś skok zwiększa o 1".Wynika z tego że do Twojego silnika odpowiednie jest śmigło 11x7 na przykład takie:. http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_29_238&products_id=2543 EDIT:poprawiłem literówkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 średnicę zwiększa się o 1" zaś skok zwiększa o 1".Wynika z tego że do Twojego silnika odpowiednie jest śmigło 11x7 tzn średnice zmniejsza a skok zwiększa, tak? pomyliło Co sie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baxter12 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Pomyliło mu się, wiedział że dzwoniło, tylko nie wiedział w którym kościele. Zmniejszasz o 10% średnicę LUB skok śmigła. A nie obydwa jednocześnie. Te 10% to w warunkach modelarskich wychodzi oczywiście 1 cal W przypadku 4 łopatowego 17%, tak na marginesie, gdybyś miał ochotę. Baxter Edit 11x6 lub 12x5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 no właśnie tez tak myślałem ale nie mogel znaleźć na forum, dzięki ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Było. Sam nawet pisałem ... :evil: Guru Schier w Miniaturowym Lotnictwie, wyd. 3, na str. 155, w tabl. 8-1 podaje, że śmigło 3 łopatowe = 0,93, a 4 łopatowe = 0,88 średnicy śmigła 2 łopatowego. Amen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 a co ze skokiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Skok pozostaje bez zmian. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Kurcze.ale zdania podzielone,co modelarz to inna opinia na ten temat .Ja stosuję zasadę średnica -10% skok +10% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.