Skocz do zawartości

Łódka - katamaran, problem z połączeniami.


kemagz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

 

Na wstępie chcę zaznaczyć że jestem początkującym modelarzem, proszę o wyrozumiałość.

 

Chcę wyposażyć w elektronikę łódkę katamaran. Wyposażenie:

 

2x aku (12V) - złączone równolegle.

2x regulatory z BEC

2x Silniki

1x Odbiornik RC.

 

Chcę podłączyć odbiornik RC z jednego BEC, a z drugiego sterownik oświetlenia. Pytanie tylko jak to wszystko podłączyć i jak zabezpieczyć, mógł bym prosić o jakiś schemat ?

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie zrozumieliśmy się, temat wyżej czytałem już wczesniej. Jest pomocny jeśli ktoś ma problemy z połączeniem 2 silników pod jeden regulator. Ja pytam o podłączenia i zabezpiczenia to znaczy np. czy poprawne jest połączenie 2 regli z jednego źródła (aku bedą złączone równolegle) czy też może nie łączyć aku równolegle tylko z jednego zasilac: aku -> regulator (BEC -> odbniornik) - > silnik, z drugiego: aku -> regulator (BEC -> swiatla) -> silnik, tyle tylko ze wtedy będzie inny pobor i aku będą się złużywać nierównomiernie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dodam tylko że z beca do oświetlenia z wtyczki któa idzie do odbiornika (regulacja obrotów silnika) wyjmujesz czerwony kabelek i tam podpinasz + światła lub modułu oświetlenia.

Czyli z 1 beca zasilasz odbiornik, z drugiego oświetlenie (warto sobie zrobić drabinkę z pinów od PC-eta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od końca.

Serwo zasilane jest poprzez

odbiornik a do niego przypięte żródło zasilania

Kabelki w serwach , becach reglach są standardowe ( żółty kabelek ,czasami biały ) to sygnał , czerwony "+" a czarny lub brązowy "-"

 

Drabinka - pewnie wiesz jak wygląda wtyk IDE do dysku PC ?