kemagz Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Witam kolegów. Na wstępie chcę zaznaczyć że jestem początkującym modelarzem, proszę o wyrozumiałość. Chcę wyposażyć w elektronikę łódkę katamaran. Wyposażenie: 2x aku (12V) - złączone równolegle. 2x regulatory z BEC 2x Silniki 1x Odbiornik RC. Chcę podłączyć odbiornik RC z jednego BEC, a z drugiego sterownik oświetlenia. Pytanie tylko jak to wszystko podłączyć i jak zabezpieczyć, mógł bym prosić o jakiś schemat ? Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Jak wół jest opisane to , razem ze zdjęciami , jakieś 2 cm nad Twoim postem. Wystarczy kliknąć myszką , nawet nie trzeba szukać. :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kemagz Posted December 1, 2009 Author Share Posted December 1, 2009 Hmm, nie zrozumieliśmy się, temat wyżej czytałem już wczesniej. Jest pomocny jeśli ktoś ma problemy z połączeniem 2 silników pod jeden regulator. Ja pytam o podłączenia i zabezpiczenia to znaczy np. czy poprawne jest połączenie 2 regli z jednego źródła (aku bedą złączone równolegle) czy też może nie łączyć aku równolegle tylko z jednego zasilac: aku -> regulator (BEC -> odbniornik) - > silnik, z drugiego: aku -> regulator (BEC -> swiatla) -> silnik, tyle tylko ze wtedy będzie inny pobor i aku będą się złużywać nierównomiernie. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4107 Chyba jednak nawet nie zajrzałeś. A sposoby czy łączyć równolegle czy nie , to oczywiście , że lepiej łączyć równolegle, ale nie zawsze tak można szczególnie jak pakiety siedzą w osobnych skrzydłach czy kadłubach. Link to comment Share on other sites More sharing options...