Skocz do zawartości

Easy Glider - fabryczny napęd (szczotka)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie brzmi, czy na tym silniku i powiedzmy pakiecie 3s z Honey Bee King'a (regler szczotkowy 20A) bedzie to w stanie uniesc sredni zestaw FPV - powiedzmy z betatronic 500mW? Czy z miejsca trzeba zmieniac naped na bezszczote... W gre wchodzi jeszcze ASW28 bo teoretycznie jest z napedem i reglerem ale duzo pisaliscie o jego delikatnie gorszych wlasnosciach lotnych.

Opublikowano

Oryginalna 400tka z przekładnią daje radę na 3s. Jednak wznoszenie nadal ma 'takie sobie' i obawiam sie, że wpakowanie mu jeszcze sprzętu FPV będzie zbytnim obciążeniem modelu. Będziesz musiał gonić model na silniku w górę dużo dłużej, co wiąże się z większym obciążeniem silnika i szybszą możliwością jego spalenia.

Opublikowano

Latałem modelem w konfiguracji takiej "jak fabryka dała" czyli pakiet NiMh, z aparatem fotograficznym 250g wagi. Model wznosił się do góry pewnie, choć niespiesznie. jedyna zmiana jakiej dokonałem to wymiana śmogła na nieco agresywniejsze, chyba 7 calowe. Nie pamiętam, w każdym razie byłó o rozmiar większe niż oryginalne.

Filmy z lotu masz tutaj:

 

Jeżeli masz zamiar zainwestować w FPV, to te 150 zł które powinieneś zainwestować w napęd bezszczotkowy, nie zrujnuje ci budżetu. a komfort lotu będzie duży.

 

baxter

Opublikowano

Tak jak mowie jutro jeszcze jade obejrzec ASW28 RCM Pelikan. 360 zł za komplet z 4 serwami, trojfazą i reglerem. Bede dzisiaj z tym spał :wink: easy glider electric 311 zł za goly tylko z silnikiem. Regler mam 20A. Co do pakietu to planuje 2 ogniwa Life (3,3v) 2300 za 62 zl sztuka. "Podobno" kilka tysiecy cykli... nie wiem ile w tym prawdy ale wygodniejwsze i taniej wychodzi od LIPO.

Opublikowano

planuje 2 ogniwa Life (3,3v) 2300 za 62 zl sztuka. "Podobno" kilka tysiecy cykli... nie wiem ile w tym prawdy ale wygodniejwsze i taniej wychodzi od LIPO

Jak wyliczyłes że tanio? pakiet LiPo 2200mAh 3S kosztuje 100zł.

Pod FPV, to sie kupuje goły płatowiec, uzbraja się go samemu, dokłada się węgiel. Poczytaj, są o tym wątki.

 

baxter

Opublikowano

Taniej poniewaz zakladam ze silnik zostanie szczotkowy 6 V speed 400. Dwa ogniwa dadzą 6,6 V a wiec wystarczy. Life bardziej zywotne. Goly platowiec to za duzo kombinowania. Interesuje mnie min. zestaw z silnikiem. Ogladam wlasnie jak lata ten asw 28 i musze przyznac ze obiecujaco. Na fabrycznej troj fazie...

Opublikowano

Cześć Pmaverick.

Proponuje zrobić takie porównanie. Położyć obok siebie EG i ASW i popatrzeć na nie z góry. I co? Jakie nasuwają się skojarzenia? Jak dla mnie EG wygląda jak ciężarówka w porównaniu do smukłej i filigranowej sylwetki ASW.

MOIM zdaniem ASW kompletnie nie nadaje się do Twoich celów, w kadłubie nie ma prawie miejsca na dodatkowe wyposażenie.

Opublikowano

baxter - to jest rada w temacie? daruj sobie prosze bo to w zaden sposob nie byl konstruktywny komentarz. Co do popatrzenia z góry to moze i racja. Kabina ASW nie jest wcale taka mała - i do tego przeszklona. Hmm, no fakt, wiecej EG jako platform sie kreci po niebie wiec to tez jakas sugestia. Jutro sie przyjze i cos wybiore.

Opublikowano

baxter - to jest rada w temacie

Tak, to rada. Na dodatek dobra.

Inwestujesz w video, a szukasz żadnych oszczędności na napędzie, który może pomóc ci to wyposażenie dowieźć w całości. Zamiast koncentrować się na locie i filmowaniu będziesz walczyć z powolnym płatowcem.

A'propos - jaki będzie pobór prądu i ile faktycznie będzie wynosić napięcie pakietu 2s LiFe pod obciążeniem? Rzuć okiem na wykres.

Z tą mocą 400-tka będzie kiepska nawet jako wiatraczek w upalny dzień. A ty chcesz dociążyć płatowiec i wozić video po niebie.

Opublikowano

Twoja wypowiedz to jest konstruktywna rada kojot i dzięki - przemyśle. Coraz bardziej skłaniam się ku temu ASW 28 bo w komplecie za 360zł mamy juz napęd, dający mu z tego co widzialem na filmach calkiem przyzwoite parametry wznoszenia. Mam LiPol'a 1000mAh 3s 11,1 V od Honey Bee. Na wiele to nie starczy, ale na obloty powinno. Dodam jeszcze, że zestaw Video dopiero po świętach a do tej pory model będzie woził sie leniwie po niebie i bede testował zasieg aparatury.

Opublikowano

Ponieważ miałem okazję polatać zarówno ASW28, jak i EG, to wtrącę swoje 3grosze.

Ja bym wybrał EG ze względu na właściwości lotne, predysponujące ten model do stabilnego, powlnego latania z kamerą. Do noszenia tego dodatkowego obciążenia, niestety potrzebny jest też silnik bezszczotkowy, chociaż można się pokusić o przerobienie tego dopiero po pierwszych lotach.

Jeśli koniecznie chcesz zaoszczędzić parę złotych, to zastanów się nad Easy Starem.

 

ASW28 polecił bym tylko jako trening przed większą makietą szybowca - naprawdę uczy koncentracji żeby nie wpaść w korkociąg.

 

No i żeby nie było, że moje rady są bezinteresowne :wink:

napisz, może dogadamy się co do EG.

Gość Anonymous
Opublikowano

Coraz bardziej skłaniam się ku temu ASW 28 bo w komplecie za 360zł mamy juz napęd, dający mu z tego co widzialem na filmach calkiem przyzwoite parametry wznoszenia

Zastanów się dobrze...Jeśli szukasz zestawu z napędem, to o wiele lepiej (moim zdaniem) dołożyć pare złoty i kupić Elektro Juniora od Graupnera.

Nie latałem ASW 28, ale z wątków na forum wynika, że łatwo przepada przy mniejszych prędkościach i nie jat zaprojektowany pod dodatkowe obciążenia.

Easy star, Easy Glider i Elektro Junior to prawdziwe podniebne ciężarówki - nawet dodatkowe 30-40 dkg nie robi na nich większego wrażenia.

Opublikowano

Kup eg-pro tylko daj mu bezszczotkę 3f - model targnie i 0,5kg a lata naprawdę majestatycznie i dosyć powoli. Steruje sie nim bardzo poprawnie i kosztuje mniej niż Asw.

 

 

Do kumpla eg- pro wsadziliśmy silnik e-max 2822 - 40zł i już na takim silniku nieźle pomykał.

Opublikowano

ASW nie lata zbyt dobrze i moim zdanie nie nadaje się na nosiciela sprzętu. Widziałem i latałem EG i ASW. EG z FPV naprawdę mocno dociążony, ASW golec - jak fabryka wypuściła. Niestety ASW nie dorasta do przysłowiowych pięt własnościami lotnymi. A że ładny, cóż wiele ładnych rzeczy nie lata i ASW nie jest tu wyjątkiem. A jeżeli mówimy o oszczędzaniu policz sobie pierwszego kreta z FPV i ASW, będziesz miał odpowiedź. Proponuję policzyć też środki i czas włożone we wzmacnianie ASW i zsumować.

Opublikowano

baxter - to jest rada w temacie?

Tak to jest rada pod tytułem - kubełek zimnej wody na łeb.

Widzę zadziałała, zacząłeś słuchać kolegów.

Znaczy się była dobra.

 

Baxter

Opublikowano

Witam!

Latałem ASW z fabrycznym silnikiem. Jest tylko jedno ale. Trzeba do lipoli 3S wymienić regulator. Ten fabryczny działa tylko z 2S. Na 3S nie miał ochoty kręcić silnikiem.

Opublikowano

Decyzja zapadla. W poniedzialek jade po Easy Glider'a Pro. Silnik na poczatek od Honey Bee ing'a E sky'a - bezszczotka. 3700 Kv wiec nie wiem czy nie za duzo. Regler 25A tez od King'a i rowniez Esky'a. Nie wiem tylko jakie smiglo. Serwa planuje 4x cyfrowe eskyowe. To pierwszy kontakt z elektrykami. Do tej pory tylko spaliny. Pakiet na poczatek tez esky'a 3s 1100 mAh.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.