Jump to content

Easy Glider - fabryczny napęd (szczotka)


Recommended Posts

Pytanie brzmi, czy na tym silniku i powiedzmy pakiecie 3s z Honey Bee King'a (regler szczotkowy 20A) bedzie to w stanie uniesc sredni zestaw FPV - powiedzmy z betatronic 500mW? Czy z miejsca trzeba zmieniac naped na bezszczote... W gre wchodzi jeszcze ASW28 bo teoretycznie jest z napedem i reglerem ale duzo pisaliscie o jego delikatnie gorszych wlasnosciach lotnych.

Link to comment
Share on other sites

Oryginalna 400tka z przekładnią daje radę na 3s. Jednak wznoszenie nadal ma 'takie sobie' i obawiam sie, że wpakowanie mu jeszcze sprzętu FPV będzie zbytnim obciążeniem modelu. Będziesz musiał gonić model na silniku w górę dużo dłużej, co wiąże się z większym obciążeniem silnika i szybszą możliwością jego spalenia.

Link to comment
Share on other sites

Latałem modelem w konfiguracji takiej "jak fabryka dała" czyli pakiet NiMh, z aparatem fotograficznym 250g wagi. Model wznosił się do góry pewnie, choć niespiesznie. jedyna zmiana jakiej dokonałem to wymiana śmogła na nieco agresywniejsze, chyba 7 calowe. Nie pamiętam, w każdym razie byłó o rozmiar większe niż oryginalne.

Filmy z lotu masz tutaj:

 

Jeżeli masz zamiar zainwestować w FPV, to te 150 zł które powinieneś zainwestować w napęd bezszczotkowy, nie zrujnuje ci budżetu. a komfort lotu będzie duży.

 

baxter

Link to comment
Share on other sites

Tak jak mowie jutro jeszcze jade obejrzec ASW28 RCM Pelikan. 360 zł za komplet z 4 serwami, trojfazą i reglerem. Bede dzisiaj z tym spał :wink: easy glider electric 311 zł za goly tylko z silnikiem. Regler mam 20A. Co do pakietu to planuje 2 ogniwa Life (3,3v) 2300 za 62 zl sztuka. "Podobno" kilka tysiecy cykli... nie wiem ile w tym prawdy ale wygodniejwsze i taniej wychodzi od LIPO.

Link to comment
Share on other sites

planuje 2 ogniwa Life (3,3v) 2300 za 62 zl sztuka. "Podobno" kilka tysiecy cykli... nie wiem ile w tym prawdy ale wygodniejwsze i taniej wychodzi od LIPO

Jak wyliczyłes że tanio? pakiet LiPo 2200mAh 3S kosztuje 100zł.

Pod FPV, to sie kupuje goły płatowiec, uzbraja się go samemu, dokłada się węgiel. Poczytaj, są o tym wątki.

 

baxter

Link to comment
Share on other sites

Taniej poniewaz zakladam ze silnik zostanie szczotkowy 6 V speed 400. Dwa ogniwa dadzą 6,6 V a wiec wystarczy. Life bardziej zywotne. Goly platowiec to za duzo kombinowania. Interesuje mnie min. zestaw z silnikiem. Ogladam wlasnie jak lata ten asw 28 i musze przyznac ze obiecujaco. Na fabrycznej troj fazie...

Link to comment
Share on other sites

Cześć Pmaverick.

Proponuje zrobić takie porównanie. Położyć obok siebie EG i ASW i popatrzeć na nie z góry. I co? Jakie nasuwają się skojarzenia? Jak dla mnie EG wygląda jak ciężarówka w porównaniu do smukłej i filigranowej sylwetki ASW.

MOIM zdaniem ASW kompletnie nie nadaje się do Twoich celów, w kadłubie nie ma prawie miejsca na dodatkowe wyposażenie.

Link to comment
Share on other sites

baxter - to jest rada w temacie? daruj sobie prosze bo to w zaden sposob nie byl konstruktywny komentarz. Co do popatrzenia z góry to moze i racja. Kabina ASW nie jest wcale taka mała - i do tego przeszklona. Hmm, no fakt, wiecej EG jako platform sie kreci po niebie wiec to tez jakas sugestia. Jutro sie przyjze i cos wybiore.

Link to comment
Share on other sites

baxter - to jest rada w temacie

Tak, to rada. Na dodatek dobra.

Inwestujesz w video, a szukasz żadnych oszczędności na napędzie, który może pomóc ci to wyposażenie dowieźć w całości. Zamiast koncentrować się na locie i filmowaniu będziesz walczyć z powolnym płatowcem.

A'propos - jaki będzie pobór prądu i ile faktycznie będzie wynosić napięcie pakietu 2s LiFe pod obciążeniem? Rzuć okiem na wykres.

Z tą mocą 400-tka będzie kiepska nawet jako wiatraczek w upalny dzień. A ty chcesz dociążyć płatowiec i wozić video po niebie.

Link to comment
Share on other sites

Twoja wypowiedz to jest konstruktywna rada kojot i dzięki - przemyśle. Coraz bardziej skłaniam się ku temu ASW 28 bo w komplecie za 360zł mamy juz napęd, dający mu z tego co widzialem na filmach calkiem przyzwoite parametry wznoszenia. Mam LiPol'a 1000mAh 3s 11,1 V od Honey Bee. Na wiele to nie starczy, ale na obloty powinno. Dodam jeszcze, że zestaw Video dopiero po świętach a do tej pory model będzie woził sie leniwie po niebie i bede testował zasieg aparatury.

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ miałem okazję polatać zarówno ASW28, jak i EG, to wtrącę swoje 3grosze.

Ja bym wybrał EG ze względu na właściwości lotne, predysponujące ten model do stabilnego, powlnego latania z kamerą. Do noszenia tego dodatkowego obciążenia, niestety potrzebny jest też silnik bezszczotkowy, chociaż można się pokusić o przerobienie tego dopiero po pierwszych lotach.

Jeśli koniecznie chcesz zaoszczędzić parę złotych, to zastanów się nad Easy Starem.

 

ASW28 polecił bym tylko jako trening przed większą makietą szybowca - naprawdę uczy koncentracji żeby nie wpaść w korkociąg.

 

No i żeby nie było, że moje rady są bezinteresowne :wink:

napisz, może dogadamy się co do EG.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Coraz bardziej skłaniam się ku temu ASW 28 bo w komplecie za 360zł mamy juz napęd, dający mu z tego co widzialem na filmach calkiem przyzwoite parametry wznoszenia

Zastanów się dobrze...Jeśli szukasz zestawu z napędem, to o wiele lepiej (moim zdaniem) dołożyć pare złoty i kupić Elektro Juniora od Graupnera.

Nie latałem ASW 28, ale z wątków na forum wynika, że łatwo przepada przy mniejszych prędkościach i nie jat zaprojektowany pod dodatkowe obciążenia.

Easy star, Easy Glider i Elektro Junior to prawdziwe podniebne ciężarówki - nawet dodatkowe 30-40 dkg nie robi na nich większego wrażenia.

Link to comment
Share on other sites

Kup eg-pro tylko daj mu bezszczotkę 3f - model targnie i 0,5kg a lata naprawdę majestatycznie i dosyć powoli. Steruje sie nim bardzo poprawnie i kosztuje mniej niż Asw.

 

 

Do kumpla eg- pro wsadziliśmy silnik e-max 2822 - 40zł i już na takim silniku nieźle pomykał.

Link to comment
Share on other sites

ASW nie lata zbyt dobrze i moim zdanie nie nadaje się na nosiciela sprzętu. Widziałem i latałem EG i ASW. EG z FPV naprawdę mocno dociążony, ASW golec - jak fabryka wypuściła. Niestety ASW nie dorasta do przysłowiowych pięt własnościami lotnymi. A że ładny, cóż wiele ładnych rzeczy nie lata i ASW nie jest tu wyjątkiem. A jeżeli mówimy o oszczędzaniu policz sobie pierwszego kreta z FPV i ASW, będziesz miał odpowiedź. Proponuję policzyć też środki i czas włożone we wzmacnianie ASW i zsumować.

Link to comment
Share on other sites

Decyzja zapadla. W poniedzialek jade po Easy Glider'a Pro. Silnik na poczatek od Honey Bee ing'a E sky'a - bezszczotka. 3700 Kv wiec nie wiem czy nie za duzo. Regler 25A tez od King'a i rowniez Esky'a. Nie wiem tylko jakie smiglo. Serwa planuje 4x cyfrowe eskyowe. To pierwszy kontakt z elektrykami. Do tej pory tylko spaliny. Pakiet na poczatek tez esky'a 3s 1100 mAh.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.