Janosik72 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 No !!! Dzis moje Xeno pierwszy raz poszybowalo na zboczu. Wialo dzis okolo 20mil /h okolo 9m/s Xeno dzielnie sobie radzi z takim wicherkiem ,ale to juz za duzo , modelem troche wyrabialo :mrgreen: Szybuje pewnie i slucha reki . Niestety przy ladowaniu uszkodzilem serwo (wrypalem sie na krzak) i dalszych lotow juz nie bylo :cry: wiec i filmu brak mysle ze nastepnym razem cos sie sfilmuje . Jan
Andych Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Krzysiek, silnik będzie OK., ciekawe, jakim pakietem się wyważy. Ja mam ten: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4916&Product_Name=TR_35-36A_1450kv_Brushless_Outrunner_(Eq:2814 , jest trochę mocniejszy od Twojego, pewnie śmigło dasz 9x5, mój na 9x6 idzie pionowo w górę.
Andych Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 Wczoraj pierwszy raz po wielkich śniegach wybraliśmy się na lotnisko. Korzystając z okazji założyłem na Xeno dwie kamerki i powstał film z lotu. We fragmencie mocno zakręcony, ale Xeno tak lubi na silniku poszaleć, bez wspomagania napędem raczej jest ociężałe. Przez swój profil w locie szybowym trochę sie kolebie, samo poszukując równowagi, to mija w locie odwróconym, wówczas idzie jak po sznurku. ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/Xeno2kam.MPG
Andych Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 A ile ma mieć, zrobię na miarę, tylko, co tam jeszcze będzie widać? Edit: Tak do testu: http://153.19.156.122:86/flashvod.html?src=Xeno2kam&speed=1
kaczmarsky Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 Witam. Dziś między deszczami udało mi się zrobić pierwszy zapoznawczy lot moim Xeno. Trochę danych: masa modelu gotowego do lotu 810 gram, środek ciężkości zgodnie z instrukcją. Na wyposażeniu modelu silnik RAY C2830/09, śmigło Cam Prop 8x6, regulator Spin33, akumulator Turnigy 1300/3S. Aparatura DX6i z odbiornikiem AR6100. Po locie odczytałem parametry z regulatora. Temperatura regulatora 34*C, max prąd 19,3A, max obroty 11860, czas lotu na silniku 17 minut, łączny czas lotu ponad 23 min. Temperatura pakietu prawie taka sama jak regulatora. W locie model szybki, na pełnym gazie idzie niemal pionowo do góry. W zakrętach trochę przepada i trzeba sporo zaciągać drąga wysokości. Z nieznacznym opóźnieniem reaguje na wychylenia drążków ale to chyba da się poprawić zwiększając wychylenia sterów. Martwi mnie tylko delikatność elaporu. To jednak nie to samo co EPP. W czasie transportu zagiął się i pękł niewielki fragment statecznika pionowego. Co prawda pokleiłem cyjanopanem ale jak tak dalej pójdzie to model nie wytrzyma do końca sezonu.
avere Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Witam , gdzie można zamówić torbę Multiplex dla Xeno ?. Dziękuję
avere Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Witam , chciałem Wam napisać kilka uwag o Modelu Xeno w wersji zmotoryzowanej , ponieważ nie mam w pobliżu możliwości latania na zboczu , więc zacząłem się rozglądać za silnikiem ,a ponieważ dysponowałem już regulatorem Advence 30A Plus + karta oraz łopatkami Aeronaut wydawało mi się zbędnie kupować zestaw moto Multiplexa z silnikiem i reg. 20A za 450 zł. Taki zestaw napędowy + silnik C2830 / 9 ( dobór silnika ustaliłem z kolega z naszego forum ) , udało mi się jednak kupić dzięki zaangażowaniu kolegi w sklepie ABC RC w Mysłowicach., któremu dziękuję za pomoc. Pierwsze wrażenia po oblocie wersji motorowej w dniu dzisiejszym : 1. uważam że model można śmiało polecić każdemu kto ma opanowane latanie z lotkami, np. motoszybowce. 1.2. model łączyłem następującymi klejami : a. DISTAL przezroczysty dla połączenia kadłuba z tworzywa ze skrzydłami , tu wystarczy 1-o opakowanie. b. UHU POR dla sklejenia 2 szt. części z eloporar w gondoli c. CA gęsty Jocker 20 gram dla pozostałych połączeń . 2. celowe jest wyważenie modelu na 220 mm od czoła , tak jak na rys. Ja podczas wyważania w domu miałem 15 gram ołowiu na wysokości łożyska przed piastą . 2.1. sprawdzić podczas oblatywania pole tolerancji 20 mm tj. +/- 10 mm z wym.220 mm czy model nie ma tendencji do szybkiego przy ziemnienia , wtedy zdejmujemy mu z ogona ołów aż do wykrycia bardzo lekkiego pompowania,w tedy dodajemy trochę ołowiu , lub pozostawiamy. Xeno po silnym wyrzucie powinno wykonać spokojny lot szybowcowy nad terenem płaskim o długości min.20m. z lotkami ustawionymi na 0 mm. 2.2. do lotu silnikowego sprawdzić ustawienie lotek , po winne mieć wychylenie do góry , a dokładnie max. + 14 mm , tak jak w instrukcji . Włączyć funkcje DELTA , lotki ustawiają się i w górę.... Takie ustawienie pozwoli na bezproblemowy start do lotu wznoszącego . 2.3. model ma tendencję do samostateczności tj krótkie oddanie dzwigni nie powoduje że model wykonuje jakieś dziwne ewolucje zmierzające do powitania matki ziemi. 3. ja zastosowałem w/w silnik ze śmigłem podcinanym Aeronaut 9x 5 ( oryginalnie było 9,5 x 5 ) , model przy 90% mocy , wznosi się idealnie pionowo i wykonuje ten manewr bardzo łatwo . Pakiet to Lecho/Fully Max 3s,1000mAh, 25 C , aparatura to SANVA 8000 2,4GHz. 4. Xeno, może lądować z bardzo małą prędkością przy ziemnienia, lądowanie jest miękkie i lekko dotyka trawy, pewnie ma na to wpływ mała waga li-pol 90 + silnik 50+ odbiornik 14 + regulator 25 + 2 serwa metal 26 + buzzer 4,5 + łopatki 8,4 gram. Tu nie miałem potrzeby zamiany lotek z funkcji DELTA na inne mixowania ,ale które również próbowałem. 5. trwałość materiału ELAPOR :twisted: , po lądowaniach , w domu krawędzie natarcia moczyłem w gorącej wodzie , trochę pomaga , materiał jakby puchł i wgniecenia są mniej widoczne, trzeba nakleić więcej taśmy zbrojeniowej :cry: Ale można z tego materiału zetrzeć zabrudzenia pozostawione przez trawę oraz piasek typowymi środkami czystości , które stosujemy w kuchni. oraz model mieści się również w całości w takim bagarzniku jak u mnie tj. w Grande Punto. To są moje pierwsze wrażenia z pierwszego dnia oblatywania Xeno. Pozdrawiam
Gość horn3t Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Zastanawiają mnie, powszechnie podawane parametry: „Masa do lotu - szybowiec / elektro szybowiec : 395 g / 460 g” Z ciekawości wsadziłem go na wagę i jak nic wyszło 650 gram, po co tak ściemniać? Zresztą taka gazeta by latać nie chciała, niestety nie poważyłem elementów, jak ktoś ma jeszcze niezłożony to może uzupełni. Dotarło Xeno do mnie waga wszystkich niezłożonych części 460 g. Pokleiłem go w 2 godziny, wszystko na CA zostało tylko wstawienie serw i odbiornika. Napęd sterów zmieniam z dołu na górę, bezpieczniejsze przy lądowaniach w trawie i krzakach. Model robię w wersji czysto szybowcowej wyłącznie na zbocze jako rezerwowy na słabsze dmuchanie. I skończony moja waga do lotu 640g. Oblot xeno http-~~-//www.youtube.com/watch?v=m5lpa68JYmE Model ma dwie wady pierwsza to sposób napędu sterów oryginalnie ma wszystko na dole więc popychacze łatwo mogą uszkodzić serwa podczas twardych lądowań w trawie lub krzaczkach. Warto to przerobić i dać na górę popychacze co zrobiłem. Druga wada marketingowa, sprzedawcy podaja masę modelu w wersji szybowcowej tu cyt. z modele sklep "Waga (gotowego do lotu): 395 g (szybowiec)" co jest absolutną nieprawdą bo model przed złożeniem ma wagę 460 a po zmontowaniu z wyposażeniem mój waży 640 g. (producent w instrukcji podaje właściwie dane) Nie jest to wada dyskwalifikująca bo przy pow. 32 dm daje przyzwoite obciążenie 20g na dm. ale miało być lżej. Pierwsze poważne loty odbyły się na zboczu w Unisławiu w pradolinie Wisły wiało około 9 m/s. Model bardzo fajny dający dużo frajdy, zbocze to jego żywioł na pewno na każde latanie będę go zabierał aby trochę poszaleć.
Andych Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 WOW, czym Ty go tak ładnie okleiłeś?
Gość horn3t Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 To niebieskie to zwykła okleina-folia, mam taki patent że naklejam a potem traktuje suszarką do włosów na maksymalnym grzaniu ładnie przylega do pianki i dodatkowo wzmacnia tylko nie można przesądzić z ilością , żeby nie przegiąć z masą no chyba że nie ma to dla nas znaczenia. tu na zboczu
Gość horn3t Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 ... z dziś w drugiej części lata Xeno na zboczu http://www.youtube.com/watch?v=_7h7zA5L35Q
attyla Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 I jak wypadło porównanie z klasycznymi konstrukcjami modeli ?
Gość horn3t Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 I jak wypadło porównanie z klasycznymi konstrukcjami modeli ? Wrażenia z latania bardzo dobre, lata to inaczej niż tradycyjny szybowiec (niektóre manewry zwłaszcza zakręty trzeba trochę inaczej wykonywać) pomimo nie dużej wagi przebija się ładnie przez wiatr i rozpędza, generalnie model lubi szybkie latania. Latałem przy wietrze w granicach około 10 m/s czekam teraz na słabsze dmuchanie jak się będzie latało zobaczymy i opisze. Jak się przesiadłem z pianki na drewniaka Blejzyka to powiedziałem, że żadnych więcej pianek i tego typu wynalazków nie chcę. Jednak zweryfikowałem swój pogląd i mam Xeno z którego jestem zadowolony.
avere Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam, postanowiłem załączyć Wam zdjęcia z mojego Xeno , które jest drugim skrzydłem zbudowanym na bazie zebranych doświadczeń z pierwszym skrzydełkiem Xeno , zdjęcia przedstawiają model po około 3-ch tygodniach eksploatacji, aktualnie model użytkuję w wersji tak jak na foto , tj, na zbocze , aktualna waga 670 gram w tej wersji , na to miast po dodaniu Li-pol i napędu uzyskuje wagę 830 gram, : Na tym zdjęciu pokazałem wzmocnienia w nosku , oraz widoczne są ślady laminowania części czołowej tkaniną 140 gram+Epidian, a noski z laminatu 0,9mm wkleiłem żywicą 15 minutową ( widoczny pakiet z celami Cadnica Sanyo AR500mAh , służy mi do zasilania odbiornika w wersji szybowcowej ) Cały model w 80% jest oklejony taśmą przezroczysta samoprzylepną TESA o szer 50 mm W miarę zbieranych informacji postaram się załączyć aktualizację . Pozdrawiam
jary14 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam, Cóż, takim śmiesznym przypadkiem... ja również stałem się posiadaczem Xeno. Dzisiaj byłem pierwszy raz od dłuuuższego czasu na "lotnisku" i postanowiłem oblatać właśnie to skrzydełko. Wiatr trochę wiał.. no nawet bardzo trochę... :wink: No ale poczekałem na chwilę bez wiatru i na mój znak, tata rzucił model. Byłem bardzo ciekawy jak to wszystko wyjdzie, bo jeszcze nigdy wcześniej nie miałem latającego skrzydła. Model poleciał jak po sznurku... a w zasadzie cienkim sznureczku, bo był bardzo nerwowy... i bardzo podatny na wiatr. Rzucało nim jak... :devil: . Aż postanowiłem wylądować i trochę przeczekać. W czasie owego czekania, pobawiłem się aparaturą i ustawiłem DR na 60%. I to było to ! Na 60% model nadaje się idealnie do rekreacyjnego latania, jednak gdy chcemy się ostrzej pobawić, lub po prostu wieje wiatr i potrzebujemy agresywniejszego modelu, to wyłączamy D/R i mamy skrzydełko z pazurem :twisted: :twisted: :twisted: Na temat złego(i potwornie drogiego) rozwiązania z napędem nie moe się wypowiedzieć, bo ja mam w wersji MacGyver - sprawdza się znakomicie Tylko trzeba uważać z wyważeniem. :wink: Parę fotek - ale mało, ponieważ przez pomyłkę wziąłem tylko obiektym 50mm... Ale jeżeli wieczorkiem znowu wyskoczę na locik, to wezmę 300mm Kiedy się wlatam w model, to napiszę więcej (Puki co wylatałęm tylko jeden pakiet 1300mAh) Narazie, mogę powiedzieć, że nie rozumiem negatywnych opinii krążących nt Xeno. Wystarczy rozwiązać problem napędu Aaa i jeszcze, że koniecznie muszę go jakoś pomalować od dołu... :wink:
Andrzej44 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam Czy od razu negatywne opinie? Model czasami bywa prezentowany jako model dla początkujących - to chyba drobna przesada. Podstawowa wada to kłopoty z utrzymaniem prostej przy małej prędkości - albo stateczniki pionowe zbyt małe (patent z powiększeniem na www) albo za blisko osi modelu. Niestety trzeba nauczyć się nim latać - gdy ktoś to potrafi to Xeno to trochę za mało. Ma jedną podstawową zaletę - przekonał mnie, że muszę zainwestować w prawdziwy model akrobacyjny. Pozdrawiam AK
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.