Artur Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 poniewaz zasadniczo mam co nieco do latania zachcialo mi sie powazniejszego modelu znalazłem na stronie Profili model F3A QuasiTurboRaven 91 pod silnik 91 Konstrukcja modelu przewidziana pod styropian kryty balsa rozpietosc 162cm długosc 139cm waga ok 3400g zdecydowalem sie zrezygnowac ze styropianu i zrobic model w pelni balsowy oczywiscie wszystkie proporcje jak i profil zachowalem orginalne, ale konstrukcje musialem zaprojektowac od nowa w proporcjach wyglada nastepujaco: narysowalem wiec i wyciolem podstawowe elementy sklejkowe kadluba laserem tne odrazu 2 sztuki jedna dla mnie i druga dla Tomka wiec mysle ze dolaczy sie z opisami bo powstana 2 blizniacze modele
Ghandi Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Kiedy skonczysz projekt to czy bede mogl sie 'zapisac' na taki komplet? zakochalem sie w akrobatkach
motyl Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Szkoda ze nie daliście znać to i ja bym do cięcia się dopisał
Artur Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2007 widzisz to jest prototyp i nie latwo wszystko przewidziec na poziomie rysowania w corelu , ale na biezco jak cos widze to poprawiam i bedzie mozna wyciac potem wszystko na raz
Tomek Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Na bieżąco z Arturem poprawiamy wstępny projekt ,ale dużo tego nie ma. Zapowiada się piękny model. A przy okazji Artur znowu pokazuje że projektowanie modeli to dla niego pestka !!!
Artur Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2007 no to pokaze jeszcze kawałek kadłuba boki z balsy 4mm tez wyciete laserem i i pozostale balsowe wregi kadluba oczywiscie tez ps: okragly od spodu i nie chce stac bez pudelka :rotfl:
Artur Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2007 maly poradnik jak zrobic trapezowe skrzydlo na symetrycznym profilu i zeby wyszlo prosto zdecydowalem sie na plat nie dzielony co przy rozpietosci 162cm jest do przyjecia a jednak wychodzi lekko wiec najpierw wycinamy zebra montaz przewidzialem na rurkach alu fi 12mm ze wzgledu na duza zbieznosc przednia jest podzielona na 2szt wkładamy gorne dzwigary ,ustawiamy wg planu i zakraplamy wszystko CA nastepnie odwracamy wszystko i wklejamy to samo z 2 strony kiedy dzwigary trzymaja nam calosc mozemy przystapic do wklejenia natarcia kiedy nam to przyschnie pora na kesony, ja to robie tak jak widac na zdjeciu potem z 2 strony, przy okazji dzwigary pomocnicze lotki, spływy, kesony lotki itp wszystkie wzmocnienia kiedy wkleimy wszystkie głowne elementy knstr mozemy wyjac nasze prety ustalajace mozna zajac sie zakonczeniami skrzydel, nakładkami na zebra, wyciac lotki i wkleic im natarcia itd oraz wszystko oszlifowac ale nasze skrzydelko jest idealnie symetryczne i raczej nie ulegnie juz deformacji
motyl Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 montaz przewidzialem na rurkach alu fi 12mm Skąd to podpatrzyłeś ?? Może tu ?? http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=46 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Wracając do tematu to tytuł taki troche odbiegający, bo typowy F3A model ma 2x2m
Artur Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2007 nie bede zaprzeczal i metoda jest genialna w swej prostocie, tylko trzeba idealnie wyciac otwory co przy metodzie laserowej nie stanowi problemu ster poziomy tez robilem tak samo tylko na pretach weglowych fi 3mm
Tomek Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Artur dobijasz mnie . Ty masz już Quatro skończone a ja ledwo kadłub poskładałem (mniej niż na Twoim 1 zdjęciu.) Ale za to ożywiłem Madmana i pora go we wtorek przetestować. Może się spotkamy w Radawcu?
motyl Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 ie bede zaprzeczal i metoda jest genialna w swej prostocie, tylko trzeba idealnie wyciac otwory co przy metodzie laserowej nie stanowi problemu Tradycyjnie również nie ma problemu Wystarczy udać się do sklepu elektronicznego i dopasować odpowiedni skład anteny teleskopowej od radia, tak aby średnica była taka sama jak rurek. Blok składamy i szlifujemy na rurach a później tylko rozsuwamy Zaznacze !! że aby wszystko wyszło ładnie i prosto rury musza być równoległe do siebie, Najprościej ustawić je poziomo na klockach zamocowanych na stołu, pod klocki możemy zawsze dać małe podkładki Równolegle mają być po długości, w poprzek jest to obojętne jak będzie
Artur Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2007 jezeli skrzydło ma spora zbieznosc, i na dodatek skos do tylu (czyli wiekszosc skosu z porzodu) nieda sie zrobic tego na 2 rurkach równoleglych trzeba uzyc 3, czyli 1 po prostu przeciac na polowe oczywiscie wazne jest rozmieszczenie otworów rurki ustawilem na listwach 2cmm wiec najgrubcze zebro prawie dotykalo planu a calosc byla tak spasowana i w sumie dosc ciezka ze nie bylo potrzeby tego wiecej mocowac zebra przesuwaly sie z wyczuwalnym oporem To twoje Motyl skrzydelko bylo malutkie wiec mogles je zamocowac tylko za konce, , ja mialem 150 cmm wiec podparcie dalem tez w srodku, bo by sie ugielo pod wlasnym ciezarem
motyl Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Artur, to co jest na fotce to skrzydełko 1m rozpętości Na dodatek powiem i ci ż epodpierałem je w środku w 2 punktach, czyli opierało się na 4 pkt. Jak widzis zn afoto z przodu leży listwa którą szlifowałem krawędź natarcia. Sklejkowe szablony założone na końcach i podłóg nich listwa natarcia szlifowana, równane wystające dźwigary balsowe i spływ
motyl Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Teraz załapałem o co ci Artur chodziło Tzn nie zrozumiałes o co mi chodiz z tym równoległym ustawieniem rur Powiem inaczej, odległoś rury od rury nie jest ważna i moga być pod skosem do siebie, ale odległoś rury od podłoża w każdym momencie musi być taka sama i np 2cm. Nie ma znaczenia natomiast ze pierwsza rura będzie od podłoża 2cm a druga 4cm. Ważne aby rura po całej długości była równoległa do podłoża Jest to klucz do sukcesu, sam to doświadczyłem jak zauwałem że stół kuchenny ma płaski blat
hubert_tata Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 W zestawach ciętych laserem widziałem, że na żebrach zostawia się technologiczne nóżki i skrzydło montuje sie na równej desce, a potem nóżki sie odcina. Skoro rurki mogą być za wiotkie i trzeba je gdzieś podpierać, to może warto o tym pomyśleć przy rysowaniu ostatecznych planów :?
Artur Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2007 jak bym dodal do zeber jakies nogi to by mi sporo balsy wiecej poszlo, natomiast montaz na rurkach jest wystarczajaco precyzyjny i dokladny i mi pasuje wiec nie widze powodu nic tu zmienac
hubert_tata Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 O większym zużyciu balsy nie pomyślałem, a i o wydłużeniu linii cięcia takowoż nie :oops: Tak więc, rurą Mości Panowie!
Artur Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Opublikowano 4 Maja 2007 skrzydlo moge uznac za wstepnie wykonczone wiec pora dokrecic je do kadluba, oczywiscie wszystkie mocowania i uchwyty sa juz gotowe tak to wyglada w całosci i z drugiej strony w zasadzie to musze wykonczyc lotki, okleic pionowy balsa 1mm, skonczyc zakonczenia sterow i konstrukcyjnie model bede mial skonczony, wiec wezme sie za owiewke, kabinke oraz podwozie jak skoncze wszystko dopiero oklejanie bardzo podoba mi sie waga bo 740 g w tej chwili co wrózy bardzo optymistycznie, choc tak sobie ogladam ten model i widze ze bedzie to niezly przecinak bo choc nie taki malutki (162 cm rozpietosci) to ma jednak tylko 35 dm_2 powierzchni skrzydła co przy 2800g wagi do lotu da mu 80g/dm
Artur Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Opublikowano 13 Maja 2007 poniewaz skonczylem juz wszystkie podstawowe elementy modelu biore sie za kabinke i owiewke no i biore sie w miedzyczasie za oklejanie bedzie czarny + dodatki, jeszcze czarnego modelu nie mialem zaczyna nabierac rasowego charakteru mysliwca, troche mi szkoda ze nie przewidzialem chowanego podwozia bo teraz troche za puzno wyglada mniej wiecej tak: owiewka jeszcze nie do konca dopilowana, a na skonczenie kabinki zabraklo mi troszke styroduru, no i jeszcze musze zrobic jakis wylot powietrza chlodzacego silnik ale to sie zrobi od spodu no i musze zakupic kolpak fi 83mm bo pod taki projektowalem morde
motyl Opublikowano 13 Maja 2007 Opublikowano 13 Maja 2007 Co do oklejanie jeśli dasz się przekonać to nie rób czarnego i to ni e dlatego ze nie ładny. Czarny kolor mocno się nagrzewa i ma to wpływ na fałdowanie foli, ale to mały szczegół. Nagrzewa się cały model w środku balsa zaczyna się troszkę wichrować, ale najgorsze jest to że grzeje się wszystko w środku czyli elektronika na którą wpływa to najbardziej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.