Rogus Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam. Zaczynam zabawę z modelarstwem. Kupiłem silnik http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6536 i regulator http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3729 . Gdy dostałem silnik testowalem go trochę bez obciążenia bo nie wiedziałem że tak nie można. Poszedł troche dymek z niego ale wydaje mi się że to izolacja. W każdym badz razie chodzi tak jak nowy (bez obciazenia) tylko strasznie sie grzał od samego początku. Jak silnik chodzi ze śmigłem to po 20 s kable parzą , regulator i silnik jest gorący. Silnik włączam i powoli podnoszę obroty. Od połowy drążka aż prawie do końca nie ma różnicy a gdy wezmę max to od razu się wyłącza. Gdy trzymam go na niskich obrotach to po 30 s silnik staje. Ten regulator ma 40 A . Podlaczylem inny regulator 20 A i trzymałem go na niskich obrotach to też bardzo zaczął się grzać regulator ale silnik nie. Czy to wina regulatora, że ma za mało mocy ? Jaki powinienem kupić . W specyfikacji silnika pisze 45 ESC. Proszę o pomoc i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Jaki pakiet zasilający i jakie śmigiełko dałeś? Bo to bardzo wysokoobrotowy silnik, więc prąd może być duży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 mam ten silnik i ten ciut wiekszy To chyba taka seria grzeja sie jak zelazko Ja mam w slizgu wiec podlaczylem chlodnice wodna ale efekt nikly Silnik niezle kreci ale sie grzeje i sadze ze polowa energii idzie w cieplo Osobiscie odradzam te silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogus Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Jaki pakiet zasilający i jakie śmigiełko dałeś? Bo to bardzo wysokoobrotowy silnik, więc prąd może być duży. Pakiet Li-po Turnigy 1300 3S a śmigiełko 9x6 @Janosik72 A jaki regulator masz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ten silnik ma kv=5300. masz zdecydowanie za duże śmigło. załóż znacznie mniejsze śmigło np 6x3 i sprawdź. te silniki to chyba pod przekładnie są zaprojektowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Pakiet Li-po Turnigy 1300 3S a śmigiełko 9x6 Seems to have a lot of Power! I use this in my Funjet with a 40A Super Simple ESC and a 2200mah 3S 25C Zippy. With a 3x3 APC prop the motor needs 39A on full throttle. Thrust feels like a little bit more than the standard setup. ABSOLUTELY FANTASTIC SOUND! Incredible motor. I have the funjet ready now and I will test it soon on the flying field.Na 3s i śmigle 3x3 bierze prawie 40A, więc nic dziwnego, że na 9x6 się grzeje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogus Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 A gdybym kupi baterie 4s to by bylo lepiej? Pytam teoretycznie bo wydaje mi sie ze musze kupic to smigiełko ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 A gdybym kupi baterie 4s to by bylo lepiej? Pytam teoretycznie bo wydaje mi sie ze musze kupic to smigiełko ;] Pewnie... usmażysz silnik i regulator i pozbędziesz się kłopotu... :twisted: Może poczytaj trochę o pakietach? :wink: Potrzebujesz co najmniej pakietu 2000mAh 20C, żeby zaspokoić apetyt silnika na prąd. A czy 2S, czy 3S to już zależy od danych technicznych silnika i regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 nie baterie a pakiet . Na pakiecie 4S, silnik i regiel będzie się jeszcze bardziej grzał ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogus Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Potrzebujesz co najmniej pakietu 2000mAh 20C, żeby zaspokoić apetyt silnika na prąd. Do mojego samolotu zaleca sie 1.3 ;] No nic dzieki bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Do mojego samolotu zaleca sie 1.3 ;]A co to za samolot jesli mozna spytac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Pakiet Li-po Turnigy 1300 3S a śmigiełko 9x6Pakiet masz malo wydajny mi przy dwulopatowej srubie fi 32 na 3s bierze cos kolo 60A na 3s 4950mah 20C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Według mnie ten silnik przeznaczony jest raczej do samochodów :roll: Jesli chcesz zastosować go do modelu latającego ze śmigłem to tylko z przekładnią. Pakiet 1300 mAh jest zdecydowanie za mały do tego silnika ,albo jak wolisz Twój silnik jest za duży :wink: Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogus Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Do mojego samolotu zaleca sie 1.3 ;]A co to za samolot jesli mozna spytac ? http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10103&Product_Name=Hobby_King_P-51D_Mustang_Plug-n-Fly Ledwo się mieści pakiet 1.3 Musiałbym troszeczkę poprzerabiać samolot i miejsce na baterie. Troszkę się zle wyraziłem. Ten pakiet zaleca się do samolotu dla silnika który jest dołączony razem z samolotem Silnik za duży czyli 5 min polata i juz padnie bateria czy sa jakieś inne konsekwencje ? Bateria 25-35C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 kup nowy slinik o mocy ok 100W i KV 700-1300 (KV = ilośc obrotów na wolt) zresztą pisze: Motor: C4038-15 Brushless outrunner 700kv PS. tym warbirdem długo nie polatasz jak to twój pierwszy model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 wątpi zeby te 5 min polatal po pierwsze przy 1300 pakiecik spuchnie chyba ze ma 40c to chyba flight power po drugie na 1300 popracuje jakies 20sekund :twisted: smiglo 3x3 czyli to bardziej do pylona , bo ten model to rozniesie samolot osagnie predkosci rzędu 200km/h no i silnik bedzie tak gorący ze wyzre poł samolotu ja bym czym predzej sie go pozbyl tj sprzedal albo zostawil do budowy np samochody albo do jakiegos helika jest jeszcze wyjscie zamocowac przekładnie o przełozeniu na oko co najmniej 6:1 w tedy mozna zalozyc wieksze smiglo ale i to nie wiem.... jakos dzwiek silnika nie bedzie pasowal do samolotu i do obrotow smigla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ten silnik to pomylka do takiego modelu. Ten model to pomylks na start drogi modelarskiej. Jesli chcesz cos w tym stylu (warbird) ,a co pomoze Ci bez frustracji i wielkich zniszczen to kup sobie combata z cyber-fly - jak ladnie pomalujesz to nawet roznicy nie zauwazysz w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogus Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Szczerze mówiąc mój pierwszy i jedyny lot trwał nie więcej niż 30 s a samolot własnie schnie bo musiałem go pokleić... A czemu "zgadłeś " ze długo nie polatałem Za trudny model na poczatek? Wcześniej pływałem ślizgiem i było dużo łatwiej Narazie polatam sobie tym co mam 700kv. A mam takie pytanie jeszcze. Lepsze sa silniki te które się kręcą w srodku inrunnery czy outrunnery ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Poprostu sa inne !!! outrunery sa bardziej sprawne i prostrze w budowie (lzejsze) Twoj silnik to wloz do tego slizgu w tym Mustangu to po 1 silnik za szybki po2 za ciezki po 3 ma za maly moment obrotowy A tak poza tym zmien model do nauki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.