Skocz do zawartości

Gorący regulator i silnik po 30s


Rogus

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zaczynam zabawę z modelarstwem. Kupiłem silnik http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6536 i regulator http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3729 . Gdy dostałem silnik testowalem go trochę bez obciążenia bo nie wiedziałem że tak nie można. Poszedł troche dymek z niego ale wydaje mi się że to izolacja. W każdym badz razie chodzi tak jak nowy (bez obciazenia) tylko strasznie sie grzał od samego początku. Jak silnik chodzi ze śmigłem to po 20 s kable parzą , regulator i silnik jest gorący. Silnik włączam i powoli podnoszę obroty. Od połowy drążka aż prawie do końca nie ma różnicy a gdy wezmę max to od razu się wyłącza. Gdy trzymam go na niskich obrotach to po 30 s silnik staje. Ten regulator ma 40 A . Podlaczylem inny regulator 20 A i trzymałem go na niskich obrotach to też bardzo zaczął się grzać regulator ale silnik nie. Czy to wina regulatora, że ma za mało mocy ? Jaki powinienem kupić . W specyfikacji silnika pisze 45 ESC. Proszę o pomoc i pozdrawiam :)

Opublikowano

mam ten silnik i ten ciut wiekszy

To chyba taka seria grzeja sie jak zelazko Ja mam w slizgu wiec podlaczylem chlodnice wodna ale efekt nikly Silnik niezle kreci ale sie grzeje i sadze ze polowa energii idzie w cieplo

Osobiscie odradzam te silniki

Opublikowano
  Cytat

Jaki pakiet zasilający i jakie śmigiełko dałeś?

Bo to bardzo wysokoobrotowy silnik, więc prąd może być duży.

Pakiet Li-po Turnigy 1300 3S a śmigiełko 9x6

 

@Janosik72 A jaki regulator masz ?

Opublikowano

ten silnik ma kv=5300. masz zdecydowanie za duże śmigło. załóż znacznie mniejsze śmigło np 6x3 i sprawdź.

te silniki to chyba pod przekładnie są zaprojektowane

Opublikowano
  Cytat

Pakiet Li-po Turnigy 1300 3S a śmigiełko 9x6

  Cytat

Seems to have a lot of Power! I use this in my Funjet with a 40A Super Simple ESC and a 2200mah 3S 25C Zippy. With a 3x3 APC prop the motor needs 39A on full throttle. Thrust feels like a little bit more than the standard setup. ABSOLUTELY FANTASTIC SOUND! Incredible motor. I have the funjet ready now and I will test it soon on the flying field.

Na 3s i śmigle 3x3 bierze prawie 40A, więc nic dziwnego, że na 9x6 się grzeje....
Opublikowano
  Cytat

A gdybym kupi baterie 4s to by bylo lepiej? Pytam teoretycznie bo wydaje mi sie ze musze kupic to smigiełko ;]

Pewnie... usmażysz silnik i regulator i pozbędziesz się kłopotu... :twisted:

Może poczytaj trochę o pakietach? :wink:

Potrzebujesz co najmniej pakietu 2000mAh 20C, żeby zaspokoić apetyt silnika na prąd.

A czy 2S, czy 3S to już zależy od danych technicznych silnika i regulatora.

Opublikowano
  Cytat

Potrzebujesz co najmniej pakietu 2000mAh 20C, żeby zaspokoić apetyt silnika na prąd.

Do mojego samolotu zaleca sie 1.3 ;]

No nic dzieki bardzo

Opublikowano

Według mnie ten silnik przeznaczony jest raczej do samochodów :roll: Jesli chcesz zastosować go do modelu latającego ze śmigłem to tylko z przekładnią. Pakiet 1300 mAh jest zdecydowanie za mały do tego silnika ,albo jak wolisz Twój silnik jest za duży :wink:

 

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano
  Cytat
  Cytat

Do mojego samolotu zaleca sie 1.3 ;]

A co to za samolot jesli mozna spytac ?

 

http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10103&Product_Name=Hobby_King_P-51D_Mustang_Plug-n-Fly

 

Ledwo się mieści pakiet 1.3 Musiałbym troszeczkę poprzerabiać samolot i miejsce na baterie. Troszkę się zle wyraziłem. Ten pakiet zaleca się do samolotu dla silnika który jest dołączony razem z samolotem :)

 

Silnik za duży czyli 5 min polata i juz padnie bateria czy sa jakieś inne konsekwencje ? Bateria 25-35C.

Opublikowano

kup nowy slinik o mocy ok 100W i KV 700-1300 (KV = ilośc obrotów na wolt)

 

 

zresztą pisze:

  Cytat

Motor: C4038-15 Brushless outrunner 700kv

 

PS. tym warbirdem długo nie polatasz jak to twój pierwszy model :D

Opublikowano

wątpi zeby te 5 min polatal

po pierwsze przy 1300 pakiecik spuchnie chyba ze ma 40c to chyba flight power

po drugie na 1300 popracuje jakies 20sekund :twisted: :lol:

smiglo 3x3 czyli to bardziej do pylona , bo ten model to rozniesie samolot osagnie predkosci rzędu 200km/h

 

no i silnik bedzie tak gorący ze wyzre poł samolotu

 

ja bym czym predzej sie go pozbyl tj sprzedal albo zostawil do budowy np samochody albo do jakiegos helika

 

jest jeszcze wyjscie zamocowac przekładnie o przełozeniu na oko co najmniej 6:1 w tedy mozna zalozyc wieksze smiglo ale i to nie wiem.... jakos dzwiek silnika nie bedzie pasowal do samolotu i do obrotow smigla :D

Opublikowano

Ten silnik to pomylka do takiego modelu.

Ten model to pomylks na start drogi modelarskiej.

Jesli chcesz cos w tym stylu (warbird) ,a co pomoze Ci bez frustracji i wielkich zniszczen to kup sobie combata z cyber-fly - jak ladnie pomalujesz to nawet roznicy nie zauwazysz w locie ;)

Opublikowano

Szczerze mówiąc mój pierwszy i jedyny lot trwał nie więcej niż 30 s a samolot własnie schnie bo musiałem go pokleić...

A czemu "zgadłeś " ze długo nie polatałem :) Za trudny model na poczatek? Wcześniej pływałem ślizgiem i było dużo łatwiej :)

 

Narazie polatam sobie tym co mam 700kv.

A mam takie pytanie jeszcze. Lepsze sa silniki te które się kręcą w srodku inrunnery czy outrunnery ?

Opublikowano

Poprostu sa inne !!!

outrunery sa bardziej sprawne i prostrze w budowie (lzejsze)

Twoj silnik to wloz do tego slizgu w tym Mustangu to po 1 silnik za szybki

po2 za ciezki po 3 ma za maly moment obrotowy

 

A tak poza tym zmien model do nauki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.