afish Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam Posiadam samochodzik gs racing xut i spalila mi sie swieca,,,, Chcialem Was sie poradzic jaka swiece kupic na zime i dodatkowa na wiosne lato ?? Z góry dzieki za pomoc ,
Gość slawekmod Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 A tak po polsku to co chciałeś nam przekazać lub o co chciałeś zapytać?
afish Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Tak ogólnie to nie wiem jaka świece mam dokupić do silnika 4,1 ccm który siedzi w xut gs racing. Za duzo informacji na ten temat nie ma ale doczytalem ze na zimne dni potrzeba innej swiecy niz na cieplejsze.. Ogólnie Sławku czekam na jakakolwiek pomoc w doborze swiecy do w/w silnika. Teraz jasne ?
Piotrek_G Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Szukaj na forum, na którym 5 dni temu pytałeś o to samo. Odnośnie świec było tam nie raz pisane. "Świece podobnie jak w zwykłym samochodzie różnią się ciepłotą. Ogólnie przyjęta zasada numeracji świec to zakres od 1 do 8. Świeca z oznaczeniem nr 1 jest to świeca najcieplejsza, takie świece są głównie przeznaczone do siników o małych pojemnościach rzędu od .08 do .15. Analogicznie świeca z nr 8 to świeca najzimniejsza przeznaczona do silników .28 i więcej. Jednak świece dobieramy nie tylko do pojemności. Dobór jest głównie uzależniony od warunków atmosferycznych. Latem, podczas gdy temperatura na zewnątrz oscyluje w granicach 25 – 35oC nie możliwe jest używanie świec najcieplejszych gdyż silnik będzie pracował w wysokich temperaturach, analogicznie w niskich temperaturach powietrza nie można używać świec ultra zimnych, gdyż możemy spotkać się z problemami z uruchomieniem modelu. Świece dzielimy również na świece zwykłe i świece turbo, które różnią się od siebie gwintem oraz zasadą działania. Świece typu turbo zwiększają wydajność silnika o ok. 20%, są jednak przeznaczone głównie do modeli torowych, w modelach terenowych zaś rzadko stosowane" Źródło: http://www.rcworld.pl/Pomoc-techniczna-chelp-pol-149.html
Gość slawekmod Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Tak ogólnie to nie wiem jaka świece mam dokupić do silnika 4,1 ccm który siedzi w xut gs racing. Za duzo informacji na ten temat nie ma ale doczytalem ze na zimne dni potrzeba innej swiecy niz na cieplejsze.. Ogólnie Sławku czekam na jakakolwiek pomoc w doborze swiecy do w/w silnika. Teraz jasne ? Ja teraz zrozumiec o co Tobie chodzic.
afish Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Piotrek_G, nie wiem o jakich pieciu dniach mówisz ??? Na tym forum o to nie pytalem. Mimo wszystko dziski za odp. Moze ktos jeszcze sie wypowie w temacie?? A jak nie to czy Waszym zdaniem do silnika 4,1 cmm samochodowego dobrym wyborem jest swieca 5??
Piotrek_G Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 nie wiem o jakich pieciu dniach mówisz ??? Na tym forum o to nie pytalem. O tym pisałem W swoim MTA miałem świecę O.S. MAX R5 i jeżdżąc na paliwie z 20-25% zawartością nitro, sprawowała się całkiem dobrze, bez względu na temperaturę otoczenia. Możesz spróbować też z trochę cieplejszą A5. A co na ten temat mówi instrukcja do modelu? Powinno być podana zalecana mieszanka i rodzaj świecy.
afish Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Nie wiem jaka data Ci wyskoczyla na tamtym forum ale to tez dzisiaj pisalem ;] Instrukcje przejrzalem i nie ma tam nic o ciepłocie swiecy. Swiece która mialem originalnie załozona obejrzalem i ma złoty "plus" chodzi mi o ten szyndzel który wystaje do góry ;] przez to zastanawialem sie czy to aby nie jest swieca typu turbo... Wydaje mi sie ze zamawiajac swiece 4 badz 5 zrobie dobrze . Tylko martwi mnie czy swieca spalila sie sama z siebie czy mam za uboga mieszanke;/ Silnik pracowal w temperaturze 110 stopni czyli jeszcze troche mu brakowalo...
Piotrek_G Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Świece turbo są dłuższe i do mojego silnika nie pasują, więc na ich temat się nie wypowiadam.
afish Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Napisz jaki masz silnik i dokladnie model ... moze jakas fotka ? Chetnie obejrze
f-150 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Zimne dni OS 6 (A3) latoOS nr 8 i po temacie. Turbo nie mają miedzianej podładki,posiadają stożkowe uszczelnienia i nie nadają się do zwykłych głowic.Temperatura była ok,padaka świecy nie jest tylko związana z ubogą mieszanką.Może wytrzymać równie dobrze 5 L jak i pół zbiornika.Pisząc oznaczenia świecy podawaj firmę ponieważ każda stosuje inne. I nie czytajcie pierdoł z RcWorld.
afish Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Tak bede musial zrobic jak radzisz.... Właśnie w tych z O.S. nie moglem sie polapac w oznaczeniach .. Pytanie tylko czy nie za cieple te swiece ?? bo na stronie podaja do silników mniejszej pojemnosci
f-150 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Przeczytaj ostatnią linijkę mojegopoprzedniego postu. Ciepłotą świecy regulujesz wyprzedzenie zapłonu a co za tym idzie i temperaturę i osiągi silnika.Jako dla laika nie potrzebna ci taka wiedza,wystarczą ci te dwie świece.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.