afish Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Witam Posiadam samochodzik gs racing xut i spalila mi sie swieca,,,, Chcialem Was sie poradzic jaka swiece kupic na zime i dodatkowa na wiosne lato ?? Z góry dzieki za pomoc , Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 A tak po polsku to co chciałeś nam przekazać lub o co chciałeś zapytać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 Tak ogólnie to nie wiem jaka świece mam dokupić do silnika 4,1 ccm który siedzi w xut gs racing. Za duzo informacji na ten temat nie ma ale doczytalem ze na zimne dni potrzeba innej swiecy niz na cieplejsze.. Ogólnie Sławku czekam na jakakolwiek pomoc w doborze swiecy do w/w silnika. Teraz jasne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_G Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Szukaj na forum, na którym 5 dni temu pytałeś o to samo. Odnośnie świec było tam nie raz pisane. "Świece podobnie jak w zwykłym samochodzie różnią się ciepłotą. Ogólnie przyjęta zasada numeracji świec to zakres od 1 do 8. Świeca z oznaczeniem nr 1 jest to świeca najcieplejsza, takie świece są głównie przeznaczone do siników o małych pojemnościach rzędu od .08 do .15. Analogicznie świeca z nr 8 to świeca najzimniejsza przeznaczona do silników .28 i więcej. Jednak świece dobieramy nie tylko do pojemności. Dobór jest głównie uzależniony od warunków atmosferycznych. Latem, podczas gdy temperatura na zewnątrz oscyluje w granicach 25 – 35oC nie możliwe jest używanie świec najcieplejszych gdyż silnik będzie pracował w wysokich temperaturach, analogicznie w niskich temperaturach powietrza nie można używać świec ultra zimnych, gdyż możemy spotkać się z problemami z uruchomieniem modelu. Świece dzielimy również na świece zwykłe i świece turbo, które różnią się od siebie gwintem oraz zasadą działania. Świece typu turbo zwiększają wydajność silnika o ok. 20%, są jednak przeznaczone głównie do modeli torowych, w modelach terenowych zaś rzadko stosowane" Źródło: http://www.rcworld.pl/Pomoc-techniczna-chelp-pol-149.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Tak ogólnie to nie wiem jaka świece mam dokupić do silnika 4,1 ccm który siedzi w xut gs racing. Za duzo informacji na ten temat nie ma ale doczytalem ze na zimne dni potrzeba innej swiecy niz na cieplejsze.. Ogólnie Sławku czekam na jakakolwiek pomoc w doborze swiecy do w/w silnika. Teraz jasne ? Ja teraz zrozumiec o co Tobie chodzic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 Piotrek_G, nie wiem o jakich pieciu dniach mówisz ??? Na tym forum o to nie pytalem. Mimo wszystko dziski za odp. Moze ktos jeszcze sie wypowie w temacie?? A jak nie to czy Waszym zdaniem do silnika 4,1 cmm samochodowego dobrym wyborem jest swieca 5?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_G Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 nie wiem o jakich pieciu dniach mówisz ??? Na tym forum o to nie pytalem. O tym pisałem W swoim MTA miałem świecę O.S. MAX R5 i jeżdżąc na paliwie z 20-25% zawartością nitro, sprawowała się całkiem dobrze, bez względu na temperaturę otoczenia. Możesz spróbować też z trochę cieplejszą A5. A co na ten temat mówi instrukcja do modelu? Powinno być podana zalecana mieszanka i rodzaj świecy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 Nie wiem jaka data Ci wyskoczyla na tamtym forum ale to tez dzisiaj pisalem ;] Instrukcje przejrzalem i nie ma tam nic o ciepłocie swiecy. Swiece która mialem originalnie załozona obejrzalem i ma złoty "plus" chodzi mi o ten szyndzel który wystaje do góry ;] przez to zastanawialem sie czy to aby nie jest swieca typu turbo... Wydaje mi sie ze zamawiajac swiece 4 badz 5 zrobie dobrze . Tylko martwi mnie czy swieca spalila sie sama z siebie czy mam za uboga mieszanke;/ Silnik pracowal w temperaturze 110 stopni czyli jeszcze troche mu brakowalo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_G Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Świece turbo są dłuższe i do mojego silnika nie pasują, więc na ich temat się nie wypowiadam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 Napisz jaki masz silnik i dokladnie model ... moze jakas fotka ? Chetnie obejrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Zimne dni OS 6 (A3) latoOS nr 8 i po temacie. Turbo nie mają miedzianej podładki,posiadają stożkowe uszczelnienia i nie nadają się do zwykłych głowic.Temperatura była ok,padaka świecy nie jest tylko związana z ubogą mieszanką.Może wytrzymać równie dobrze 5 L jak i pół zbiornika.Pisząc oznaczenia świecy podawaj firmę ponieważ każda stosuje inne. I nie czytajcie pierdoł z RcWorld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 Tak bede musial zrobic jak radzisz.... Właśnie w tych z O.S. nie moglem sie polapac w oznaczeniach .. Pytanie tylko czy nie za cieple te swiece ?? bo na stronie podaja do silników mniejszej pojemnosci Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Przeczytaj ostatnią linijkę mojegopoprzedniego postu. Ciepłotą świecy regulujesz wyprzedzenie zapłonu a co za tym idzie i temperaturę i osiągi silnika.Jako dla laika nie potrzebna ci taka wiedza,wystarczą ci te dwie świece. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.